El condor passa

Colca Canyon Travel Blog

Om 5.30 uur wordt er geklopt op de deur. Daar hebben we dat mannetje weer; onze locale wake-up call. Na weer een stevig ontbijt rijden we richting Colca Canyon en Cruz del Condor waar we de condors zouden moeten zien. Op het kaartje lijkt de afstand niet zo ver, maar toch zullen we er volgens onze gids anderhalf uur over doen. Het wordt al gauw duidelijk waarom. De weg is op z'n zachts gezegd niet in opperbeste staat. Maar volgens Arnold is het geen probleem. Ok niet als we langse de steile afgrond rijden: " Don't worry, just close your eyes." Onderweg maken we nog een paar fotostops om de landbouwterrasen uit de Incatijd te bewonderen.

Iets vóór we bij Cruz del Condor aankomen klinken er gilletjes vanuit de bus en zien we al een stuk of zeven, acht condors boven de vallei zweven.
Wat een zicht! Er wordt meteen gestopt om foto's te maken. Volgens Harro hebben we echt geluk. Bij vorige reizen hebben groepen daar vaak meer dan een uur gestaan om amper één zo'n beest te zien. We bewonderen uitgebreid de condors in vlucht waarna de bus ons iets verderop tot het Cruz del Condor brengt vanwaar we een wandeling zullen maken.

Bovenaan bij het kruis staan een aantal leuke kraampjes en ik koop nog snel een lekker warme alpacatrui.

De wandeling is erg mooi. We wandelen langs de steile kloof van deze canyon en bewonderen de fauna en flora en de prachtige uitzichten. Onderweg zien we nog een aantal condors in volle vlucht. Ook al wandelen we maar een uurtje, toch moeten de meesten naar adem happen op deze hoogte. Op het eind van het pad staat een kraampje met cactusvruchten en mogen we allemaal een stukje proeven.
Het ziet eruit als kiwi maar de smaak is wel erg zuur.

We lunchen opnieuw bij een buffetrestaurant inclusief panfluitgezelschap maar deze keer is het eten nog minder dan gisteren. Alles is klef en koud. Ik hou het dan maar bij twee borden soep met een broodje.

Na het eten gaan we naar het hotel toe en iets later gaan we met een aantal naar de warmwaterbronnen. Het is een soort van zwembadencomplex gevuld met lekker warm natuurlijk zwavelhoudend water. Het is lekker ontspannend en we nemen ook allemaal een lekker sapje of drankje erbij.Na een uurtje gezellig badderen, hebben we het wel weer gehad en gaan we terug richting hotel waar er nog ruim de tijd is om lekker te douchen en even bij te komen.

Om zes uur worden we in de lobby verwacht want we hebben een jarige in de groep en Harro heeft wat georganiseerd. Eerst gaan we met z'n allen zingen en dan mag de jarige met de piñata aan de slag. Daarna is er nog taart en we worden door de jarige getrakteerd op een rondje. Een heel gezellig feestje! 's Avonds eten we weer lekker in het hotel en kruipt ook iedereen weer vroeg onder de wol. Ook ons kruikmannetje staat weer paraat en ik ben al gauw in dromenland.