Fijne kerstdagen!

Koh Tao Travel Blog

Merry Xmas!

He Allemaal,

Heb net al wat foto's geupload van Vippin's mac, maar daar kon ik geen blog op typen op een of andere manier. Zit nu in een internetcafe een dvd'tje te branden met al m'n foto's zodat eef die mee terug naar Nederland kan nemen, dus typ ik hier maar eventjes snel wat!

Na Ton Sai Beach (krabi) ben ik met Eef naar Koh Phi Phi gegaan. Mooi eilandje, wit strand en alles, maar wel redelijk prijzig. We hebben twee dagen aan het strand gelegen en een dag een georganiseerde snorkeltour rond het hele eiland gedaan met een speedboat! Snorkelen was erg tof (heb een aap gespot tijdens het snorkelen..heel apart) en we hebben veel gezien van het Phi Phi en wat omliggende eilandjes. Na Phi Phi zijn we met de boot naar Phuket gegaan, en vanuit daar dezelfde dag nog met de bus door naar Khao Sok. Daar was het grootste nationale park van zuid thailand, dus dat moesten we eventjes checken. Het park was erg tof, we hebben 1 dag een trek door de jungle/grot gedaan met thaise gidsen, en de dag erna hebben we zelf nog een wandelingetje door het park gemaakt. Wel een leuke afwisseling om door het tropische regenwoud te lopen na 10 dagen op een strand te hebben gechilled!

Na Khao Sok zijn we naar Surat Thani gereden om daar de nachtboot te pakken naar Koh Tao. Die boot had nog het meeste weg van een vluchtelingenschip (of de bioscoop in Essen waar ik na de Love Parade heb geslapen..) maar we waren redelijk moe dus het slapen ging prima, en om 7 uur 'sochtends kwamen we aan in Koh Tao.

Het eilandje hier is erg klein, daarom hebben we op de tweede dag hier een stel motoren gehuurd (inmiddels was Vippin, die we ontmoet hebben in Krabi) ook aangekomen dus die ging met ons mee. Gelukkig had die al eerder op een motor met koppeling gereden want ik snapte er bar weinig van in het begin :)

Voor de rest hebben we hier nog kerstavond gevierd in de kroeg op het strand, met de noodzakelijke kerstmutsen natuurlijk. Eerste kerstdag hebben we, mede door de nodige alcoholconsumptie van de nacht ervoor, bar weinig gedaan!

Vandaag is dan eigenlijk ons laatste dagje op Koh Tao. Eef gaat morgenmiddag met de boot/bus terug naar Bangkok om daar nog te shoppen en dan naar huis te vliegen voor oud en nieuw. Ik ga morgenochtend met Vippin richting Koh Paghnan in de hoop dat er nog ergens een hutje vrij is op dat eiland i.v.m. de Full Moon Party!

Hoop dat in Nederland de kerstdagen ook allemaal goed zijn verlopen. Allemaal een goede oud en nieuw en ik spreek jullie in het nieuwe jaar allemaal wel weer een keer!