These mist covered mountains...

Cat Ba Travel Blog

***English version to come soon***

Was een heerlijk luie dag vandaag. Na het vroege ontbijt en de overstap op de veel lelijkere boot dan die van ons (hehehe) zijn we weer voor enkele uren door die prachtige rotsen gevaren op weg naar Cat Ba eiland, als ik mij niet vergis het enige bewoonde eiland van Halong Bay. Het was de bedoeling dat we hier naar de top van een van de bergen in het nationale park gingen wandelen maar na 5 minuten klimmen was ik ineens omsingeld door wespen. Ik dacht dat die wel gingen weggaan als we verder liepen maar in tegendeel, die bleven gewoon volgen! Dus op den duur dan maar besloten om terug naar beneden te gaan en de rest van de groep alleen verder te laten trekken. Was echt niet zo fijn want ik had zo'n losse kniebroek aan en die beesten kropen de hele tijd op mijn benen maar ik dacht ja als er zo een in mijn broek graakt en die panikeren dan gaan die steken, en zit maar eens 20uur met zon gezwollen been op de vlieger.
.. Daar had ik dus geen zin in. Dus ik weer naar beneden maar die vieze beesten hebben mij echt gevolgd tot aan de voet van de berg. Echt niet fijn. Gelukkig was een van de vrouwen in onze groep zwanger dus die was ook beneden gebleven en dus zat ik daar niet alleen. En tien minuten later kwam Amber beneden aan die zei dat toen ik weg was alle wespen haar begonnen volgen en dat ze dat ook niet zo zag zitten... Wel jammer want ik had zo graag het uitzicht gezien :( maar een wespenbeet had ik er nu ook niet voor over.

Tegen de middag kwamen we dan aan in ons hotel. De bus heeft eerst de andere mensen afgezet in zo'n klein smoezelig hotelletje en wij zitten in (zo lijkt het toch) het grootste en deftigste hotel van heel Cat Ba. Volgens de guidebook zijn de kamers hier 30 dollar per nacht.
Als ge dan weet dat wij 80 dollar betaald hebben voor alles: de transfer naar de haven, de boottochten, de kamers op de boot, al het eten dat echt super de moeite is, dit hotel, de toegansgelden voor de grot en het nationaal park blablabla, dan hebben wij echt wel een gemaan goede deal gedaan. Enfin. De lunch was heerlijk. Zoveel verschillende gerechten dat we het gewoon niet allemaal opkregen. De namiddag gevuld met films kijken op de kamer, lekker lui, en tegen dat de film gedaan was sliep Amber (die super moe was gisteren) dus ben ik ff alleen over de dijk gewandeld langs de boten en heb ik zitten kijken tot het donker werd. Heel gezellig met al die lichtjes. Dan Amber gaan wakker maken voor het diner dat ook weer super heerlijk was en dan zalig warm gedouched! Dat was echt best fijn want op de boot gisteren was het water niet echt heet maar eerder lauw, en in het hostel in Hanoi hetzelfde liedje. Zalig geslapen deze nacht ook. Nu is het tijd voor ontbijt (buffet). Ik ben eens benieuwd!