Dag 4

Kanchanaburi Travel Blog

We vertrekken weer vroeg, vooral omdat we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak gaan (Floating Market), en deze is alleen ’s morgens vroeg te zien. Voordat we hier heen gingen, hebben we zelf nog met de boot door kanaaltjes gevaren, waarna we uiteindelijk bij het centrum van de drijvende markt uitkwamen en daar uitstapten. Het is een markt met allemaal bootjes met handelswaar. Het is echt heel erg mooi om te zien. Vooral toen ik op het bruggetje over het water stond en je dus zo bovenop al die kleurrijke bootjes kijkt. Hier heb ik ook mijn eerste gebakken banaantjes gegeten. Ze waren erg lekker!

Ommetje heeft nog ramboetan meegenomen. Dit is lekker zoet (rood fruit/vrucht met ‘stekeltjes’).

Hierna zijn we doorgereden naar de begraafplaats “Nam Lok War Cemetery” in Kanchanaburi. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Er lagen heel veel Nederlanders. En sommige teksten die op de stenen stonden waren erg aangrijpend. Heel mooi om te zien.

Hierna zijn we doorgereden naar de Brug over de River Kwai (Birma Spoorlijn). Hier had ik veel meer van verwacht, maar alsnog mooi om gezien te hebben. Het kleine museum dat we bezocht hadden, waardoor het verhaal eromheen duidelijker werd, maakte het interessant.

We gingen op een groot vlot varen (deze werd getrokken door een klein bootje met een enorme motor) over de River Kwai en op dit vlot gingen we ook lunchen. Ik werd er een beetje zeeziek van, wat dus niet zo prettig is als je zou moeten eten. Maar eenmaal begonnen aan het lekkere Thaise eten, ging het wel weer beter. Daarna nog lekker met de benen overboord in het water gezeten en genoten van de omgeving.

Hierna was het alweer tijd om naar het volgende hotel te gaan. Dit was niet zomaar een hotel, we konden er alleen maar komen met een bootje. Onze koffers moesten we dan ook achterlaten in de bus en met een rugtas met spullen gingen we met het bootje naar “Resotel” in Kanchanaburi. We kwamen terecht bij hele mooie hutjes, midden in de rimboe, aan het water. Hele mooie omgeving.

We hebben nog even gezwommen, daarna met z’n allen gegeten in het restaurant bij dit hotel. Hier heeft Ommetje nog karaoke gezongen en hij hoopte ons ook aan het zingen te krijgen. Maar helaas, niemand durfde het aan om in de microfoon te zingen.

Er zijn nog 2 Nederlandse gezinnetjes die ook in de vorige hotels waar wij hebben gezeten zaten. Zij hebben dus ongeveer dezelfde reis die wij hebben. Ook onderweg zijn we een gezinnetje regelmatig tegengekomen, wat dan wel grappig en toevallig is.