Dag 16

Wisconsin Dells Travel Blog

Een weg in Dells die helemaal is weggevaagd door de hevige regen.

Dit keer ging ik om half 9 op, ik wilde misschien nog sporten, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Deels omdat ik echt te moe ben en deels omdat na twee keer achter elkaar geweest te zijn ik nu zulke spierpijn heb dat telkens als ik loop ik pijn heb.

Vandaag gingen we weer een stuk reizen. Eerst liepen we naar het ontbijt, ik neem tegenwoordig graag yoghutjes, die zijn lekker gezond en fris in de ochtend. Hierna gingen we weer terug naar de hotel kamer en ging ik mijn tanden poetsen. Daarna zetten we de spullen in de auto en reden we naar Dells, Wisconsin.

Deze weg was gesloten.

Het was een reis van ongeveer 4 uur, niet heel veel dus. Ik ben weer in slaap gevallen op mijn bank dus over de reis heb ik niet zoveel te vertellen, behalve dat we rond lunchtijd zijn gestopt bij een het restaurant Red Lobster, waar ze heel veel vis hebben. Bir en ik hebben iets met kip besteld, ik had een heerlijke salade met appel, walnoten, zongedroogte tomaten, paprika en kip erin besteld. Ze hadden namelijk een speciaal lunchmenu, alleen als ik dat in de avond zou nemen dan zou ik ook vol zitten! Hierna reden we weer door en al gauw arriveerden we bij het hotel. Het is niet zo’n mooi hotel als het vorige, maar het kan ermee door.

Het was ongeveer 4 uur in de middag en Midas wilde graag nog iets doen, dus gingen we naar een klein pretparkje met één achtbaan, een houten achtbaan.

Hier zouden de paarden staan bij het paard en wagen bedrijfje. Ik hoop dat alle dieren in orde zijn.
Midas heeft die even gedaan en daarna wilden we paard en wagen rijden. Toen we daar aan kwamen zagen we een meer, een bijna leeg meer en meteen herinnerde we wat de manager bij het restaurant van Red Lobster vandaag vertelde, hij vertelde dat er een enorme overstroming is geweest, het meer bij Dells was helemaal leeggelopen. Waarschijnlijk omdat er dijk of iets was gebroken. Toen we bij het paardrijden aankwamen zagen we dat er niemand was, voor de deur van het gebouwtje lagen zandzakken en de grond was helemaal modderig. Het zag er allemaal heel zielig uit. Hierna wilden we misschien een op een duck boot gaan, maar die reden alleen op het land aangezien er geen meer meer was.

Dus reden we door naar een soort speelhal Nuckleheads ofzo en daar stond ook een heel klein achtbaantje. Die hebben Midas en ik gedaan. Het achtbaantje ging best ruw en ik vloog heel hard van de ene naar de andere kant. Onderweg naar deze indoor spelletjeshal zag ik een Ponderosa! Heel bekend in Florida en we zijn het nog niet eerder tegen gekomen.

Deur van het bedrijfje met zandzakken ervoor.
Ponderosa een lekker buffet restaurant. Toch vind ik Oriëntaalse buffets toch iets lekker, maar Ponderosa was ook niet slecht. We hadden een aardige serveerder Viktor, die aan zijn accent te horen niet uit Amerika komt. Midas had het aan hem gevraagd en hij komt uit Bulgarije en werkt voor 5 maanden in Amerika. Ik moest meteen denken aan de Poolse mensen op mijn werk, die ook voor een lange tijd in Nederland gaan werken. Al kon deze Bulgaar heel goed Engels en kennen de Polen op mijn werk geen enkel woord Nederlands.

Nadat we genoeg gegeten hadden reden we weer terug naar het hotel. Morgen gaan we weer een pretparkje doen en misschien in de avond nog golfen! Nu ga ik douchen en daarna lekker slapen!

Een weg in Dells die helemaal is w…
Een weg in Dells die helemaal is …
Deze weg was gesloten.
Hier zouden de paarden staan bij h…
Hier zouden de paarden staan bij …
Deur van het bedrijfje met zandzak…
Deur van het bedrijfje met zandza…
Op het bordje staat dat het paard …
Op het bordje staat dat het paard…