AsiaIndiaJaipur

Niet goed, geld terug....

Jaipur Travel Blog

04:30, die verschrikkelijke wekker loopt af. We moeten er uit, want om 06:00 uur vertrekken we naar Jaipur. Voor we de stad uit zijn slaap ik al weer (ik heb wel wat extra tijd om in slaap te vallen, want de chauffeur schijnt de weg niet goed te weten en moet een paar keer omdraaien). Ik slaap bijna de hele reis, met uitzondering van de stops natuurlijk.

De eerste stop is bij een groot uitgevallen kraam langs de weg waar we alleen maar even wat drinken. Als we een blik in de keuken werpen weten we ook meteen waarom dit een goede beslissing is. Het overdekte terras is gelukkig wel groot genoeg.

We hebben de lunchstop bij een echt Indisch wegrestaurant, dat Wim omschrijft als “goed en snel met de bediening”. De bediening is alles behalve snel, en een aantal bestelde gerechten (zoals de tomatensoep van Trudy) wordt gewoon vergeten. Voordat we de bestelde soep krijgen, komt er eerst macaroni met kaas en tomaat. Volgens mij is dit jaar de tomatenoogst mislukt, want er is in heel mijn bord geen tomaat te bekennen. De soep is wel redelijk, maar ook die hebben we wel eens beter gehad. Wim is boos en zegt tegen de ober dat niemand zijn macaroni zal betalen, omdat die zo slecht was, en dat hij denkt met de volgende groep reizigers naar een ander restaurant te gaan. Ook schrijft hij iets in het klachtenboek, zodat de klacht zeker bij de manager terecht komt.

De snelle lunch heeft ons “slechts” anderhalf uur gekost, maar dan kunnen we op weg voor de laatste etappe van de rit van vandaag. Onderweg zien we twee doodgereden koeien op de weg liggen (welke zondaar moet hier voor eeuwig branden in de hel??).

Om 16:00 uur zijn we in Jaipur. Vlak voor we de straat in rijden waaraan ons hotel ligt, komen we langs een soort gaarkeuken (links van de weg), terwijl aan de rechterkant een soort markt opgebouwd is. Hier zien we vanuit de bus hoe een poelier, een paar meter van de weg af, vrolijk zijn kippen de kop afdoet.

De straat waaraan ons hotel ligt is een grote bende. Overal plassen water en troep langs de weg. In het hotel (door Wim omschreven als rustiek en karakteristiek) gaan we even zitten in een zaal die ingericht is als ware het een oud jachthuis. Hier krijgen we de sleutel van de kamer. De kamers zijn eenvoudig, maar wel oké (hoewel sommige mensen later erg ontevreden blijken te zijn). Het zwembad is niet zo alles (ook niet erg schoon), maar ik heb toch geen zin om te zwemmen, dus gaan we maar even lekker in de tuin zitten..

Ik ga even wat schrijven en Trudy gaat douchen (met koud water, want het knopje van de boiler zit buiten en dat is ons niet verteld).

Na de presentatie van Wim om 19:00 uur en de evaluatie van de reis tot nu toe, gaan we met zijn vieren (Joke, Monica, Trudy en ik) bij Niro’s in de stad wat eten. Het restaurant is iets duurder dan wat we tot nog toe gewend zijn, maar het eten is erg goed en dat is het belangrijkste. Het is er behoorlijk druk en er zitten in verhouding erg veel Chinezen en Indiërs te eten.

Na het eten gaan we met de Tuk tuk voor 30 rupees per stel terug naar het hotel. Daar tekenen we in voor de excursie van morgen en daarna gaan we naar de kamer om te douchen en te slapen. Het is 01:00 uur als ik het licht uit doe.