Relaxdag Phu Quoc

Phu Quoc Travel Blog

Vanacht raar geslapen. Ik heb de vorige avond nog wel want drankjes gedronken aangezien ik gister echt een vervelende dag vond en ik heb vanacht ook raar gedroomd. In ieder geval is het idee van vandaag om een beetje te relaxen, eventueel nog naar het noorden te gaan als het weer meezit maar in ieder geval even de dingen te regelen die moeten, vooral de verdere reis.

S'ochtends rustig opgestaan en het is droog dus we gaan eerst de scooters ophalen. Aangezien het resort waar we scooters hebben achtergelaten aan dezelfde weg ligt als de onze, alleen een paar kilometer richting de stad besluiten we te gaan lopen. Het is droog (maar voor hoe lang nog) en koel dus op zich maakt dit niet veel uit.

Eerst denken we langs de kust te kunnen lopen, maar het waait zo hard dat dit ook niet meer leuk is. Als we ergens niet meer over het strand kunnen lopen besloten we maar richting de weg te gaan. Bij het resort waar we zijn, wat totaal verlaten lijkt, lopen we richting de weg. Het blijkt allemaal wat verder te zijn dan we dachten, en onderweg worden we (voorspelbaar) verrast door een regenbuitje, maar uiteindelijk hebben we toch alles gelopen.

We pikken onze scooters op en rijden richting het stadje, daar eten we ergens een brood met een omelet en gaan dan op zoek naar een organisatie die ons richting Ha Tien (spreek uit 'HA 10') kan brengen. Er zijn namelijk twee plaatsen waar ferrys heen gaan: Vrijwel iedereen komt uit en gaat naar Rach Gia, maar omdat we hierna richting Cambodia willen komt Ha Tien ons veel beter uit aangezien daar ook de grens is. Echter het probleem is dat de ferry naar Ha Tien op z'n zachts gezegt verdacht/slecht is. We hebben zelfs gelezen dat er perioden waren waarin de politie op Phu Quoc het westerlingen verbood om met die ferry te gaan omdat het te gevaarlijk zou zijn. Echter, er is sinds dit jaar een nieuwe ferry dienst, die met moderne boten vaart en het is deze ferry die we willen hebben. We vinden uiteindelijk een boekingskantoor maar het blijkt dat de boot al vol zit. Dus we moeten uiteindlijk eerst terug naar Rach Gia om daarna een bus te namen naar Ha Tien. Gezien de storm (het waait zo hard, het is echt een tropische storm) zijn we hier ook wel weer blij mee, aangezien we in ieder geval hebben gezien dat de veerdienst naar Rach Gia wel goed zit.

S'avonds gaan we nog even eten bij onze Amerikaans/Mexicaans/Vietnameze vriend. Morgen ochtend moeten we om 6 uur opstaan (hey, met ons huidige ritme is dit uitslapen) om rond 7:30 bij het boekingskantoor te zijn waar een busje ons naar de ferry brengt. We gaan zoals altijd weer vroeg slapen (na onze tassen ingepakt te hebben). Ik zal dit eiland niet missen.