Dag 4

Texas Travel Blog

Ja ja, je moet wel blijven drinken he? :-D

Dit keer ging mijn wekker om half zeven. Ik was nog van plan om te gaan sporten aangezien hier een fitness ruimte is. Ik probeerde zo zachtjes mogelijk te doen voor mijn ouders, maar dat viel echt niet mee. Uiteindelijk om ongeveer 7 uur ging ik een half uurtje op de cross-trainer. Was wel weer prettig om even lekker actief bezig te zijn! Eigenlijk wilde ik daarna meteen even het zwembad in duiken, maar die ging pas om 9 uur open. Dat was wel weer jammer.

Dus ik ging na het sporten terug naar de hotel kamer waar ik (zachtjes) achter mijn laptop kroop. Ik heb weer wat stukjes geschreven en ik loop nu helemaal bij! Ook heb ik weer wat vrienden gesproken op msn en mailtjes gestuurd. Na ongeveer een uurtje stond de rest van de family op en maakten we ons klaar voor het ontbijt.

Dit zijn de bergen die ik bedoel, het pretpark lijkt tussen de uitgegraven rotsen te staan.
Dit was niet veel anders dan in het vorige hotel, dus niet heel erg gezond. Er was dit keer wel een aantal sneetjes bruin brood en ze hadden yoghurtjes. Dus gelukkig ook nog wat gezonds!

Na het ontbijt gingen we eigenlijk direct naar SixFlags Fiesta Texas. Ik was telkens aan het zoeken naar een achtbaan, maar ik zag er helemaal geen een! Ik snapte er niks van. We namen een afslag en zagen al gauw dat het hele park tussen de uitgegraven bergen ligt. Het pretpark was typisch SixFlags achtig, waardoor mijn hart er niet sneller van ging kloppen, maar stom was het zeker niet! Het heeft leuke attracties ookal heb ik er maar 5 gedaan.

Whaha, we deden ook nog een poging om naar het water park gedeelte te gaan, maar daar konden we nieteens een locker krijgen. Iedereen had het slimme idee om in de ochtend de attracties te doen en op het heetste van de dag te gaan zwemmen.

Het uitzicht van het pretpark vanaf de parkeerplaats.

Aangezien het zo ongelovelijk druk was, gingen ik, mijn moeder en mijn zusje naar het hotel om daar even af te koelen, ik ben nu aan het typen in de hotel kamer met heerlijke airconditioning en mijn zusje en moeder gingen even zwemmen. Ik ga zometeen ook, want we zijn hier al 4 dagen en ik heb nog steeds niet gezwommen! Mijn vader is nog steeds in het pretpark, we hadden afgesproken aangezien hij een coasterbingo wil halen (alle achtbanen in een pretpark doen) en wij wilden afkoelen, dat hij in het pretpark blijft en als hij hier naar toe wil komen dat hij even zou bellen en dat wij hem even oppikken.

Ze komen zometeen terug en dan gaan we hier weer eten koken en in de avond misschien nog even terug naar het pretpark. Het is dan wat koeler en dan kunnen we misschien nog wat attracties doen of wat shows bekijken.

Dit is een achtbaan die hier is geplaatst van een ander pretpark omdat dat pretpark volledig was ondergelopen met water.
Het is hier zo ontzettend warm, dat zelfs ik (terwijl ik het altijd koud heb) helemaal gek wordt van de hitte!

Even een stukje schrijven over de Amerikanen hier, ik vindt dat de Texanen vaak heel beleeft zijn, weinig voordringen in wachtrijen en mensen geven je wat ruimte. Er word ook vaak sorry gezegt als iemand tegen je opbotst. Mensen in restaurants beginnen altijd met te vragen hoe het met iedereen gaat. Zo grappig is dat!

Sommigen hier hebben hele vette accenten! Echt van die accenten die je in cowboy films hoort. Wat mij ook opvalt, maar wat niet zo gek is, is dat hier ontzettend veel “hispanics” zijn! Logisch, want wij zijn nog steeds vrij dicht bij de grens van Mexico.

Midas foto'tjes maken met zijn nieuwe camera.

Iets anders wat mij opvalt is dat hier heel weinig rekening word gehouden met het milieu. Bij die supermarkt doet de cassiere jouw boodschappen in plastic tasjes, dus met veel boodschappen heb je wel 30 van die tasjes, ze doet er maar een fles per tasje! En bij het ontbijt van het hotel zijn de borden, bekers, en bestel allemaal van plastic of piepschuim! Allemaal verspilling! En dan maar zeggen dat wij in Nederland voorzichtig met het milieu moeten zijn! Nou, ik denk dat wij het vergeleken (dit deel van) Amerika het heel erg goed doen!

Ow en wat mij als laatste is opgevallen, is dat de Ben&Jerry potten ijs, hier maar 3 dollar zijn, wat neerkomt op 1,95 euro!!!!!! I Love America!!

Ja ja, je moet wel blijven drinken…
Ja ja, je moet wel blijven drinke…
Dit zijn de bergen die ik bedoel, …
Dit zijn de bergen die ik bedoel,…
Het uitzicht van het pretpark vana…
Het uitzicht van het pretpark van…
Dit is een achtbaan die hier is ge…
Dit is een achtbaan die hier is g…
Midas fototjes maken met zijn nie…
Midas foto'tjes maken met zijn ni…
Treintje, die wij niet hebben geda…
Treintje, die wij niet hebben ged…
Fiesta Texasss!
Tweety en Sylvester waren ook in h…
Tweety en Sylvester waren ook in …
Ja ja, vooral met 4th July in het …
Ja ja, vooral met 4th July in het…
De superman, een leuke stoere acht…
De superman, een leuke stoere ach…
Hier nog een stukje van de Superma…
Hier nog een stukje van de Superm…
Even lunchen in een pizzaria, met …
Even lunchen in een pizzaria, met…
Hier een stukje van dat restaurant…
Hier een stukje van dat restauran…
Maar, alles wat we kregen was wel …
Maar, alles wat we kregen was wel…
Kijk maar...Het was echt een veruk…
Kijk maar...Het was echt een veru…
Dat vond dit vogeltje trouwens ook!
Ow en zo vaag, we kregen er deze e…
Ow en zo vaag, we kregen er deze …
We hebben met de coupons die we bi…
We hebben met de coupons die we b…
Hier een spannende attractie.
Weer dat vogeltje.
Deze Scoobie Doo attracties was ec…
Deze Scoobie Doo attracties was e…