Dag 2, Dune Bashing in Dubai

Dubai Travel Blog

Watertaxi op de Creek

Oef, wat konden we moeilijk ons heerlijke hotelbedje uitkomen zeg! Echt heerlijk geslapen! Om 10 uur wezen ontbijten (wat ook heerlijk was). Hierna wilden we gaan wandelen richting de Creek (bikkels die we zijn). Want pfiewww wat is het HEET!! Wandelen in 40plus graden Celsius is geen succes!( Wij waren dan ook echt de enigen toeristen op straat, verder alleen maar Pakistanen!). Toch was de wandeling ernaartoe best leuk. Allerlei kleine elektronica winkeltjes, smalle straatjes en vooral véél Pakistanen. Na ongeveer 3 kwartier (en zeiknat van het zweet) kwamen we dan aan bij de Creek. Het was toch anders dan we ons voorgesteld hadden; waar zijn al die ontzettend vele wolkenkrabbers gebleven? Er staan er wel een paar, maar geen tientallen zoals we op tv gezien hadden. Al heel snel wordt voor ons duidelijk dat Dubai echt een immens grote stad is, waar je niet ‘even’ doorheen kunt wandelen. Niet vanwege de hitte, maar vooral wegens de grote afstanden! Bij de Creek besloten we om een watertaxi af te huren. Heerlijk een beetje verkoeling op het water! We zijn bijna de hele Creek afgevaren en op deze manier krijg je een mooi beeld van de stad! Na een uur zijn we uitgestapt bij de Old Souq (aan de overzijde van de Deira-kant). Daar hebben we overheen gewandeld. Alles is heel mooi in Arabische- (voor ons Efteling-) stijl. Ook hebben we een hele mooie Moskee gezien (hier mochten helaas geen toeristen in) Er leuk allemaal, maar nogmaals; wat is het WARM!! Ondertussen is het 12.30 uur en het wordt alsmaar heter! We NEED airco!  We zijn het Dubai-museum ingedoken, wat erg interessant was! Leuk om te zien dat Dubai binnen een relatief aantal korte jaren is uitgegroeid tot een immense wereldstad en zich alleen maar blijft uitbreiden! Na ons bezoek aan het museum hebben we heerlijk geluncht bij een Mexicaans restaurant naast het Arabian Courtyard Hotel. De quesadillas smaakten goed! Hierna hebben we een taxi genomen naar ons hotel. Om 15.30 uur zouden we opgehaald worden voor de woestijnsafari, maar we gingen uiteindelijk iets eerder weg. Samen met 2 andere (duitse) toeristen reden we de stad uit richting woestijn. Na ongeveer 1 uur rijden gingen we dan off-road de woestijn in. Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen, had verwacht dat we echt middenin een woestijn zouden gaan, maar we bleven een beetje aan de rand van de weg. En de woestijn had zelfs groene gedeeltes. Af en toe kwam er een eenzame zwarte geit voorbij gesjokt, wat een grappig gezicht was!  We moesten nog even wachten op 5 andere jeeps. Ondertussen liet onze chauffeur alvast wat lucht uit de banden van onze 4-wheel drive jeep lopen. Toen de groep compleet was, ging het echte avontuur dan uiteindelijk beginnen! We gingen namelijk Dune Bashing doen, crossen over de (soms) immens hoge zandduinen! Echt zooooo cool! Dit geeft echt een adrenaline kick hoor! N ritje in de achtbaan is er niets bij! We hadden echt een goeie chauffeur want we zijn geeneen keer vast blijven zitten (2 ander jeeps wel, haha). Na ongeveer een uur te hebben rond gecrost over de zandduinen reden we weer de verharde weg op. We kwamen langs een kamelen race/renbaan van maar liefst 25 km lang! Na ongeveer 3 kwartier rijden kwamen we aan op een echt verlaten plek, waar een grote bedoeïenentent stond. Hier kregen we koffie/thee met dadels (mjam)! We mochten een ritje op een kameel maken, een burka aandoen en een valk vasthouden. Ook kwam er een Arabier ‘gitaar’ spelen.  Supertoeristisch natuurlijk, maar wel heel sfeervol allemaal bij de ondergaande zon!  Rond 19.00 uur werd het echt Arabische buffet geopend.

Warmmmm
Was lekker! Als toetje kwam er nog een buikdanseres langs waar Jos natuurlijk even mee moest dansen! Tegen half 9 gingen we weer weer richting hotel. Eenmaal daar aangekomen besloten Jos en ik om nog ffies lekker het zwembad en de jacuzzi in te duiken. Supergaaf zo op het dak van het hotel! We hebben genoten van het mooie uitzicht over de verlichte stad. Hierna zijn we nog lekker saampies in bad geweest en gaan slapen. Het was een geweldige dag!

Watertaxi op de Creek
uitzicht vanaf de watertaxi
Warmmmm
Wandelen over de oldsouq
Dubai Museum
Marina maakt vrienden
Lekker mexicaans eten
Onze chauffeur laat alvast wat luc…
Onze chauffeur laat alvast wat lu…
Eenzame geit, ahhhhh
Verkleed als echte arabs
mooi bij ondergaande zon
bellydancer
Nog ffies n duik in het zwembad
uitzicht vanaf the rooftop van ons…
uitzicht vanaf the rooftop van on…