Ho Chi Minh

Ho Chi Minh City Travel Blog

***English version to come soon***

Deze morgen om 6uur opgepikt om met de bus naar Ho Chi Minh te vertrekken. Het busje waarmee ze me kwamen afhalen was cht super oud en oncomfortabel, maar gelukkig was dat alleen maar voor de lift tot aan het busstation. Ze zijn er tijdens het vertrekken zelfs redelijk onzacht mee tegen de muur gereden in het achteruit manouvreren maar dat kan blijkbaar allemaal geen kwaad. Uitgewuifd door heel de staf van het gastenverblijf, inclusief de kindjes :) Het was echt zon leuk verblijf daar in Cambodia.

In het bussation zijn we op een modernere bus over gestapt die gelukkig wel heel comfortabel zat. Ik was zo slim geweest om een plaatsje aan het raam te reserveren dus heb ik flink wat kunnen slapen. Dat had ik wel eens nodig, zon dagje niets doen. De man naast mij was een Amerikaan uit California, San Diego. Hij was heel fijn gezelschap tijdens de rit en hij is zelfs zo vriendelijk geweest om na de aankomst met me mee te wandelen naar het hostel hier omdat het al donker was.

De eerste 6uur van de busrit gingen naar Phnom Phen, de hoofdstad van Cambodia. Daar zijn we van bus gewisseld en doorgereden naar Ho Chi Minh. Op de bus speelde het grootste deel van de tijd van die afschuwelijke Cambodiaanse Karaoke, maar op weg naar Vietnam hebben we toch ook Rush Hour te zien gekregen. Van jeugdsentiment gesproken! Van goede films gesproken trouwens, op het vliegtuig heb ik eindelijk Slumdog Milionair gezien. Zon prachtige film zeg! Als jullie die nog niet gezien hebben, zeker doen! Heeft niet voor niets redelijk wat oscars gewonnen.

De grenscontrole is al bij al nog vlot gegaan. De mensen van het busbedrijf kwamen de paspoorten ophalen en hebben alles geregeld. Daarna riepen ze gewoon de namen af en konden we weer naar de bus. Ik geef mijn paspoort niet graag af maar hier heb je niet veel keuze. De hotels vragen het hier ook steeds als waarborg dus ik zal er maar beter aan wennen.

Tot Phnom Phen waren we mooi op schema maar uiteindelijk zijn we toch een goed uur te laat in Ho Chi Minh aangekomen. Van daaruit dus samen met James (de Amerikaan) naar het hostel gewandeld. Dit is een backpacker hostel en ik slaap in een slaapzaal van drie bedden, die ik voorlopig enkel nog maar deel met Carlos, een Braziliaan die in Duitsland woont. Eindelijk eens iemand die weet waar Leuven ligt, meestal vinden ze Belgie al moeilijk :) Met hem heb ik voor morgen een daguitstap naar de Cu Chi tunnels (Vietnam oorlog) en de Cao Dai Tempel geboekt. Ik zou eigenlijk ook nog de nachtbus moeten regelen naar Nha Trang voor binnen drie dagen, maar ik heb het schema wat gewijzigd. Ik denk dat ik eerst de tours ga doen en de laatste dag voor Ho Chi Minh siteseeing ga houden. Dan hoef ik er geen rekening mee te houden wanneer de bus savonds vertrekt om op tijd terug te zijn van de daguitstap.

De kamer hier is extreem simpel maar wel in orde. Geen airco, maar de ventilator doet zijn werk wel en ze is ook verbazingwekkend stil voor in het midden van de drukke toeristenwijk te liggen. Vietnam heeft alvast de verwachtte eerste indruk gemaakt: heel erg druk, verkeer is waanzinnig en overal mensen die je dingen proberen aan de smeren of af te zetten. Maar daar was ik voor gewaarschuwd. Ik ga mijn best doen om niet te veel problemen tegen te komen. Voor de rest ziet het er hier wel leuk uit. De wijk waar ik zit is vol van restaurantjes en hotelletjes dus aan entertainment zeker geen gebrek. En het internet is gratis hier, dus morgen mail ik zeker weer (als de PCs niet volzet zijn, wel te verstaan).

Groetjes en tot dan,
Kim (die super moe is en strak vroeg gaat slapen)
sueshi says:
Hey Kim, ja met fay alles goed wel stressi periode nu, merci alleszins voor haar lay-out! Ze doet haar eindwerk de 21ste om 11.15 denk ik, we gaan nog een spannende periode tegemoet. Allez nog veel plezier daar, ik kijk al uit naar uw volgende verslag X