Trekking!

Chiang Mai Travel Blog

Uitzicht

Gisteren teruggekomen na 3 dagen touren door de jungle in het Mae Taeng National Park.

De eerste dag tegen half 10 op pad gegaan met een groep van 13. Grotendeels Duitsers, wat Zwitsers en Oostenrijkers en ik. Heb de afgelopen dagen dus goed aan m'n Duits kunnen werken :)

1,5 uur gereden naar een waterval. Hier wat gezwommen en de groep wat beter leren kennen. Helaas ook m'n knie lichtelijk gekneusd toen ik van een waterval afsprong..niks ernstigs maar wel wat irritant als je 3 dagen door de jungle moet lopen!

Na de waterval geluncht in een klein dorpje..en vanuit daar zijn we 2 uur gaan lopen naar het dorp waar we zouden overnachten. Mooie route door de bergen, en nergens een spoor van beschaving. In het dorp waar we de eerste nacht sliepen wonen 42 mensen.

Olifantje wassen
Het dorp is dus niet meer dan wat houten huizen, een paar rijstvelden en een veld met wat koeien, kippen en varkens. Wij sliepen met de hele groep in een soort schuur met z'n allen op dunne matrasjes..ach was wel gezellig en er was (voor de toeristen) wel bier tekoop in het dorp dus heb prima geslapen!

Tweede dag na het ontbijt 4 uur gelopen naar een olifantenkamp waar we geluncht hebben. Och mensen het eten wat ik in de afgelopen dagen heb gehad is me toch een partij lekker. Het is echt belachelijk wat voor gerechten die mensen kunnen maken met en houtskool vuurtje en een flinke wok! Ok na de lunch zo'n 1,5 uur op een olifant door de rivier gelopen naar het volgende dorp. Leuke ervaring maar na de eerste 5 minuten is de spanning er wel zo'n beetje af en zou je willen dat die beesten een tweede versnelling hadden.

Kampvuur
.maargoed leuk om gedaan te hebben!

Aangekomen in het volgende dorp hebben we wat gezwommen in de rivier, gegeten en 'savonds rond het kampvuur met wat mensen uit het dorp zelfgestookte whiskey gedronken met gitaarmuziek op de achtergrond..erg relaxt allemaal!

Gisterochtend ontbeten, en samen met Jim, onze gids, wat vlotten van bamboe in elkaar geflanst. Met z'n 13en gingen we op 3 van dat soort dingen de rivier af. Was erg tof om te doen maar aan het eind heb je flink spierpijn in je armen van het sturen (ROCK!!LEFT LEFT LEFT!!!). Na het raften gegeten (4 borden pad thai..mensen kinders wat lekker) en toen weer terug in de jeep naar Chiang Mai. Onderweg nog gestopt bij een orchideeen kwekerij.

'Slaapzaal'
.maar dat intereseert me dan weer niet zo veel.

Gisteravond met de hele groep gegeten in Chiang Mai en daarna met de mensen die nog niet wilden slapen naar een cocktailbar geweest. Toen dat dichtging nog op het dak van het hostel vage spelletjes met wodka gespeeld en uiteindelijk om 2 uur naar bed!

Vanochtend heb ik uitgechecked en een ander hostel genomen. Die van gisteren was me wat te duur! Vandaag heb ik een chilldagje ingelast, om even uit te zoeken wat ik nu precies ga doen. Straks chillen bij het zwembad, vanavon eten met de mensen van de trek die nog in de stad zijn, en morgen in de loop van de dag naar Bangkok!

Ohja voor de mensen die het nog niet wisten, m'n nieuwe mobiele nummer in Thailand is +66-884064967!