Wildwaterraften!

Bandarawela Travel Blog

Woeheooeeoe

Vanmorgen om half 9 hebben we uitgecheckt. We gaan vandaag naar het plaatsje Bandarawela, waar we in het gelijknamige hotel 2 nachten zullen verblijven. Manoj vertelt ons dat het een lange reis zal zijn. Maar eerst gaan we wildwaterraften!! Hihi, we vinden het alle twee stiekem best spannend want we hebben het alle twee nooit eerder gedaan. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan in het plaatsje Kithulgala waar we allereerst een welkomstdrankje en een korte uitleg over het raften kregen. Toen gingen we met een ander stelletje (zij Australisch hij Singalees) in een jeep met de boot en peddels mee. We moesten ongeveer nog 5 km rijden. Alleen de weg naar de rivier  was al een heel avontuur; ‘gewapend’ met helm, zwemvest en peddel moesten we op blote voeten een steile stenen trap af richting de rivier. Natuurlijk moesten wij (als enige leken) voorin de boot! En het was gaaf! Echt helemaal niet eng, alleen maar leuk! Maar waarschijnlijk is dit dan ook raften op beginnersniveau want ik had het veel heftiger verwacht! We zijn niet uit de boot gevallen, goed hé! Er waren 7 verschillende stroomversnellingen, en halverwege hebben we in de (heerlijke) rivier gezwommen (nouja ‘gezwommen’, we lieten ons door de stroming meevoeren). En wat een uitzicht zeg… woouw het is hier echt zoooo mooi! De film “the bridge on  the River kwai” is hier trouwens opgenomen i.p.v. in Thailand vertelt onze rafting- instructeur. Jos en ik nemen ons voor om de film nu echt eens te gaan kijken als we terug in Nederland zijn.   Tijdens het raften hebben we trouwens een paar keer regen gehad, wat er best gaaf uitzag (je zag de regen aankomen). Echt maf hoor, zo regent het en 5 minuten later schijnt de zon weer volop. Ook zagen we een waterbuffel (in het water) en plaatselijke bevolking baden in de rivier, of wandelen over loopbruggen! Echt gaaf! Ik ben alleen tijdens het raften wel één van m’n gelnagels kwijtgeraakt (was te verwachten, die dingen zijn niets voor mij!). Na ongeveer 2 uur waren we klaar en kregen we een heerlijke lunch aan de River.  Toen we na een korte douche en lunch weer de auto instapten kwam ik erachter dat mijn kleine teen hevig aan het bloeden was. Huh? Echt maf, want ik voelde helemaal niets! Oorzaak: Bloedzuiger (ieeieieehh). Hier zitten er heel veel van in het gras en zijn héél klein. Gelukkig was ‘ie er al af (en daarom bloedde het zo natuurlijk). Even m’n voet en slipper schoongespoeld en toen vetrokken we. We hebben bijna 5 uur over de reis gedaan! Maar dit was absoluut geen straf, de uitzichten waren adembenemend! Heel veel theeplantages, mooie groene heuvels en steile afdalingen! Rond half 7 kwamen we aan in ons hotel, wat echt superschattig is. Helemaal niet luxe, maar oud, echt koloniaal Engels (bestaat sinds 1893). Heel veel hout, hoge plafonds en Engelse meubeltjes. We hebben zo’n ouderwets bad op pootjes met zo’n douchekop erboven! Vet cool! Na even gerelaxt en gedoucht te hebben gingen we eten wat (alweer) erg lekker was (gegrilde vis in een knoflookcurrysaus met noodles, mmmm). Tijdens het eten was er een leuk live-bandje!

Genieten van een de lunch aan de r…
Genieten van een de lunch aan de …
Onderweg naar Bandarawela, theepla…
Onderweg naar Bandarawela, theepl…