here's the story... preparing for my first ever travbuddy meet-up :)

Manila Travel Blog

 › entry 1 of 1 › view all entries
the venue

I have been with travbuddy for 3 months already and since i read about TB meet-ups, i had been longing to join one and so finally when Josh (the_bloodsucker) posted about Philippines TravBuddies' Grand Meet-up last June 12, i was sooo excited. I looked up my schedule and was soo glad that i could fit the meet-up for my July sched.

I had some doubts about what i'm gonna expect on the meet-up tho. Since i am not much of a party girl ('kuno') and being the shy girl that i am ('mas grabe ka kuno, hahaha'), i had butterflies on my stomach thinking what to expect :)

SO, to ensure that i would at least have some kind of support for the meet-up, i looked for TBers joining also for the first time and was so glad that there were many of us. Good thing that Nickie (minx1282) and Raquel (moonvera) were interested to stay in the same hotel where i usually stay when i am in the metro - Kabayan Hotel. So that gave an opportunity for us to exchange PMs and share thoughts about the meet-up. I was also glad that Dennie (nomaden) decided to also join.

nomaden
Ah, it was a relief that another girl speaking my local dialect is with us otherwise I'm really gonna have 'nosebleed' speaking English and Tagalog which were not my mother tongues.

And so, finally the week of the meet-up came. Since i need to go to our main office in QC for the week, i was already in the city for as early as Monday (the meet-ups on Thursday). That was really helpful for me not be stressed out thinking about it. What I was worried about tho was Typhoon Helen (thankfully, not yheleen LOL). Good thing the typhoon stopped in time for the meet-up. Josh was indeed right in saying : Typhoon Helen is OUT, Philippine TravBuddy meet-up is IN...Way to go JOSH - you are THE MAN!!!

On Wednesday, Nickie arrived straight from Kuala Lumpur and she made history in my TB life - being the first travbuddy i have ever met in person. I dragged her (sorry Nickie, hehe) to have dinner with us (with Rochelle - elle_kape) at the Mall of Asia's Gerry's Grill and had a feast for dinner - inihaw na manok, crispy pata, chicken kebab and blue margarita.

minx2812
On the first eve o Nickie's stay in Manila, a wonderful thing happened (and this is only for us girls, sorry guys - TB secret, hahaha..)

Anyway, we had a great meal, enjoyed great laughs and veryyyy excited for the meet-up.

Photobucket

Nickie (minx1282) at the Mall Of Asia

Photobucket

giving a kiss to Jollibee :)

Photobucket

Nickie (minx1282) and Rochelle (elle_kape) made history in my TravBuddy life - they were the first 2 TBers i met in person :)

 

 

 

 

Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!

I just came from my first ever travbuddy meet-up and i am soooo happy i joined it :) Sooo happy that i can't even get myself to sleep without blogging the meet-up first, hahahahaha...

well, i just post the pics now.. then the story later, okay? otherwise, travbuddy friends would 'kill' me if i won't be able to wake up early for the second day of the meet-up (yeah, it's a week-long meet-up, hahahaha)

Photobucket

travbuddy meet-up official sponsor :)

Photobucket

very ready for the meet-up :)

Photobucket

early birds catches ... no worms?!! LOL (we arrived early)

Photobucket

early birds :)

Photobucket

SUPER SAYA NI ANDI!!!

 

Photobucket

cool!

Photobucket

GREAT LAUGHS...Great Company :)

Photobucket

fun! fun! fun! fun!

yheleen says:
really pure fun ;) we all had great time ;)
Posted on: Aug 13, 2008
acowboy says:
Pure fun is EXACTLY RIGHT!!
Posted on: Aug 13, 2008
yheleen says:
now, that would be great Shaun ;) looking forward to more meet-ups ;)
Posted on: Aug 06, 2008
with minx2812 and moonvera (first 2 travbuddies i met in person)

finally, THE GRAND DAY arrived :-)

Upon waking up, I was greeted by a morning note from Raquel (moonvera) that she had arrived around midnight from her USA flight and that she was already awake as early as 4 am - thanks to jetlag :) Nickie and I joined her for breakfast at Kabayan Hotel and we then planned to visit Fort Santiago on the afternoon (after me visiting my office in QC and before the meet-up).

So, in the afternoon, we went to Intramuros (the walled city) and had late lunch at Chowking's. Dennie (nomaden) and Jan (Silentblack) joined us for the afternoon tour too (i will have a separate blog on this one to do justice to the fun we have in Fort Santiago)

Photobucket

Nickie, Raquel and Dennie enjoying Fort Santiago :)

After Fort Santiago tour, we need an hour to freshen up and be ready for the meet-up so we first went back to the hotel, rest for some minutes, freshen up and head straight to Dencio's Grill at Harbor Square. We were pleasantly surprised to be the first ones to arrive.

empty plates for early birds, hahaha..
That way, we were able to choose 'strategic' seats and made ourselves comfortable around the place. Then Foyan (coffeefairy) came, followed by Mickey (tj1777) who just came from his around-the-country tours. Others then arrived.

There were 35 of us all in all and it was just pure fun having to know the faces behind the TravBuddy names and blogs :) It was really great to finally meet people in person whom you only got to chat online. These kind of meet-ups were the first for me (TB or not) and I was soo glad to know people outside my work and my university circle. Ah, my social life has been reactivated, thanks to TravBuddy :)

Photobucket

Josh (the_bloodsucker) is THE MAN :)

Photobucket

Foyan (coffeefairy) and Andi (andiboi) - the meet-up's official entertainers :) SUCH SUPERB ENERGY!!!

Photobucket

enjoying the night :)

yheleen says:
haha.. it sure was ;)
Posted on: Aug 05, 2008
aiohdmg says:
Wooow...it's so great time there!!! (^__^)
Posted on: Aug 04, 2008
yheleen says:
oh.. we sure had :) and have we a greaat time in the island - have you checked that one? full of fun :)
Posted on: Jul 23, 2008

The best thing about meet-up with travbuddies? You are an instant celebrity.  ",)

 

Photobucket

not 1, not 2 but we needed more photographers for our TravBuddy 'photoshoot', hahaha...

 

Photobucket

we employed all the restaurant waiters as official photographers, hehe...

 

Photobucket

the celebrities, er.. travbuddies, hehe...

(Note: 1st 2 photos grabbed from ell_kape ;) thanks rochelle my friend for the permission, hehe...)

nolan says:
Wow, such a big meetup turnout you had during the early days.

Any chance you folks from 2008 would like to have a reunion meetup?
Posted on: Apr 14, 2016
vivster2 says:
I's jelaous! Wish I was there....when is the next one???
Posted on: Feb 02, 2011
geek_goddess_jolie says:
looks cool! hope to attend one of these soon :)
Posted on: Mar 25, 2009
the venue
the venue
nomaden
nomaden
minx2812
minx2812
with minx2812 and moonvera (first …
with minx2812 and moonvera (first…
empty plates for early birds, haha…
empty plates for early birds, hah…
minx2812 and coffeefairy
minx2812 and coffeefairy
ready to order :)
ready to order :)
with mickey (tj1777)
with mickey (tj1777)
clairevivar and blurbmoi
clairevivar and blurbmoi
sisig
sisig
chicken
chicken
lights everywhere, ah.. the TB lif…
lights everywhere, ah.. the TB li…
guess what? nina and nickie have t…
guess what? nina and nickie have …
Sponsored Links
Manila
photo by: Deats