First TB Meeting of the year in Lima was with an old friend: Lance :)

Miraflores District Travel Blog

 › entry 40 of 93 › view all entries
the cute driver ;)
I was back at home the 4th and was downloading my pics and unpacking, when I got a message from Lance saying he might be coming to Lima soon. Well, how soon? On Tuesday night, and it was Sunday!!! OMG!!! I didn't have time to finish unpacking before he arrived, haha. Last time, he didn't have time to really visit Lima. Most of the time he spent in the city was between Miraflores and my house, haha. Sure we had a lot of fun with Jered and Mal, but he was missing so much in Lima... ok, that's why there are second chances in life ;)

When I woke up, I saw a missing call in my cellphone. It just said: "Privado".
first lunch in Lima: Inca Kola + Cebiche :)
Instantly I thought about Lance. He made it! Turned on my computer and found an email with his number. I waited until it wasn't too early and called him. Sorry, I think I woke him up... well, I was so excited, hehe. This time he'd be completely alone in Lima and I'd take care of him. It was so nice listening to him, specially since we were so close to meet in the States for NYE... He invited me to go to Minneapolis and later told me Austin was in his mind too... well, we didn't party there, so we had to party twice hard here, hehe.

Around noon I drove to his hostel and picked him up. It was so nice seeing Lance again, but something was different. Oh yes! The beard! This time there was no beard. This also was the first time he saw me driving. Last time we mostly went out at night for party, so I didn't drive.
I'm a good boy and will eat even the snails :)
But this time was different. After a big hug, we were ready to leave. I haven't even reached the end of the block, when he shouted: "OMG! I forgot it in the hostel! Gunther's present!" Me: "Oh, Lance! So sweet of you, but you don't have to worry. We'll meet quite a lot these next days, so there were plenty of opportunities to get it". Ok, now we kept on moving in our way to the restaurant to get our cebiche. His first lunch in Lima must be a cebiche. The restaurant was packed - as usual. So we had to wait for almost 35min, which wouldn't be so bad if it wasn't so hot!!! But at the end we got a nice table in the second floor. Ok, what to order now? Same as I, Lance loves to try different kind of food wherever he goes and is not picky about trying new things, cool!!!!

First of all: Inca Kola!!! He has already tried it during his first time in Peru - actually I think that was at my home, haha - and loves it.
After trying the snail... this expresion wasn't real. He loved it!!!
We were sure we wanted a cebiche, but which one? I asked him if he has any kind of issues with the seafood, but he doesn't. So we got a cebiche mixto (fish & seafood) and a tiradito (sliced fish marinated in lime juice) with the yellow sauce he loves. He tried it at my house a couple of months ago and couldn't forget about it. Now he wanted to compare the homemade with the restaurant's one.

The cebiche was so fresh and tasty. I asked him if he ever had snails before, since the cebiche had snails. He didn't have them, so this was something new for him! First new thing of the day: eating snails ;) Then he tried the tiradito, he liked it, but wanted to make a confession. He found the sauce at my home better. How sweet! ;) The dishes didn't look too big, but there was a lot of food.
lol
We were full and if I ever considered the possibility of getting dessert somewhere else, no way!

"Well, what's the plan now, Yadi?" were Lance's words. I just said: "Well, Lance, eventually I had to drive back home and check my work, but you are welcome to join me". He has already been at home, so a familiar place, hehe. I couldn't believe Lance was hanging out in Miraflores last time, but didn't make it to the love park... Well, time to solve it. Traffic was crazy in Lima and Lance was pleased he didn't have to drive here, haha. I hope my driving skills didn't scare him :P

We started walking from the park where people do paragliding, mmm. Well, I guess we got another idea about what to do in Lima. But we'd do it my way. I mean, we'd contact my friend. I called him and he'd let us know when the wind was ok - besides giving us a better price ;) So we walked to the Love Park and there are some mosaics with poetry.
at the love park :)
Lance is learning Spanish, but did it pretty good translating some of the poetry. Yeah! Well done! After walking and taking some pics - we even asked a policeman to take one, haha - we drove back home, but made a quick stop at Lance's hostel.

We arrived to my house and went straight to say hi to Gunther!!! I told Lance about Gunther's favorite wet food and he brought some for him. Thank you!!! During his 1st visit in Lima, I got a magnet, now Gunther got food, who's gonna get something next time? Because there will be a 3rd time, won't it? haha. Gunther recognized Lance and was so excited. Hey! Both Lance & Gunther had got new haircuts compared to when they met for first time, haha. So hilarious.

Well, I consider myself an Internet addict, but I wasn't alone! Lance is one of mine! While he was checking his email, TB and FB, I was contacting Sheree.
Lance & Gunther :)
She's another TB who has been in Lima for a couple of days but couldn't meet before. Well, now would be the opportunity a Mini Meet Up was in its way...

Balance of new things Lance did so far: eating snails and driving with Yadi in Lima.
Well, this meeting was a long day one, therefore it deserves 2 entries :)
Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!
the cute driver ;)
the cute driver ;)
first lunch in Lima: Inca Kola + C…
first lunch in Lima: Inca Kola + …
Im a good boy and will eat even t…
I'm a good boy and will eat even …
After trying the snail... this exp…
After trying the snail... this ex…
lol
lol
at the love park :)
at the love park :)
Lance & Gunther :)
Lance & Gunther :)
a taxi...
a taxi...
while we were walking around, they…
while we were walking around, the…
The light house
The light house
view of the coast
view of the coast
view of the cliff
view of the cliff
at the Love Park
at the Love Park
Love Park
Love Park
The kiss
The kiss
the kiss!
the kiss!
again...
again...
Come on, buddy! This is for you ;)
Come on, buddy! This is for you ;)
Gunther getting his present
Gunther getting his present
Miraflores District
photo by: Nana_gincin