Uhhhhh......Hi Mom!!!

Monrovia Travel Blog

 › entry 5 of 9 › view all entries
Our Sprite drinking boys!

So, true to TB form, we get about 3 hours sleep and are back up downloading photos and laughing at our hysterical antics from the night before.  After about an hour of giggles and playing around, Giovanni emerges from the guest room......*squeals*.....WAKE UP SUNSHINE.  It would appear that no one has a hangover which is rather surprising as evidenced by photos of people under the table.  Jillian, Mel, and I keep playing around with photos while Joy decides to play pool with Giovanni.  However, she wouldn't be our TBHQ Queen if she didn't take a bunch of pics of us sitting around in our PJs fresh out of bed.  Amazingly, we didn't break the camera but if any of those pics surfaced online, I think we'd all have to kill her!! HA HA HA.

I'd say she's hungover but it's just she didn't want anyone to see her!! HAHA
 

Once Joy's outside and on her pool game, I go sit at the bar area so I can multi task by yapping on the phone, talking to Julz who's on the couch, AND start my blog.  LOL.  I want to be just like Jenn79 when I grow up.  Anyways, I am on the phone with OSB and I happen to look over and see a woman walking through the gate, headed back to the garage and game room area.  I tell Julz there is someone coming but we obviously figured Joy would know who it was.  Seemed like only seconds later when I hear Joy say, "Hey guys.....meet my Mom".   WTF!?!? We are all sitting here in PJs (and not the best PJs to meet someone's mother in), no make up, and hair all over the dang place.  All I could say was, "Uhhhhh, Hi Mom!"   LOL.

Hi Tracy!!!!
   I can only imagine what she thought of all of us scattered throughout Joy's house looking a little worse for wear after the night before. 

So after that awkward moment, I figure it's a sign to get my behind in the shower and ready to go since we are supposed to be eating lunch early and I told Giovanni I would drop him off on the way down to see my parents (finally).  Mind you, I've been in town for two days at this point and was supposed to stay with my folks and I hadn't even made it yet!! I felt so bad...especially if I went home and said I met Joy's Mom but didn't even see my own!!! :D 

Being a typical female I take an hour to get ready and unlike the other girls, I can't just wake up and look adorable.

Julz!!!
  Without makeup, I could haunt houses for a living!  :-(  With that being said, I have to hurry since we are planning on leaving in like an hour I believe...once Joy drops Mel off at her Mom's. 

Fast forward and finally all the girls are ready and it's like 1pm and we are starving.  I hadn't eaten anything since my appetizer at C&O the day before.  And of course, Mel's in the house so you know what that means, right?!?!?!  FOOD NETWORK was on.  Giovanni, Julz, and I were on the couch dying!!!  Why we didn't turn it off when Joy went to drop Mel off at her Mom's who knows but we continued to torture ourselves for the next hour or so with cakes from the show "Ace of Cakes" and then to greasy, yummy food from Guy Fieri's, "Diners, Drive Ins, and Dives.

Uuuuuhhhh????
" I feel bad as Giovanni has friends he is supposed to meet up with at 3pm and it's already 2pm!  Eeeek.  He's such a trooper and says he's fine and wants to go eat with us anyways.  *YEAH*  Joy finally gets back with Jillian and Julz and I are like, "let's go" when they announce, we are waiting on Tracy and Will now as they are coming!!!! OMGGGGGGGG...Feeeeeed meeeeeeeeeeee.  See, you must realize that the only things to eat in Joy's house at this point are frozen meatballs, bananas, chocolate truffles, and a bit of the leftover Mediterranean food which Mel pretty much demolished for breakfast the last two days!! HA HA.  Giovanni texted his friends and gave him the heads up that he probably wouldn't meet until 6pm or so.
Is that your stop taking pics look?!?!?
  LOL.  Typical girls, I know!!!!

An eternity passed (well more like 20 minutes probably) and Will and Tracy were there.  We all head off to this cute little Mexican Food place around the corner from Joy's house...now had Julz and I thought - we could've grabbed Giovanni, gone over there and everyone could've just met up with us.  DUH! Oh well!! LOL!!  We had a great lunch filled with lots of chatting, TB picture taking of course, and Joy and I further killing our livers.  It's funny because I change what I drink based on what I am eating but Joy does not.   

ME: Mex food - Margaritas and Mex beer.  Japanese food - Sake and Japanese  beer.  JOY:  Mexican Food - red wine.  Japanese Food - red wine.

Me and Julz
  HA HA HA HA. 

Anyways, it was a great lunch and way to end off the TB party weekend.  Jillian sat there being camera shy and texting most of the time (surprise, surprise) and we all giggled and recounted the various antics from the night before.  Hey Jillian, "Yeah, it's a silver dollar but more like one here, here, here, here and here....." LOL!!

I was a bit sad as I would not be seeing Joy again before we left as I was picking up the girls early in the AM but after she had left for work.  We were getting ready to head back to her house when our phones all went off with text messages and it turns out the queen CW was having separation anxiety as well!!! She and Melissa decided to make a return appearance at Joy's house on their way out!!! LOL.

Me and Giovanni
  YEAH!!!  We headed back to Joy's and said our goodbyes to Mel and Melissa again (not to mention more crazy photo taking episodes!!).  Poor Melissa919, I was afraid we had scarred her for life but after seeing her blogs and photo captions, no worries!!!! LOL.  She's just as crazy as us, she just hides it better!!! :D  It was really time for Giovanni and to get going as he was going to miss his 6pm deadline now too!!! HA HA HA.  I am not sure he realized he was signing up for the 24 hour TB meet with the crazy girls when I talked him into coming to this deal!!! :D :D :D  He was a good sport though and clicked really well with the crazy TBs. 

Drive back home was uneventful, I chatted Giovanni's ear off and got him back at 6pm.

Pssst, Joy, look at the camera!!!
  Unfortunately, he still had to go home, get ready, and get to his event.  Well, at least I got him SOMEWHERE by 6pm! LOL.   On the drive back to Mom's I called Adrian to make sure he made it back to Phoenix in one piece.  After his drama with the trip out, I wanted to make sure he wasn't lost again in the new Bermuda triangle between CA and AZ. :D

I finally get to my parent's house and it's almost 8pm and I am exhausted! After visiting with them for a bit, I sit down with plans to get my blogs done so I won't be so far behind everyone else.  Yeah, well, hmmmm..I end up waking up passed out over my laptop from pure exhaustion about an hour later I get Jillian's text that we are meeting at 8am in Los Feliz!!! 8am!?!?!?!  WTF!?!?!  LOL.

Will and Joy
  Then the next text is, "Oh, and can you pick Will up at his hotel first?"  HA HA HA HA.  For those not familiar with LA traffic......yeah, downtown Los Angeles AND Los Feliz at rush hour...Uuuuuuugh!  By this time it's late and I have only typed a couple lines, much of which was just keyboard jibberish as I drooled on the screen asleep, so I figured it was best to call it a night...otherwise my blogs might've taken on a fictional twist based on whatever surreal dreams I was having!!! HA HA. 

Off to bed....perhaps I might get a whole 4 hours of sleep before the final leg of our road trip and long TB weekend! Something told me though that Monday was going to be anything but normal...........Oh, if I only I knew.  All I hear in my head now is Gilligan Island's  "Three Hour Tour......Three Hour Tour."  HA HA HA  Monday's blog and 100+ photos to follow shortly!

williamsworld says:
Wow, I felt the excitement as I read through this. You have really given us all the dirt. I am learning a lot from you. I am in Dallas today. Had to bring my car over to get my oil changed and then got my laundry done and went shopping and visited a friend, well, you get the idea. Take care
Posted on: May 23, 2008
mellemel8 says:
TRULY :) i did have separation anxiety. i miss my NORCAL GIRLS :(
Posted on: May 22, 2008
Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!
Our Sprite drinking boys!
Our Sprite drinking boys!
Id say shes hungover but its ju…
I'd say she's hungover but it's j…
Hi Tracy!!!!
Hi Tracy!!!!
Julz!!!
Julz!!!
Uuuuuhhhh????
Uuuuuhhhh????
Is that your stop taking pics look…
Is that your stop taking pics loo…
Me and Julz
Me and Julz
Me and Giovanni
Me and Giovanni
Pssst, Joy, look at the camera!!!
Pssst, Joy, look at the camera!!!
Will and Joy
Will and Joy
WOW..a real Will smile!!!
WOW..a real Will smile!!!
Dont yell at him Joy!!!
Don't yell at him Joy!!!
Gee thanks for this pic Jillian..N…
Gee thanks for this pic Jillian..…
Tyra, Uh I mean Jillian, doing wha…
Tyra, Uh I mean Jillian, doing wh…
Cute Julz!!
Cute Julz!!
Gotcha!
Gotcha!
I cant remember what started this…
I can't remember what started thi…
And Wills still smiling *YEAH*
And Will's still smiling *YEAH*
Jillian probably deleting photos o…
Jillian probably deleting photos …
Me and Giovanni again
Me and Giovanni again
Goofiness at Joys house
Goofiness at Joy's house
Cmon Mel...get up there!
C'mon Mel...get up there!
Please dont knock Jillian over!! …
Please don't knock Jillian over!!…
Monrovia
photo by: jenn79