Van Halong Bay terug naar Hanoi

Halong Bay Travel Blog

Boten waar we mee voeren in Halong Bay
We hebben vanacht dus op de boot geslapen en heel vroeg in de ochtend, toen het net licht begon te worden werden we gewekt door een paar druppels regen. Aangezien iedereen op het dek sliep was het even een chaotisch tafreel omdat iedereen z'n matras naar binnen wilden tillen. Het bleek maar om een paar spetters te gaan, maar de rest van de dag was het wel regenachtig. Na de matrassen weer in de kamers gelegt te hebben zijn we nog zeker een uur gaan liggen. Om 7 uur werden we 'gewekt' omdat er ontbijt klaar stond. Het ontbijt was wat minder: een paar toastjes met een stukje gebakken ei.

Het merendeel van de dag gebeurde er niet zo veel, we voeren naar het grootste eiland om wat mensen af te zetten en op te pikken en daarna gingen we richting het vaste land. Daar zouden we lunch krijgen, maar het restaurant was wat overgeboekt dus we liepen hier de eerste van de vele vertragingen op van deze dag.
Uitzicht baai in Halong Bay
Bij de terugreis naar hanoi zaten we voor het grootste gedeelte vast in de file, omdat er een vrachtwagen was omgevallen of zoiets dergelijks. Gelukkig was de terugreis in het busje een stuk aangenamer dan de heenreis omdat we maar met 5 man terug gingen. Dus ik kon lekker languit over 4 stoelen liggen en wat slaap inhalen. Uiteindelijk kwamen we om een uur of 7 aan bij ons hostel in Hanoi.

We wilden in eerste instantie gelijk door met een bus naar Nimh Binh, maar na navragen bij het hostel bleek dat de laatste bus net weg was. We besloten toen maar gewoon nog 1 nacht in Hanoi te blijven en de volgende dag met een publieke bus richting Nimh Binh te gaan. We hadden ineens een rustige avond voor de boeg en we zijn, na onze spullen in de kamer gedropt te hebben, uit eten geweest bij een relatief luxe restaurant. Daar hebben we heerlijk gegeten. De rest van de avond hebben we niet veel gedaan, we zijn rustig naar het hostel gelopen en zijn vroeg gaan slapen omdat we toch wel erg moe waren van de rare nachten van de afgelopen dagen.
Boten waar we mee voeren in Halong…
Boten waar we mee voeren in Halon…