New York

New York Travel Blog

Dag 4 Donderdag 24-7

Het is koopavond vanavond……… MAAR NIET VOOR ONS!

Om 12.40 uur vliegen we naar NY. We waren een uur van te voren op Washington Dulles en daar werden we xtra goed gecheckt. (ook tussen de benen). Bij het inchecken werd ons doodleuk verteld dat het vliegtuig(je) overboekt was, en we moesten maar de vlucht van 15.00 uur nemen. We kregen dan wel een gratis binnenlandse vlucht! We hebben in ons beste engels verteld dat we daar niet zoveel aan hadden en dat we al lang van te voren geboekt hadden en dat onze koffers al aan boord waren en…… maar, hier was niets aan te doen. Gelukkig zat het mee want 5 min voor tijd werden onze namen omgeroepen en konden we alsnog mee. En een klein (propeller)vliegtuigje was het, er konden ongeveer 45 personen mee.

Na 1,5 uur vliegen kwamen we aan op NY airport. Gewapend met bagage op zoek naar een taxi. Er kwam een mannetje naar ons toe die zei ‘taxi’, ‘yes’ zeiden we en liepen met ‘m mee. Hij liep de standplaats  voorbij waar alle andere taxi’s stonden en we kwamen uit bij een normale auto. Ik vroeg aan hem wat het ging kosten en hij zei dat’ie dat ff moest navragen. Nadat de koffers ingeladen waren zie hij doodleuk $95,- de schurk. Ik zeg wat zeg je. Wij koffers weer uitladen en hij was ineens niet zo vriendelijk meer. Een gewone taxie genomen en we kwamen op onze bestemming voor nog geen $40,-  Amsterdam Court hotel, middelmatig hotel, kleine kamers maar wel midden in NY. (50th ave, tussen Times Square en Central Park) Prachtige stad NY, zie videoband! s’Morgens, s’middags, s’avonds, s’nachts, het maakt allemaal niet uit. Altijd even druk. Druk, druk, druk. En warm, overdag loeiheet, en s’avonds tropisch warm. Geweldige stad NY, Manhattan, big apple. ‘Two Bud’s please’, ‘that’ll be $12,- please, Cheers.
Tja, het hoort erbij. s’Avonds een biertje bij de ‘bleu fin’ gedronken en bij ‘Rachels’ gegeten. Dat was de eerste dag in NY, fantastisch.

Dag 5 Vrijdag 25-7

Goed geslapen 08.00 uur wakker. Mooi weer, we besloten om eerst naar WTC te gaan, met de Metro. Die werkt iets anders dan die in Washington! Maargoed, WTC was heel indrukwekkend en ook een heel raar gevoel. Hier hadden ze gestaan. We vonden de Skyline al hoog, de Twintowers waren bijna nog een keer hoger, niet voor te stellen. Overal nog Memorials, overal nog foto’s, ook van de crash.

Heel indrukwekkend. Kopje koffie bij Starbucks. Wallstreet, Batteryparc (waar je het vrijheidsbeeld kan zien)

Dag 6 Zaterdag 26-7

Ook weer een mooie dag en omdat het de aankomende dagen wat minder zou gaan worden besloten we de rondvaart te maken naar Libertystatue en Ellis Island. Na een uur wachten eindelijk op de boot. En nu zie je ‘m zowaar in het echt, gek idee. Veel foto’s en veel video gemaakt. Daarna via Chinatown en Litlle Italy naar Empire State Building GELOPEN. Aardig eindje, maar zo zie (en koop) je nog eens wat! Daar aangekomen konden we zo naar binnen en er was helemaal geen wachtrij en we waren bijna de enigen en…… Maar niet heus. Ook hier moesten we een uur wachten, maar het was de moeite waard. Het uitzicht was indrukwekkend. Nu was Empire Statebuilding immers de hoogste van NY.

Moe maar weer voldaan hebben we een cab naar het hotel gepakt ($4,-) s’Avonds gegeten bij Times Square restaurant en daarna het nachtleven ingedoken. Moesten ‘ID’ laten zien en daarna mochten we erin. ‘the New Yorker’ on 42th street, ($30,- entree, $15,- twee ‘Bud’s) Was niet zo heel veel aan. Om 02.00 uur waren we thuis en hebben we nog even gechat met de vroege vogels in Nederland (red. Arno & Ray)

Dag 7 Zondag 27-7

Vandaag heerlijk uitgeslapen, tot wel 13.00 uur! Heel relax gedaan die dag. We zijn naar HOOTERS en HARDROCKcafe geweest. Daarna Central Park waar we de rest van de dag vertoefd hebben. Genoeg te doen daar; Baseball, basketball, soccer, volleyball, jazzmusic, guitarmusic or just being lazy and lying on the grass.

Dag 8 Maandag 28-7

Alweer een week onderweg. Vroeg opgestaan, om 09.00 uur een rondleiding bij NBCnetwork. Mooi groot gebouw, ook hier weer een volledige body check. Achter de schermen van oa de Saturday night live show, was heel leuk om te zien. Ontbijtje gehaald en daarna nog even genieten op Times Square, filmpje in het Loewe theatre (terminator 3) en daarna afscheids biertje gedronken in onze inmiddels vaste stamkroeg (ja, die van $6,- /biertje) Nog een keertje uit wezen eten en daarna lekker naar bed. Good night NY.