Reis naar Havanna // Travelling to Havana

Havana Travel Blog

ENGLISH VERSION CAN BE FOUND BELOW!

Daar de Schipholtaxi om 10.00 uur voor de deur zou staan en ik nog wel het één en ander moest voorbereiden had ik de wekker om 7.00 uur gezet.

Het is vakantie dus kwam ik langzaam op gang maar ik was ruim op tijd en stond even vóór 10.00 uur beneden om in de taxi te stappen. Helaas had de taxi vertraging, hij had wel gebeld hoor, dus uiteindelijk vertrokken we pas bij mij vandaan rond half elf. Onderweg waren er gelukkig geen andere hindernissen dus was ik nog vóór 11.00 uur op Schiphol. Inchecken bij Martinair was snel gebeurd en daarna begint het lange wachten. De vlucht zou om 13.35 uur vertrekken maar dat werd (slechts) een half uurtje later omdat we nog moesten wachten op passagiers die via een andere vlucht eerst naar Schiphol moesten komen. Nadat zij waren ingestapt ging het echter snel en begon de lange vlucht (even ruim 10 uur) naar Cuba.

Ik had Comfort Class geboekt waardoor je iets ruimer kon zitten, heerlijk naar films kon kijken en ook een extra snack kreeg. Zo hou je het wel tien uur uit. Na de vierde film (Knight and Day, The scourcerer’s apprentice, Predators en Inception) waren we al aardig in de buurt en heb ik ook nog even mijn ogen dichtgedaan.

Rond 18.00 uur lokale tijd landden we op de luchthaven van Havana waar je vooral geen haast moest hebben. Eerst een giga-lange rij bij de douane, daarna wachten op je bagage en dan wachten op de rest van de groep die wat verder achteraan in de rij stonden. Dit geeft je dan wel meteen de gelegenheid om geld te wisselen en kennis te maken met een deel van de groep die ook al door de rij heen was. De groep bestond, inclusief de reisleider, uit twaalf personen. Met de vaste buschauffeur en de lokale reisleider zouden we op veertien uitkomen.

Met een bus werden we naar het centrum van de stad naar ons hotel gebracht. In het hotel bleken we een aantal kamers tekort te komen vanwege reparatiewerkzaamheden dus belandde ik uiteindelijk in een ander hotel en zou de volgende nacht wel in het oorspronkelijke hotel terecht kunnen. Na dus nog een kleine wandeling kwam ik bij dit andere hotel waar ik een ruime kamer toebedeeld kreeg. Ik besloot maar meteen naar bed te gaan want het was een lange dag geweest.

The taxi that would bring me to Schiphol airport would only arrive at 10 a.m. so I had plenty of time for my preparations.

By the time the taxi was supposed to arrive I received a telephone call that he would be a little later due to traffic issues. It was cold outside and the waiting for more than 30 minutes was not much fun. Anyway the taxi came and I was only half an hour late at the airport but in time to check in and leave my luggage.

The plane didn’t depart on time for there were still some passengers coming from other airports that we needed to wait for but that was not a big deal and we soon started our ten hour flight. Fortunately this time I had made reservations for a so called Comfort Class ticket which gave me a little more space and the possibility to look at movies during the whole flight. After four movies (Knight and Day, The scourcerer’s apprentice, Predators and Inception) we got a little closer to Havana so I did try to get some sleep before arriving there.

At approximately 6 p.m. local time we arrived in Havana where we first had to go through some queues which took a little while. Once you finally made it to the arrival hall you had the chance to change some money into Cuba pesos and then we were all set to go to the bus and drive to our hotel. Once we were in the hotel we found out that there were some maintenance issues going on so there were not enough rooms for the whole group. This meant that I was going to spend this night in a hotel a few blocks away from the rest of the group but that was only for one night they promised us.

I got to my hotel quickly and knowing that it would already be way passed midnight in Amsterdam I thought I’d better try to get some sleep even though I didn’t feel very sleepy yet.

montecarlostar says:
Hey Carla congrats on the feature!
Posted on: Mar 13, 2011
aliciaaa says:
Congrats for your feature blog!!
aerowen says:
congrats on your feature!