Phuket!

Phuket Travel Blog

Vrijdag werden we wakker, en we hadden afgesproken om naar Monkey Island te gaan. Toch ging onze voorkeur daarna uit om te gaan zeekanoen. Dus na het ontbijt huurden we een kano, om naar Mosquito Island (4km) te varen. Het leek ons daar erg mooi, hoge kliffen met misschien daarin wel een verstopte, mysterieuze baai. Dus we pakten de kano, en we kanoenden, en kanoenden, en kanoenden. Opeens leek het toch 'iets' verder te zijn dan we dachten. Veel ongemakken later (brandende zon, snijdend zout water) kwamen we aan bij Mosquito Island. Prachtig hoog eiland, met hoge begroeiing, een beetje Jurassic Park gehalte. Dus we vaarden langs de zijkant op zoek naar een baai. Maar die was er niet echt. Daar zit je dan, 4 km in vrij ruige zee gevaren. Op dan maar naar het volgende eiland, Bamboo Island.

Die zag er van ver al heel stranderig uit, en daar waren we nou net naar op zoek! 1km verder, kwamen we aan op het meest tropische, onbewoonde eiland wat je kan bedenken. Met lange stranden, een verdwaalde schommel boven de zee.. Een echte aanrader! Het kanoen had geloond. Helaas hadden we geen eten mee (wel 4 flessen water!) en op een onbewoond eiland is ook niet echt wat te koop. Dus na 2 uur zwemmen, eiland ontdekken en zo mooi mogelijke foto's te maken, pakten we de kano weer en gingen we terug (zo'n 4.5 km). Hongerig hebben we 2 gangen weggeschrokt, om daarna een dutje te gaan doen. 's Avonds zijn we bij het buurresort Zeavola nog een drankje wezen doen (prachtig resort!) om vroeg naar bed te gaan, want de volgende dag.. Destination Phuket!

Om 1 uur hadden we voor 1200 Baht (25 euro) de boot naar Phuket.

Mosquito Island
We hadden nog geen idee welk hotel we zouden nemen, maar dat kwam goed. De bootreis was heerlijk, we kregen drankjes en fruit geserveerd en was ook zo voorbij. Het was ook maar 2 uurtjes met de boot, en je keek je ogen uit, je kwam langs hoge kalksteenrotsen die zo kenmerkend zijn voor Phuket. Daar namen we de taxi en die bracht ons bij een boekingsbureautje, die ons geholpen heeft aan een goedkoop hotel. Folder zag er niet veelbelovend uit, dus we waren wel een beetje zenuwachtig. Maar aangekomen bij Aloha Villa bleek het wel een degelijk hotel te zijn, op een zeer goede locatie. Wederom een aanrader! Als je het hotel uitloopt kun je (logischerwijs) naar links: barretjes! clubs! marktjes! of naar rechts: eten en massages! Keuze was gauw gemaakt: eerst een massage, dan wat eten, en dan gezellig wat drinken! Voor 40 euro hadden we een geweldige avond, Singha Bier met 2% gestegen op de economische markt! Hahaha.
Bij de vele tentjes boden ze gratis toilet aan en gratis biljart, om mensen alvast naar binnen te lokken. Wij liepen daar ook naar binnen, om gauw weer naar buiten te lopen, want we werden zowat overspoeld door de thaise jongens, meisjes en alles wat er tussen in zit. Wow! Maar we hadden een Topavond (met hoofdletter T!), Patong Beach in Phuket is echt heel leuk, vooral voor jonge mensen!

Vandaag een chill dagje. Uitgeslapen, ontbijt roomservice, daarna ben ik naar de massagesalon van gister gegaan, voor een herhaalrecept. Massages zijn hier zo'n 5 euro. Kas heeft een scooter gehuurd en was daarma Patong Beach door gaan cruisen. Na doodsangsten uitgestaan te hebben in de massagesalon (ze rijden hier links) kwam hij gelukkig heelhuids terug. Het verkeer valt ook wel mee, het is wel veel maar niet zo'n zooitje als dat ik in Egypte heb gezien.

Morgen.. Kuala Lumpur!

Ps. We zullen nog foto's gaan plaatsen, helaas hebben ze in dit internetcafe geen kabeltje daarvoor. en zoom eens in op de kaart, rechts naast dit bericht!

Tot de volgende keer! :)

Sheungg says:
Am! Ik zit vet heftig in te zoomen op die kaart maar ik zie niks hahaha, kben zo blond!

Verder weer superleuke blog! Kan niet wachten op de foto's!
Posted on: Mar 07, 2009
gerardak says:
hoi travelers,fantastisch,\om jullie zo te kunnen volgen,en inderdaad heb je een leuke schrijfstijl,de fotos zijn geschikt voor je portfolio vind ik, ik volg het op de voet, veel plezier morgen in Kuala Lumpur, mam en pap,xxxxxxxx
Posted on: Mar 01, 2009
Mosquito Island
BabyFace:D
Te snelle eb, ik dook te langzaam
weer even kind
Reclame maken voor onze eigen reis
Romantisch
Sunset @ Karon Beach
Baby elephant!! (altijd alles aanr…
Baby elephant!! (altijd alles aan…