La Paz - Copacabana - Juliaca - Lima

Copacabana Travel Blog

Crossing the Titicaca lake in "Tiquina"

It was the first time that we (my wife and me) was invited to share with friends who have the same hobby of collecting mini bottles of liquor, and we decided in this opportunity to make the trip to Lima, taking the flight from Juliaca (Perú), to be more economic for us, and for make this trip we had to go overland route in our mobility by Copacabana (Bolivia) until Juliaca (345Km.) and save approximately $us.500 in airfares and taxes.

We leave our home in La Paz at 9:00 am. our first stop was in Tiquina (115Km.), where this close to crossing the Lake Titicaca, rather than step required when you go to Copacabana, we arriving at 10:45 am. at this point we crossed the strait in a barge to the another side and we departure at 11:10 am. to our next point Copacabana.

We arrived at Copacabana (155 km.) at 12:05 pm. And we go first to the church and visit the Virgin of Copacabana and after lunch a good plate of trout and continue the journey to Juliaca crossing the border at places called Kazani - Yunguyo  Bolivia and Peru respectively, (165Km.) at 13:30 pm.(peruvian hour one less than the Bolivian)

The trip by the peruvian side is bordering Lake Titicaca and we was in Puno at 16:00 pm.

Crossing the Titicaca lake in "Tiquina"
(300Km.) to get to Juliaca at 16:45 after 345km. In this point we make our mobility in the garage of a hotel and go to the airport for our flight that departure at 19:00 pm. to arrive in Lima at 21:00 pm.

I have all this data because when we traveled with my wife we like to record distances and the time it takes

In Spanish:

Fue la primera vez que fuimos (mi señora y yo) invitados a compartir con amigos que tienen el mismo hobby de coleccionar botellitas de licor, y para esta oportunidad decidimos efectuar el viaje a Lima tomando el vuelo desde Juliaca (Perú) para que nos sea mas económico, y para esto teníamos que ir por tierra en nuestra movilidad vía Copacabana (Bolivia) hasta Juliaca (345 Km.
Crossing the Titicaca lake in "Tiquina"
) y ahorrarnos en esa fecha aproximadamente $us.500,-- en los pasajes aéreos e impuestos.

Partimos de nuestra casa en La Paz a las 9:00 am. nuestra primera parada fue Tiquina (115 Km.), el lugar donde esta el estrecho para cruzar el Lago Titicaca, lugar de paso obligado cuando se va a Copacabana, llegando a las 10:45 am. en este punto cruzamos el estrecho en barcaza para partir del otro lado a las 11:10 am. rumbo a Copacabana.

Llegamos a Copacabana (155 km.) justo a mediodía para primero ir a la Iglesia y visitar a la Virgen de Copacabana y después para almorzar un buen plato de trucha y continuar el viaje hasta Juliaca cruzando la frontera en los lugares llamados Kazani - Yunguyo (165 Km.

Lunch in Copacabana
) para Bolivia y Perú respectivamente, a las 13:30 pm. (hora peruana una menos que la boliviana)

El viaje por el lado peruano es bordeando el lago Titicaca y pasamos por Puno a las 16:00 pm (300 Km.)para llegar a Juliaca a las 16:45 después de 345 Km. para dejar nuestra movilidad en el garaje de un hotel y dirigirnos al aeropuerto para tomar nuestro vuelo a las 19:00 pm. para llegar a Lima a las 21:00 pm.

Tengo todos estos datos ya que cuando viajamos con mi señora nos gusta registrar las distancias y los tiempos

jendara says:
Thanks, I like record the milliage and the hours, is good for the next time:)
Posted on: May 24, 2012
When we travel by car, my wife recording times and distances!!!
Posted on: Feb 05, 2009
Koralifix says:
Recording times and distances? - Could have been me :)
Posted on: Feb 04, 2009
Crossing the Titicaca lake in Tiq…
Crossing the Titicaca lake in "Ti…