Naar Christchurch.

Christchurch Travel Blog

Tokyo airport

Om 15:15 vertrekt ons vliegtuig vanaf Schiphol naar Tokyo. De vlucht verloopt zonder bijzonderheden. We kijken wat tv en lezen wat, ik heb het boek ‘De kleur” meegenomen van thuis en Trudy leest het boek "Kumari" wat ze van oma gekregen heeft. De duur van de vlucht is 10 uur en 40 minuten. Op Tokyo airport checken we meteen in voor de vlucht naar Christchurch en dit duurt een eeuwigheid, omdat ze vragen naar een ‘luggage label’ en dat zit op onze instapkaart. De mijne ben ik kwijt, maar vind hem na een tijdje gelukkig weer. We gaan meteen naar Terminal 2, naar onze geboekte dagkamer. We zijn 45 minuten te laat, maar ze hebben onze kamers nog niet vergeven. Lekker douchen en enkele uren slapen. Om 17:20 uur krijgen we de wake-up call en we zijn mooi op tijd bij de gate voor onze vlucht van 18:30 uur, die 11 uur zal duren.

Uitzicht vanuit het vliegtuig.
Weer lezen en tv kijken en toekijken hoe iemand bij het wachten bij de toiletten van zijn stokje gaat. Er is meteen een vrouw bij, maar Trudy zorgt er voor dat het ook bij het personeel bekend word. Vervolgens zien we 2 crewleden uit proberen te vogelen hoe de zuurstoffles werkt. Het eten aan boord is bij beide vluchten prima. De lucht is kraakhelder en we zien boven Rusland en China een schitterend ruig landschap met veel slingerende rivieren en hier en daar een plekje beschaving. Als we boven het zuider eiland vliegen hebben we zicht op het ruige land van Nieuw Zeeland en op de zuiderlijke alpen. We landen om 10:00 uur op 13 januari en zijn dus gewoon 12 uur kwijt. Bij de douane zijn ze heel streng op het invoeren van alles wat de unieke natuur van Nieuw Zeeland kan bedreigen: van fruit tot tuisgereedschap. Overal word gedreigd met straffen variërend van $200, lik op stuk tot $100.
Former Chief Post Office gelegen aan Cathedral Square.
000 na een gerechtelijke vervolging. In de ontvangsthal worden we opgewacht door een vriendelijke oude kiwi die ons al babbelend en vertellend in een zeer rustig tempo naar het Latimer Hotel brengt. Daar aangekomen scheurt er net een postbezorger weg op zijn brommer en de oude baas roept hem na dat hij maar terug moet gaan naar Saigon of wel dat die hier wat rustiger aan moet doen. Onze kamer is voor ons geüpgrade (gratis) en het is te zien: een gigantische L-vormige kamer van zeker 8 meter lang. We drinken even een bakkie koffie en gaan dan de stad in om de stadswandeling te doen die in de Lonely Planet staat. We lopen langs pittoreske gebouwen, door parken, langs de Avon (rivier die door christchurch kronkeld) en door de Botanische tuin. We beginnen op Cathedral Square, waar we de kathedraal bezoeken en ‘The Wizard” zijn verhaal zien doen.
Christ Church Cathedral aan Cathedral Square.
Tijdens de wandeling kopen we 2 vingerhoedjes van Nieuw Zeeland in Regent st en een telefoon sim kaart in Junction. Nadat we even op de kamer zijn geweest om de bootschappen af te gooien nemen we vanaf de bus change de 28 naar Lyltteton en de Gondola. Dit is een half uurtje tuffen. De gondel brengt ons voor $11 naar Mt Cavendisch, waar het eindstadion staat. Hier zijn ook twee restaurants, bij een is geen personeel en bij de andere stinkt het, dus gaan we maar weer naar buiten. We wandelen naar beneden over de steile Bridal Track (zowel Trudy als pa gaan meerdere malen onderuit op het losse grind) en zijn na een uurtje stappen bij het basisstadion. We nemen de 35 terug naar de stad en gaan dan Chinees eten. Na het eten komen we nog langs het mooi verlichte Cathedral Square waar we nog wat foto's maken. Terug op de hotelkamer regel ik de mobiel met de nieuwe sim-kaart in (moet hiervoor nog naar de lobby, omdat het ding via internet aangemeld moet worden) en stuur een e-mail naar ma, zodat zij ons via 0900 nog wat nummers voor een paar cent kan bellen. Om 23:30 liggen we allemaal op een oor.

Petra2111 says:
Prachtige foto's!!
Posted on: Mar 28, 2009
Tokyo airport
Uitzicht vanuit het vliegtuig.
Former Chief Post Office gelegen a…
Former Chief Post Office gelegen …
Christ Church Cathedral aan Cathed…
Christ Church Cathedral aan Cathe…
The Wizard
John Robert Godley, stichter van C…
John Robert Godley, stichter van …
New Regent Street
Tram
Een standbeeld in het park van de …
Een standbeeld in het park van de…
Our City O-Tautahi.
Bridge of Remembrance
Antigua Street Boatsheds.
Eend in Botanische tuin.
Botanische tuin.
Uitzicht vanaf het eindstation van…
Uitzicht vanaf het eindstation va…
Bridal Track
Former Chief Post Office gelegen a…
Former Chief Post Office gelegen …