Race naar de eilanden

Bangkok Travel Blog

Om 12 uur worden we opgehaald in ons hostel in Battambang waarna we met de bus richting de grens rijden. De weg van battambang tot Sisophon is best goed en voor we het weten zijn we bij de grens. Helaas is de grens bezaaid met toeristen en staat er een grote rij voor de douane. Een uur later worden we aan de andere kant een minibusje ingeladen en gaan we op weg naar Bangkok.

Nu staat er in de reisgids dat de reis van de grens naar Bangkok zo'n 5 uur duurt en we hadden er al een beetje rekening mee gehouden dat we een dag in Bangkok moeten blijven omdat er geen bussen meer gaan en de slaaptrein waarschijnlijk vol zit. De bestuurder van het busje heeft echter andere plannen. Met 180 km/h raced hij naar bangkok en 3 uur later, ongeveer rond 6 uur, staan we op kho san road in bangkok. We pakken gelijk de taxi naar het treinstation waar we net de trein missen, maar we worden door een 'train assistant' erop gewezen dat er nog bussen gaan. Bij de travelagent besluiten we om die bus te nemen en al gelijk de tickets voor de ferry te regelen.

We willen naar Ko Tau, wat door mensen die we her en der ontmoeten wordt aangeprezen als geweldige duiklokatie. Zo gezegd, zo gedaan en rond 8 uur vertrekken we met de nachtbus richting Chumphon, waar we om 7 uur de volgende dag de ferry nemen. Om 8:30 de volgende dag staan we op het eiland.. we zijn er in no-time heen geraced.