My Trip To Asia 2008 (Dutch)

Bali Travel Blog

Jaja, nou jarenlang gespeculeer is het dan eindelijk zover: de trip naar Azië. Deze reis, die bestaat uit het bezoeken van Bali, Java, Pangkor en Hongkong, is a.s. dinsdag dan toch een feit. Het schema ziet er als volgt uit: 1e week Bali, 2e week Java (waar we trekken van Oost naar West), 3e week Pangkor (eiland in Maleisië) en de 4 week Hongkong. De koffer is praktisch helemaal gepakt, rest mij te zeggen: tot eind Augustus! :hosanna:

------------------

Beste vriendjes en vriendinnetjes,

bij deze even een korte update van mijn avonturen in Azie.
Op het moment van schrijven bevind ik me op Java en geniet ik van de vele luxes van het Grand Mercure Hotel. Vandaag staat het bezoeken van verschillende paleizen en tempels op het programma (foto's volgen later). Maar laat ik maar aftrappen wat ik tot nu toe heb gedaan.

Na een reis van +/- 24 uur kwamen we aan op Bali. Helemaal gesloopt en met enige maagklachten (maar ja, wat wil je na een Jagermeister een dag van te voren :-p ) checkten we in. Het schitterende Santika hotel stond garant voor vele pleziertjes des leven. Na even gezwommen te hebben, hebben we heerlijk gedineerd. In de dagen die volgden hebben we vooral genoten van het heerlijke weer en zwembad. Het strand was helaas wat slecht toegankelijk voor mijn oma, maar zelf vond ik de zee heerlijk.
Ik heb dan ook meerdere malen over het bekende ' Kuta Beach ' gejogt. Na een paar uitrustdagen zijn we gaan raften. Mijn moeder, zusje en ik moesten eerst via een ongelofelijk gevaarlijk trappetje 400 treden naar beneden maar de rafting trip was genieten. Temidden van de schitterende natuur hebben we genoten.

Mijn zusje en ik wilden ook erg graag gaan bungee-jumpen. (zie foto's) Dit was erg gaaf! Ik zal als ik terug ben de filmpjes ervan op Hyves zetten. Nu we inmiddels op Java zijn, zijn we via verschillende dorpen aangekomen in Yogyakarta. Deze stad staat vol met KFC en Dunkin' Donuts, heerlijk toeristisch dus. Vanaf Malang hebben we de nachttrip naar Mount Bromo gemaakt. Deze staat bekend om zijn schitterende zonsopgang en de bekende vulkaan. Ondanks de kou en vermoeidheid (+/- 6 graden) hebben we een aantal mooie plaatjes kunnen schieten.

Rest mij te zeggen dat ik inmiddels begin te verlangen naar een bord hutspot en/of een portie bitterballen en dat ik over 3 dagen naar Maleisie verkas. Ik zie jullie alllen eind Augustus weer!

Met vriendelijke groet,

Charlie-Robinson Poortvliet

------------

Hola!

Na een loodzware dag en vlucht (13 uur met 6 uur tijdverschil) ben ik vanmorgen ontwaakt met een flinke jetlag :-) ! Maar laat ik het slot van het verhaal eerst oppakken met de trip naar Maleisië.

Na een geweldige tijd in Java te hebben gehad, waar we enorm veel hebben gezien, stond de vlucht naar Kuala Lumpur op het programma. Hiervoor moesten we eerst 8 uur lang de trein van Yogyakarta naar Jakarta nemen om vervolgens voor een stuk van 5 km ruim een uur te rijden (hectisch verkeer).
In Jakarta aangekomen konden we nog even avondeten. Hier hadden we het heuglijke feit van het bezoek van een Aziatische popster, met veel camera's werd ze onthaald. Niet wetende wie het was en vermoeid van de trip besloot ik me te concentreren op de live muziek en het Bintang Biertje.

Na een uur of 4 geslapen te hebben werden we midden in de nacht naar het vliegveld gereden. Het inchecken ging probleemloos en 4 uur later (lokale tijd 10 uur 's morgens) arriveerden we op Kuala Lumpur. Vanaf hier gingen we door met een busje naar de veerpond om naar het eiland Pangkor te gaan. Ook deze afstand was niet misselijk: 5 urige tijdrit. Eind v/d dag aangekomen in Pangkor werden we begroet door een werkelijk schitterend uitzicht en een geweldig hotel. De transfer van de veerpond naar het hotel met een golfkarretje is ook noemenswaardig :-) !

In Pangkor arriveerden we werkelijk in het paradijs.
Een schitterend strand geflankeerd door het regenwoud en een zon die praktisch recht boven je staat. Tijdens de eerste dagen van ons verblijf in Pangkor hebben we voornamelijk gezond. Ik had de mogelijkheid om over het strand heerlijk hard te lopen en dat deed ik dan ook dagelijks. We hebben de plaatselijke stad bezocht en daar bij één van de vele Chineze restaurants gegeten. Sowieso is het gek om te zien hoe een welvarend Maleisië zoveel buitenlandse invloeden heeft. De infrastrucutuur is Brits (en dus zeer goed), de bevolking bestaat uit Indiërs, Chinezen en Maleiers en de religies zijn voornamelijk Hindoestaans en Moslim. Aan het eind v/d week was mijn zusje jarig. Op de dag van haar verjaardag moesten we echter vliegen waardoor we het een dag vantevoren vierden. Ik had geregeld dat er om 21.30 u een taart zou komen met 'Happy Birthday Valerie' en dat het bandje 'Happy Birthday' zongen.
Ze was duidelijk blij verrast! Op de dag zelf zijn we de Jungle ingegaan. Deze trekkingstocht kenmerkte zich door de insectenbeten en de bloedzuigers, maar we hebben desalniettemin genoten. Sowieso is het geweldig om in een regenwoud te kunnen lopen. Ons hotel in Pangkor werd regelmatig bezocht door aapjes, erg grappig om te zien!

Op mijn zusje's verjaardag stond de wekker om 5 uur. We vertrokken half 8 vanuit het hotel naar de veerpond en daar stond ons vervoer om half 9 klaar. Na weer een rit van ruim 5 uur kwamen we aan bij de airport. Ruimschoots op tijd (we vlogen pas 's avonds) zagen we dat de vlucht gecanceld was. Dit had te maken met de tyfoon die Hongkong terroriseerde. Geirriteerd dat we hiervan niks hadden vernomen gingen we naar de betreffende luchtvaartsmaatschappij. Die zette ons ticket om naar een rechtstreekse vlucht naar A'dam.
Wel een dag later... We hebben dus een hotel geregeld op ongeveer een uur afstand ( korterbij was allemaal volgeboekt ) en in dat 6 sterren hotel (!) hebben we mijn zusje's verjaardag toch nog kunnen vieren. Hoewel het wegvallen van Hongkong wel een domper was...

De volgende dag op de airport van Kuala Lumpur checkten we in bij Malaysia Airlines. We hoorden dat onze vlucht niet was geconfirmeerd en dat we op standby stonden (vlucht was volgeboekt). Witheet van woede keerden we ons naar Cathay Pacific (die ons ticket hadden omgeboekt). Na wat warrige telefoontjes heen en weer konden we dan toch mee met de vlucht. Malaysia Airlines stond wel garant voor een plezierige vlucht. Met ons personal entertainment system konden we lekker gamen en films en series naar keuze kijken :-) . Inmiddels zijn we weer thuis en is de conclusie dat we een wereldse vakantie hebben gehad! Ik zal zo snel mogelijk foto's op mijn Hyves uploaden!

Dikke x,

Charlie
Bungee Jump Charlie-Robinson Poor…