1001 dingen te vertellen!

Airlie Beach Travel Blog

Zo, nu weer een bericht van mij uit Australie, zal nu eens wat spannends proberen te vertellen.

Ik ben nu al een aantal weken geleden vertrokken uit Sydney. Daar heb ik echt een toptijd gehad. Zeven dagen ben ik er geweest, heb alle toeristische dingen wel gezien en gedaan (Opera House, Harbour Bridge, Bondi Beach, Kings Cross, Botanic Gardens, Darling Harbour, havencruise, Chinatown).

De havencruise was echt heel mooi, met een bootje vaar je dan vanaf een piertje langs de kust van Sydney, met allemaal mooie stranden, huizen (van Tom Cruise, Nicole Kidman, Russel Crowe. Het duurste huis ooit staat hier, 70.000.000 dollar voor een optrekje aan zee met uitzicht op Sydney's Skyline). Bij Watsons Bay uitgestapt, en toen met Klaas een paar biertjes gedronken, fis'n'chips gehaald, en lekker op het terras aan zee gezeten. Daarna nog een wandeling langs de Cliff Coast van Sydney gemaakt, was wel indrukwekkend.

De volgende dagen ben ik een beetje in mn eentje door Sydney gelopen, en toen had ik het wel weer gezien met Sydney.

Toen een buskaart gekocht voor Sydney - Brisbane, en onderweg nog gestopt in Coffs Harbour en Port Macquire, twee rustige ingeslapen stadjes aan de kust. Niet echt heel spannend, maar veel leuke mensen ontmoet, vistocht gemaakt met Australiers om 6uur 's ochtends (En die beginnen dan meteen met drinken, zodat ze om 8uur 's ochtends alweer lam zijn), beetje langs de kust gemoutainbiked en een koala-hospital bezocht.

En toen Brisbane (18 mei), de 3e grootste stad van Australie. Hier had ik afgesproken met Koen, een vriend uit Nederland, die voor een jaar door Australie en andere landen ging reizen. In Brisbane echt een onwijs vette week gehad. We sliepen in het grootste (en duurste) hostel van de stad, midden in het centrum, in een oud gebouw. Iedere avond was het feest op de balcony's van het hostel, en daarna naar de Down-Under bar, de kroeg die onder het hostel zat. De finale van de Champions Leauge gezien, Manchester United - Chelsea, samen met vijftig hooligans van ManUtd. De wedstrijd begon hier dus (op tv) om 5uur 's ochtends (tijdverschil met Nederland is 8uur), verlenging, penalty's etc., dus dat duurde tot 8uur 's ochtends. Helemaal kapot, maar toen Manchester won was het ge-weldig! Nog nooit zo erg meegeleefd met een voetbalwedstrijd! Die dag ben ik dus 28uur wakker geweest, eens maar nooit meer, ook weer veel te veel geld uitgegeven :P. De volgende dagen in Brisbane lekker uitgerust en gerelaxed, en veel opgetrokken met Julian, een duitse jongen. en gebeld met Bart, een vriend van Koen die in Cairns zat (1800km noordelijker), en zijn camper te koop had staan voor een hele goede prijs. Dus toen hebben we besloten om naar Cairns te vliegen, en daar de camper te kopen als 'ie goed was. Voor $1600 contant de camper toen gekocht. Echt heel erg blij mee! (zie de foto's!). Vervolgens, zijn we nu al een paar dagen aan het cruisen met de Babba Genoush/Sjors III (de naam van onze camper-van), en staanw we nu op een camping in Airlie Beach, en vertrekken we morgen naar Bowen, een plaatsje hier in de buurt, om wat geld te verdienen in de fruitplukkerij zodat we leuke uitstapjes kunnen doen!

Zo, dit was het dan weer voor vandaag!

Ik heb nieuwe foto's online gezet op http://picasaweb.google.com/joeptweety/PiccaS

Leuk om jullie reacties allemaal te lezen! En hoop dat iedereen een beetje tevreden is met dit verhaaltje Wink

I'll keep you posted!

X from sunny Airlie Beach!