Dag 4, alweer 1 week getrouwd en Sri Lanka here we are!

Negombo Travel Blog

Aankomst op Colombo Airport... druk en chaotisch!

Pfoe wat ging de wekker vroeg! Weinig geslapen vannacht. Zo’n 3 uurtje hooguit. Om 04.15 uur werd ons ontbijt op de kamer gebracht! Wat een luxe!  Hierna werden we naar het vliegveld gebracht waar we gelijk konden inchecken. Nog wat gewinkeld en een lekker geurtje gekocht! De cosmetica is hier trouwens stukken goedkoper (wordt je erg hebberig van ;))! Om 08.00 uur (met een klein uurtje vertraging) gingen we dan de lucht in richting Sri Lanka. Dit vliegtuig, was trouwens nog veel luxer dan het 1e vliegtuig waar we inzaten (deze heeft gewoon een compleet keuze menu in honderden films en muziekalbums!). We kregen nog een lekker (2e) ontbijtje en hebben nog wat kunnen slapen. Om 13.40 uur (lokale tijd, anderhalf uur later dan in Dubai) kwamen we aan in Sri  Lanka. Allereerst moesten we door een soort healthcheck (wegens de Mexicaanse griep), die nergens op sloeg, maargoed, en daarna door de douane. We voelden ons trouwens gelijk al, heeeel erg toerist, want wij waren werkelijk de enige Europeanen in het vliegtuig en vliegveld!  In de aankomsthal werden we verwelkomd door onze chauffeur voor de komende dagen; Manoj (spreek uit: manos). We kregen een hele mooie (rozeee!!!!!) bloemenkrans om ons nek gemaakt van jasmijnbloemetjes… echt schattig! Aangekomen bij ons  hotel ‘ club Dolphin’  in Negombo, kregen we een lekker cocos-welkomstdrankje en legde Manoj ons het e.a. uit. Nadat we de koffer in onze hotelkamer (met uitzicht op zee!!!) hadden gezet, wilden we een wandeling over het mooie (maar ruige!) strand maken. Maar natuurlijk ging het na 5 minuten kei- maar dan ook echt keihard stortregenen! Helaas, dat wordt dus geen zwembadhangen vandaag!  Even geïnternet naar het thuisfront en lekker geluierd op de kamer.  ’ s Avonds hebben we van het buffet genoten! Dit was echt heerlijk! Lekker versgebakken naanbrood, overheerlijke curry’s met rijst, vis, vers fruit en overheerlijke toetjes (zoals chocolade-bananentaart en mango-mousse). Delicious!! Het is overigens wel erg wennen hier. Zooo anders dan Dubai! Het is er net zo warm, al is het hier aangenamer door de het constante lekker verkoelende windje wat er staat. Er er zijn zooo weinig toeristen! Nouja, in dit hotel dan wel natuurlijk (die volgens mij alleen maar 2 weken hier in dit hotel verblijven.. je kent ze wel die luidruchtige Engelsen met heel veel bier ;) ) Maar op straat zie je echt alleen maar Singalezen! Die ons overigens heel vreemd aankijken, vooral kinderen. Verder is het verkeer hier een grote chaos! De wegen zitten hier vol kuilen (gelukkig hebben wij dus geen last van wagenziekheid!, anders hadden we dus geen leuke vakantie gehad!). Tja het is hier gewoon niet zoo luxe allemaal. Even omschakelen dus!

Aankomst op Colombo Airport... dru…
Aankomst op Colombo Airport... dr…
Regen op komst!
Ikke voor het hotel (voor de regen…
Ikke voor het hotel (voor de rege…
Tja... wat ga je dan maar doen... …
Tja... wat ga je dan maar doen...…