hola!!

Quetzaltenango Travel Blog

hola iedereen.

Ik ben net thuis van 5 uurtjes spaans leren.. ik dacht pak t gelijk maar goed aan, vandaar dat ik jullie kan vertellen dat  me llamo es ineborg y mi cumpleanos es el 5 de junio.. Kan nog wel meer maar dan wordt t zo leerzaam voor jullie :)   morgen krijg ik nog een paar uurtjes les dus misschien dat ik dan kan vertellen dat guatemala super leuk is.. van wat ik er nu van heb gezien en dat spaans hier zeker niet de boventoon voert!!! als je je nederlands (eigenlijk vlaams) op wil krikken dan ben je hier ook aan t goede adres!!! zo weet ik al wat shotten is en wat een pijpgans is... voor de nieuwsgierigen onder jullie shotten is voetballen en een pijpgans is iemand die zit te zeuren :)

maar ik zal even vertellen hoe mijn tripje hierna toe is verlopen... een tipje van de sluier... t ging niet van een leie dakje!!!

mijn reis verliep niet zo heel erg voorspoedig voor degenen die het graag wouden weten. in nederland kreeg ik met te maken met een man die een hartaanval kreeg in het vliegtuig terwijl we juist naar de startbaan zouden gaan taxien.... dus we moesten toen terug en ondertussen man uit t vliegtuig en in de ambulance gezet.. never a dol moment zullen we maar zeggen. dat was dan ook wel t spannenste wat ik tot nu toe heb meegemaakt in een vliegtuig en ook iets wat ik niet graag nog een keer zou willen meemaken. Ik kan jullie niet vertellen of meneer het heeft overleeft..

de vlucht verliep verder wel oke, erg saai beschrijft t ongeveer wel. :) totdat we in het vliegtuig vanuit housten naar guatemala city moesten.. ik heb besloten dat iets mij het niet gunt om ergens naar toe te vliegen dit jaar want mijn tripje naar canada verliep ook al zo leuk :( maar goed we waren bijna opgestegen toen de piloot opeens een bocht maakte en stil ging staan midden op de startbaan.. wat bleek er was iets met de motor....    eerst nog kijken of ze het zelf konden maken... helaas na anderhalf uur bleek dit niet t geval te zijn...... dus moesten we alles weer uitpakken en gezellig naar de andere kant van het vliegveld lopen daar in een ander vliegtuig te stappen!!1  onze lichaamsbeweging dus ook gehad :) maar gelukkig konden we toen eindelijk de lucht in en kwam ik rond een uurtje of 11  s avonds aan in guatemala.... en daar stond victor mij op te wachten.. ja mensen ik had even een persoonlijke chauffeur gecharterd om mij naar mijn hotel te brengen :)  joepie!!!

de volgende ochtend genoten van een heerlijk ontbijt en ook nu weer bracht victor mij naar de bus die mij zou brengen naar mijn zusje eline die ik sinds begin januari niet meer had gezien!!!! 4 uur rijden in een shuttlebus met een chauffeur die als motto had een dag niet getoerd is een dag niet geleefd oftewel om de 5 minuten liet hij iets van zich horen.. aangezien de andere chauffeurs dit motto ook hadden... kreeg je zowaar t idee dat er op de snelweg een concert werd gespeeld :) met toeters !!! is weer eens wat anders dan bij ons in nl!

en toen was daar t grote moment... mijn zusje stond keurig op mij te wachten bij alamo in xela!!! huggen, lachen, blije gezichten en een hoop gedoe later waren we in haar paleisje en konden we bijkletsen onder t genot een lekker ijse.... hmmmm.. zijn jullie al jaloers ??

later nog uit geweest alleen ik hield t toch snel voor gezien want mijn ogen waren toe aan wat slaap :) maar vanavond wordt dat goed gemaakt, ik ga naar een salsa club.. ben benieuwd of ik er wat van kan :)

maar dat horen jullie de volgende keer wel.