Gelukkig 2010!

Koh Tao Travel Blog

kijk eens hoe soepeltjes :)
He allemaal,

iedereen nog een gelukkig nieuwjaar natuurlijk! Zit even te bedenken wanneer ik voor het laatst wat getikt heb op m'n blog en uit m'n hoofd was dat na de kerstdagen..dus pik ik de draad daar maar weer op!

Na kerst op Koh Tao is Eef teruggegaan naar Nederland en ben ik samen met Vipin op de boot naar Koh Phagnan gestapt..op 't eiland aangekomen met vrij veel geluk een prima bungalow gevonden op een rustig strandje aan de oostkust. Direct maar voor 6 nachten betaald zodat we 200bht per nacht korting kregen..prima deal! De eerste dag een motor gehuurd (250cc honda dirtbike..ze worden steeds groter :) ) en die hebben we eigenlijk de hele week gehouden.
Het leven daar was vrij relaxt. Overdag kan je chillen op het strand, beetje touren op de moto etc.
in het water
en 'savonds (zeker in de week voorafgaand aan de full moon party) absurd chille feestjes bezoeken! Dus zo'n beetje de hele week lopen housen in de jungle en overdag een beetje bijkomen :)
Toen was het de 31ste...full moon party. Wat een gekkenhuis is dat zeg! Geweldig! Pak 60.000 man, voer ze spotgoedkope emmers met rum/cola en zet ze op een klein strand gevuld met clubs met de meest te gekke soundsystems die ik ooit gezien heb. Kan niet missen...
Het feest zelf was echt bizar..wij waren er om 6 uur 'savonds om de zon onder te zien gaan, en toen doorgegaan tot 12 uur 'smiddags..nouja ik dan. Gedurende de avond is de groep (Vipin, Art, Matt, Hayley, Seline, Dave, Kevin en Archie) mekaar een beetje kwijt geraakt. kan gebeuren op zo'n masaal feest waar iedereen er hetzelfde uitziet (bedekt in een goede laag fluoriserende verf). Achteraf heb ik het het langst volgehouden van de groep :)
De terugrit naar de bungalow was trouwes ook een ervaring. Aangezien ik geen geld meer had voor de taxi ben ik in de pickup van een vishandel gesprongen en teruggereden tussen een paar kratten verse vis..prettig!
Ok na de full moon heb ik de eerste dag van het nieuwe jaar geslapen, en op 2 januari ben ik teruggegaan naar Koh Tao. Op de eerste avond me ingeschreven voor een PADI Open Water course bij een erg relaxte duikschool. En de afgelopen 4 dagen heb ik vrij veel tijd onder water doorgebracht!
Duiken is echt een enorm vette ervaring. Het is dat m'n visum morgen verloopt anders zou ik er nog een advance course achteraan hebben geknoopt!
Op onze open water dives enorm veel gezien. Geen idee hoe al die beesten heten maar check 'finding nemo' en je krijgt een idee.
Na de 5 duiken gisteren een examen gedaan, geslaagd, en nu kan ik overal ter wereld duiken..hoe vet is dat!
Voor de rest niet bar veel gedaan. Als ik niet aan het duiken of studeren was een beetje rondgehangen met Franky (m'n instructeur) en Sam (m'n diving buddy). Gister een afscheidsfeestje gehad omdat iedereen vandaag verder reist, en dat was het wel zo'n beetje!
De rest van de plannen zijn redelijk vaag. Ik pak vanavond om 21.00 uur de nachtboot naar Chumpon en dan de bus naar Butterworth, in Malesie. Wat ik daar allemaal ga doen..geen idee, maar heb er erg veel zin an.

Ik hou jullie allemaal wel weer op de hoogte!
Groeten!
marcensaskia says:
Gefeliciteerd met je PADI. Mooi dat je nu overal onder water mag! Die advance course ga je vast nog wel ergens anders doen?
Posted on: Jan 07, 2010
kijk eens hoe soepeltjes :)