AsiaJapanOsaka

Osaka mini meet up

Osaka Travel Blog

 › entry 3 of 6 › view all entries
sky building
I got up at after 6am and caught a train to Osaka at 8am. I was going to see Jenn at around 10:30am at a hostel.
I got there 10:30am and was waiting for her but I don't see her so I called, many times, she didn't pick up.. Getting worried about her..
What if she had something or she changed her plan that not coming to Osaka.. I finally got a call from her around 11:30am. She got lost!!
Okay, good reason and glad she was okay :)
She finally came to Osaka!!! I picked her up to the nearest sation from our hostel. We left our luggages and went out.
We were supposed to go to several places but ended up only 1 place.. which was sky building.. Hahaha!!!
And did some shopping!! Poor Jenn, she couldn't find any shoes.
sku building 2
.. :(

Got back to hostel for check in. She got a new suitcase so she packed and did some laundry and we just chilled.. There was a German girl in our room and we talked a bit. We invided her to come to our meet up but she said she had to leave early the next day so she didn't come..
We finally left the hostel around 7pm and walked to Hep 5 where we were going to meet up.
Guess we were a bit late :P  Met up with Chris and Ayaka. It's been 2 months since I saw them :D Great to see them again :)
Waited for Richard and Elisabet and a few minutes later, we found them! Alrighty, we are all here!!!!

Okay, the restaurant we went was funny and weird and just like a maid cafe. Hahahaha!!! The theme for this restaruant was Alice in wonderland.. The door was kinda cool :) All the staff (girls) were dressing like Alice or whoever it was.
sky building 3
.  Surprisingly, the food was good.
I think we talked too loud so that sometimes people were looking at us. Hahaha!!! It was such a funny time. We all laughed loud and kept laughing :D Richard is the funniest guy I've ever met!! Chris was so red because Richard said many things to him!! Hahahaha!!! Chris, you didn't introduce your 'guy' to us :P hahahahahaha!!!!

I knew it was Jenn's birthday week so I wanted to surprise her. I told Ayaka to make reservation for a birthday plan and told her how to spell  Jenn's name so they can put her name on the cake. Well, they did a good job!! When our dessert was coming, Jenn still didn't know it was her surprise. She didn't realize until I told her it's her birthday cake :) We sang a birthday song with two Alice :P Hope she enjoyed :)
We started to take pics of her! Hahaha!!!! We all had a tiny dessert too.
Jenn taking a pic from the elevator
I didn't think we all could get it so it was another surprise to us.
It was only 2 hour course and they kicked us out after 2 hours we were there.. Okay... 
We said good bye to everyone.

Jenn and I went clubbing after that night. I told one of my friends in Osaka that we were going clubbing and luckily, his friend wanted to go too so we met up at the club. We got there really early like 11 pm. When we went there, there were less than 10 people. We didn't eat takoyaki so we decided to go to takoyaki place and come back. My friend wasn't there anyway.. So we went and found two takoyaki places. The one was saying 'the best takoyaki in Japan' so why not to get that one!? We had 6 takoyaki and sat by the stinky river. hehe :P
Mmmmm yummy!!!! I've been to Osaka many times but this was my first time eating takoyaki in Osaka.
carrying her new suitcase.. haha
Was a tiny one but still, good!!!

We went back to the club. Oh, it's getting crowded here. And we were out for like.. 15 mintues!!! What happened to this 15 minutes??
We had some drinks.. My cell phone signal was out there so I went outside and call my buddy. They were izakaya so they'll come later. I don't remember but when I looked around, it was already packed with people. But it was Friday so I could see the floor :) Heard Saturday is so crowded that you can't even move. It's a tiny club...
Jenn told me to dance or talk to Japanese guy before 2 am. I kept saying 'No' because I'm very shy :$  Nyahahaha!! :P
The times up, at the same time, my friend and his friend finally showded up.
We kept drinking and dancing.. Jenn still pushing me to dance with Japanese guy.
J- Hoppers! our hostel
LOL!!! I didn't want to!!!! But hey, I was getting whatever mood and was dark anyway so I was dancing and got close to one of the 'short' guys and finally I did it.. But it was like all of us were dancing with him. Hahaha!!!! Was it okay, Jenn? :P 
It was VERY smoky at the club. If you have been to Japanese clubs, you probably know it but if you don't,, Japanese clubs are usually smoky and it kills your voice.. Jenn lost her voice because of it and wasn't feeling well.. On the other hand, I was feeling good and danced all night. I usually get tired but I wans't.. Maybe it's because I wasn't drinking much. Water helped me, too. All you can drink club is good and bad...
People hold their drinks when they are dancing so they drop their drinks and gets so slippery on the floor!!! I hit many people and because of it, they dropped their drinks and we got wet.
at a restaurant
. Sorry people.. 

We ended up staying this club til it closed which was 5 am.. Jenn was sleeping on the chair but some stupid guys wanted to ask her if she was okay and that annoyed her so I was next to her and everytime those guys came, I was like, 'leave her alone', 'don't touch her'!! Some idiots were asking mine and her numbers so I said 'we don't have a cell phone, please GO AWAY' :P
Jenn lost her cell phone but she found it so it was good!! We took a cab back to the hostel..
That ride made Jenn more worse.. Poor Jenn....  By the time we got back to hostel was 6am... which means.. I was up for 24 hours!!!!!!
And we had to leave this hostel by 11am!!! I took a quick shower and went to bed. Couldn't sleep. Woke up every hour..
I got up after 10 am (my alarm didn't work!!!!) and woke Jenn up.
Jenn's drink..
. I said 'Jenn, Jenn, wake up!!'.. Hmm.. it wasn't loud enough.. I tapped her arm and said again, 'Jenn, wake up!!' Didn't work again.... I tapped her a bit harder and said 'Jenn, it's after 10 am, wake up!'  she finally woke up but she looked surprised when I told her it's a quarter past ten. I didn't want to wake her up but we had to leave....
Had a quick breakfast and got on the train and said good bye to her.
It was great seeing Jenn and other TBers  and my friend again. 

I slept right after I got back home for like 20 hours.. Slept til next morning.. haha!! Though I got up at the middle of the night for taking shower but it took only 30 minitues and went back to sleep straight away.  My body hurts by dancing all night and walking..

omaritosan says:
i miss osaka
Posted on: Nov 09, 2008
momiji says:
Aioh, come to Osaka next spring before Laos meet up :) There's another meet up in Osaka next April!!
Posted on: Oct 31, 2008
aiohdmg says:
Waaahahaaa...I wanna go Osaka!!!

Miss u Eiko...!!!
Posted on: Oct 31, 2008
Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!
sky building
sky building
sku building 2
sku building 2
sky building 3
sky building 3
Jenn taking a pic from the elevator
Jenn taking a pic from the elevator
carrying her new suitcase.. haha
carrying her new suitcase.. haha
J- Hoppers! our hostel
J- Hoppers! our hostel
at a restaurant
at a restaurant
Jenns drink..
Jenn's drink..
a cold corn soup..  disgusting b…
a cold corn soup.. 'disgusting' …
our Alice. hahaha
our Alice. hahaha
pasta
pasta
Richard, Elisabet and Chris
Richard, Elisabet and Chris
Happy Birthday, Jenn :)
Happy Birthday, Jenn :)
blowing the candles
blowing the candles
yaay!!
yaay!!
us :)
us :)
birthday cake
birthday cake
restaurants bathroom
restaurant's bathroom
yup, halloween is almost there
yup, halloween is almost there
chris is stealing some money :P
chris is stealing some money :P
hahahaha!! smile, Alice!!!
hahahaha!! smile, Alice!!!
outside of the resturant. pretty c…
outside of the resturant. pretty …
eating takoyaki!! yum :)
eating takoyaki!! yum :)
the best takoyaki in japan.. rig…
'the best takoyaki in japan'.. ri…
this is how they make
this is how they make
at a club
at a club
oh im red lol!!
oh i'm red lol!!
not that crowded yet..
not that crowded yet..
someone took this for us
someone took this for us
i dont remember why i was doing t…
i don't remember why i was doing …
hee hee
hee hee
the guy on the left.. such a skinn…
the guy on the left.. such a skin…
peetah, ben, jenn and i :)w
peetah, ben, jenn and i :)w
who the hell is she?
who the hell is she?
a horny guy and a drunk guy..
a horny guy and a drunk guy..
no ones dancing!?
no one's dancing!?
that girl in the center is DRUNK l…
that girl in the center is DRUNK …
peace yo :P
peace yo :P
Osaka Hostels review
Clean and cozy hostel
J-Hopper Osaka is located near JR loop line Fukushima station. Only 3 minutes walk from the station. You can walk to JR Osaka station and Umeda and it… read entire review
Osaka
photo by: yasuyo