waiting!!!

Victoria Travel Blog

eagle

vroeg op staan daar begon het mee... want we wouden de ferry van 9 uur hebben... dat bleek helaas niet mogelijk, want door een ongeluk op de weg in surrey moest ik omrijden en verdwaalde ik met de auto van mijn tante in surrey.... t lijkt zo overzichtelijk al die streets and avenue's maar mensen dat is t niet altijd!!!! gelukkig voor mij kwam ik uiteindelijk wel aan op de plek van bestemming namelijk elizabeth.. ik moest haar eerst ophalen .. want we gingen tenslotte met zijn tweeen victoria onveilig maken.

doordat ik zo laat bij haar was konden we de 9 uur ferrie niet meer halen, want t is ook nog 40 minuten rijden van haar huis naar de ferrie voor de mensen die hier in geintresseerd zijn :) dus dan de 10 uur ferrie dachten we... haha daar had de maatschappij ons er bestaat in de winter geen 10 uur ferrie oftewel ruim een uur wachten op de 11 uur ferry!!! tijdens t wachten maakten we ook nog een blunder .

killer whale
. ik vertel t maar gewoon anders komt t via een andere weg er wel weer uit :) elizabeth en ik zagen een ferry binnen komen en we dachten ha die is voor ons, dus wij er op kaartje ingeleverd... en toen werden we terug geroepen!!! wat bleek dit was de ferry voor de gulf islands en niet voor swarts bay victoria :)

dus weer terug naar de wachtruimte en gelukkig na een kwartier kwam daar onze ferry en konden we plaats nemen op een stoel met prachtig uitzicht maar eerst rennen naar de foodcourt want deed je dat niet dan sta je een half uur te wachten op eten... en ja we hadden ondertussen honger gekregen.

na de lunch zijn we naar buiten gegaan en heb ik allerlei foto's gemaakt van de zee. en nog een de zee en voor de afwisseling nog maar eens de zee :) o en een paar bergjes en eilandjes zaten af en toe in de weg dus die staan ook op de foto :)   en toen waren we na 1 1/2 uur in swarts bay.

in het parlementsgebouw
. en konden we genieten van een uur in de bus zitten :)  Toen kwam victoria inzicht en konden we ons gaan uitleven.. eerst zijn we richting haven gegaan... misschien was er nog een whale watching organisatie die open was... helaas voor mij hij ging maar een keer per dag en ik was een half uur te laat... dat was zeker jammer want ze hadden een paar walvissen gespot :(

Maar er is nog veel meer te doen hoor in victoria, zo zijn we naar het parlementsgebouw geweest.... hier zijn een paar hele mooie glas in lood ramen... pap dat die vind je vast mooi!!! downtown victoria kan natuurlijk ook niet overgeslagen worden dus ook hier even rondgeslenterd en onze oogjes uitgekeken... toen richting bc museum.. was nog leuk ook.... ja eline ook ik kan een museum waarderen :)

en toen mensen was t al weer tijd om terug te gaan.

parlementsgebouw
.. dus weer in de bus terug naar swarts bay waar we 5 minuten te laat aankwamen voor de ferry terug naar vancouver... jullie raden t al.... t volgende uur ook geen ferry dus weer wachten wachten en wachten... wordt nog eens leuk :) ondertussen was t al donker geworden en hadden we geen uitzicht meer om van te genieten dus toen ben ik maar gaan genieten van de uitzicht van de achterkant van mijn oogleden ook wel eens fijn kan ik u vertellen!!!!

eindelijk daar was om 7 uur onze ferry en konden we erop ook nu rennen naar de foodcourt en zo binnen 5 minuten aan ons avondmaal beginnen en daarna genieten van alle lichtjes die voorbij kwamen en raden wat t zou kunnen zijn.:) ... en toen begon t te regenen.. beetje een teleurstelling na zo'n leuke dag..

ik bij een totempole in victoria
. maar dat hield ons niet tegen we renden gewoon naar de auto en racete als gekke terug naar huis... want we waren toch wel een beetje moe geworden van al dat wachten ....

ik ga dan ook niet verbazend lekker slapen en zal jullie morgen weer op de hoogte brengen van mijn geweldige belevenissen hier in olympisch vancouver.

dit moet toch even gezegd worden!!!   HET IS MOGELIJK OM ZONDER CONTROLE IN AMERIKA TE KOMEN EN ER OOK WEER UIT!!!! benieuwd hoe ik dat gedaan heb... :) .................

gewoon een ferry nemen van tsawassen(vancouver) naar swarts bay (victoria) hahaha.. dus toch nog meer landen bezocht deze vakantie dan alleen canada.... yes!!!!!