Fietsen op de Koerse Schoorwal // Riding a bike on the peninsula

Nida Travel Blog

English version can be found below.

Deze dag hadden we aan onszelf en bij het wakker worden scheen de zon al dus het beloofde een mooie dag te worden. Eerst natuurlijk het ontbijt wat vanaf 8.00 uur in een naastgelegen pand werd geserveerd. Dit lieten we ons goed smaken en daarna ging ieder zijn/haar eigen weg.

Ik besloot eerst maar wat ansichtkaarten te kopen en gezeten aan het water heb ik die beschreven. Daarna naar het postkantoor zodat ze ook meteen maar weer weg waren.

Hier op dit schiereiland kon je op vele plekken fietsen huren en ik dacht “laat ik eens gek doen” en huurde ook een fiets.

Er is maar één fietspad d
at over de hele lengte van het schiereiland gaat en daarna moest je dan diezelfde lengte weer terugfietsen. Ter hoogte van Preila kwam ik twee reisgenoten tegen en met hen ben ik een eind meegefietst. Verderop in Pervalka werd een koffiepauze gehouden en deze gebruikte ik meteen om een jarige in Nederland te bellen en te feliciteren. Na deze pauze fietsten we verder en kwamen na een tijdje aan bij de kust aan de Oostzee. Hier hebben we weer even heerlijk gezeten waarna we wederom op de fiets stapten. Mijn beide reisgenoten wilden nog wat verder gaan maar ik begon al zadelpijn te krijgen en begon toch maar aan de terugreis. Onderweg kwam ik nog de nodige reisgenoten tegen.

Even na twee uur leverde ik mijn fiets weer in bij het verhuurbedrijf en ging ik naar de lokale supermarkt voor wat broodjes en water. Dit heb ik weer lekker in het zonnetje opgegeten. Na nog wat rondgewandeld te hebben ging ik naar mijn hotelkamer om even een klein middagdutje te doen.

‘s Avonds hadden we weer om 19.

Windvaantjes // Flags that move in the wind
45 uur voor het hotel afgesproken om met de liefhebbers gezamenlijk wat te gaan eten. De reisleider had weer een goed restaurant uitgezocht maar dat lag wel aan de andere kant van het dorp. Na het eten was dat wandelingetje dan wel weer goed voor de spijsvertering. Bij terugkomst in het hotel ging ieder naar zijn eigen kamer, de volgende dag hadden we weer een lange reisdag voor de boeg.

This day we were free to spend it as we pleased (it almost sounds like a vacation LOL). After breakfast I first bought some postcards and sat in the sun to write them. The postoffice was close by so I brought them there which means I don’t need to concern myself on this issue anymore.

On this peninsula it was possible to rent a bike to ride around. It was only one bicycle path for the peninsula was rather narrow. I thought why not do that for it is vacation time and during vacations you often do things you don’t do when you’re at home. For me that was riding a bike.

By the time I reached the village of Preila I noticed to people of my group and together we moved on to Pervalka.

Here we took a coffee break and I also took the opportunity to make a phonecall to the Netherlands to wish someone a happy birthday.

After riding a few more kilometers we reached the northern coastline and we enjoyed the beach and the peacefulness here for a while. My two companions wanted to move on even further but I decided to go back to Nida already for I was starting to feel my bottom (LOL).

Around 2 pm I returned my bike and went to the local supermarket to get me some sandwiches and water that I enjoyed in the sun near the waterfront.

At night we went out for dinner at the other side of town but it was good to walk some after dinner for that is good for the digestion isn’t it.

Windvaantjes // Flags that move in…
Windvaantjes // Flags that move i…