Aangekomen en wel

Koh Phi Phi Travel Blog

Kas en ik bevinden ons nu op een stukje paradijs.. Ko Phi Phi Don, ten oosten van Phuket. Na een lange reis kwamen we aanvliegen, en het uitzicht vanuit het vliegtuigraamje beloofde al veel goeds- het groenste groen en het blauwste blauw. Je zag er sierlijk slingerende rivieren door groen woud gaan, we hadden het liefste een arachute geakt (sorry de P doet het heel slecht) en er direct uitgesrongen. Koffers waren er gauw en blij met de nieuwe Thaise stempel in ons aspoort liepen we vrolijk naar de cash machine, om daarna meteen maar de boot naar Phi Phi te regelen en een taxi. Na flink afgezet + uitgelachen daarom te zijn door de Thaise bevolking kwamen we aan o het haventje voor de boot, en hadden we een rachtige bootreis (vond ik tenminste, kas lag lekker te maffen op het dek) langs de kalksteenrotsen.

Vanuit vliegtuig
Toen kwamen we aan op Phi Phi, aten we wat bij een leuk lokaal eettentje, en gingen per longtailboat (wederom afgezet, afdingen gaat ons nogal moeilijk af) naar ons resort. Ons resort kun je ook alleen per boot kunt bereiken, tenzij je zin hebt om 2 uur door de jungle te lopen. Vandaag hadden we daar dus zin in, en hebben we de helft gelopen om daarna alsnog een longtailboat te nemen (haha, hoor ik mam al lachen). We hebben ons eigen houten huisje op ons resort, wat uur genieten is. We hebben daar op het strand wat geluierd, waarna we als kreeftjes een thaise fondue zijn gaan doen. Heel geinig en aangezien het het all-you-can-eat princie was zaten we bommetje vol, gelukkig konden we nog wel een romantisch dansje maken. Er speelde daar een man o een keyboard en met een ronduit geinig thais accent zong hij klassiekers.
Helemaal in een romatische bui gingen we nog even naar het strand, en keken we naar het onweer in de verte. Toen zag ik allemaal dingetjes op het strand flikkeren, en zei ik tegen kas dat die steentjes zo mooi licht weerkaatste. Ik zat faliekant mis, het waren zee anemoontjes die blauw neonlichgt afgaven. Doodsnieuwsgierig renden we erop af, om omringt te zijn door allemaal minuscule blauw lampjes. Zoiets moois had ik nog nooit gezien. We pakten ze op (we schoven onze vingers onder het zand) en gooiden ze zachtjes in de zee, waarop ze nog harder gingen schijnen. Dat was een mooie afsluiting van de dag.

Vandaag werden we laat wakker (jet-lag de gekste!), niet veel gedaan. Eerst ruim een uur door de jungle gelopen, ''longtailtje genomen'' en over markt gestruind.

Uitkomend op een strand hebben we daar de rest van de middag gespendeerd. Met een hoed in de zee zonnen dankzij een zeer langzaam aflopend strand, ontdekken hoe je panorama foto's maakt met je nieuwe digitale camera, en complimentjes vangen van de Thaise vrouwen(!) van hoe mooi je bent (en ja-ha, ik weet dat ze het doen voor extra fooi! Ps. enkele tekens o het toetsenbord doen het niet dus kan ik geen smileys maken). Nu gaan we kijken of we nog wat foto's bij het bericht kunnen doen, hopelijk, en tot gauw!!

Heel veel liefs en dikke kus,

Kas & Am

Ps. Misz, superlief smsberichtje!!! xxxxxxxxxx

Sheungg says:
Ik was dit vol bewondering aan het lezen en kzag je 'reactie' op mn sms. Haha vet lief! Daarom speciaal een account aangemaakt om te reageren :P

Ziet er echt prachtig uit! Ik ga je volgende blog lezen!!
Posted on: Mar 07, 2009
gejah says:
ziet er mooi uit!! geniet ervan!