I'm going on Safari!

Jaisalmer Travel Blog

 › entry 13 of 34 › view all entries
Emre and Zoe...all smiles at this stage
Camel safari in Jaisalmer:

Some things' seem like a good idea at the time. But the reality of them has to be experienced first, before any real opinion can be formed. I would say that a camel safari in Jaisalmer would be one of these things.

Waking up at 7.am is never fun. I'm not a morning person, having a cold quick shower just adds insult to injury. I decided to keep on my room rather than putting my stuff into storage, because for some reason I just don’t trust the people in my hotel. The kitchen is dirty even by india standards, they don’t know how to make a cheese and tomato omelette which is a basic as it comes, there is no bin in the rooms, also not one of the windows opens or locks as it should.
Yep...it's me.
WTF.

You can see a few quid has been spent on the place, but like many Indian building projects, it seams ill conceived, with no attention to detail and unfinished.

Anyway I digress.

My camel safari into the Thar desert was hard work. Riding in formation in the scorching sun with camels farting in your face. ..well you have to keep a sense of humour. The scenery around you feels like something out of a wild west movie, I kept expecting to see a saloon and general store over yonder. All you see is more desert, scrubland, the carcasses of animals who never made it, and camel shit. Lots and lots of camel shit.

We made camp at the sand dunes, where I spent the first 20 minutes taking pictures of the contrast of the colour and size of my feet, next to the whole desert .
The coolest kid
The difference in both aspects is vast. The dune reminds you how small and superficial you are, but a grain of sand. I spent the next 20 minutes revelling in the sensation of sand running through my fingers, trying different combinations. My fingers became a sand timer. The sensation is luxurious, sensuous, like a soft caress. I loved it. Night camp was a bit of a non starter. The kindling in the desert was either too wet..go figure..I'm guessing camel or goat pee. Or- too dry and thin. Half the night was spent keeping the fire alight. Most of my fellow safari peoples were in bed by 10pm, but Emre my Turkish friend and I, sat up by the fire having a heart to heart about love, relationships, being yourself, and embracing who you are. I'm gonna miss that guy. We took the “non �"tourist route” for sure.
Superman
Personal joke.

The night was cold. As I lay under the camel blanket, under a further blanket of stars. I didn’t think about much. It didn’t seem right to, when faced with the wonder of the heavens at night. I see Orions belt everywhere I go. I love the fact that I can now recognise it, lol. My head lamp came into its own in the desert. It's the blackest, deepest night, peppered with the sounds of the desert and did I mention the smell of shit..you spend alot of time avoiding shit. Animal,and human.

In the deepest night, say 2am, I need the bathroom ....errr...small shrub with desert surrounding it, and I can't find the bloody headlight. I know I wore it to bed, and put it beside me , but all my feeling around in the dark doesn’t locate it. Fit to burst, I put on socks as I can't even see my shoes, and play hop scotch in the dark, trying to avoid shit.
Bollywood star
..yep...shit and make it to a bush were I can stick my arse out into the night and relieve myself. It was so relieving and scary, it was all I could do not to laugh. Crawling back under my blanket I pulled my scarf over my ears and head, and nose and looked up into the night. The sounds of snoring is all around me and wonder how I got here..tiredness takes over, and before I know it, it's morning and I’ve missed the sunrise...I said I wasn’t a morning person. A night in the desert isn’t about to change habits of a life time.

The next day the group splits into those bailing early, and heading back into Jaisalmer. And those toughing it out and getting their monies worth. Either-or, it costs' the same. Can you guess which group I’m in?

A further long camel ride through the windy desert ensues.
I'm hungry mum
This time, my thighs are seizing up and my hips hurt and I wonder why the fuck camels don’t have stirrups like horses, and I listen to music to avoid having to talk to anyone. Sometimes, plugging your ears is the only way to zone out here, and turn inwards. Even in the desert. We go to my camel drivers village and family home. You see this kind of thing in the National Enquirer, whilst you sit in front of your 47 inch plasma and wait for your Indian take out.

This village consisted of a well, camels, maybe 100 people, a school, more camels and goats, and a women who threw rocks at me, but thats a whole next different story. We stayed there for a while, then rode another hour into the desert. By this time I have a bad attitude, just want to have a shower and shut my legs, and not see any shit for at least 24 hours. Camel safari was amazing
staceyjamie says:
Thank babes.. I'm taking so many pics here wish I had a big old SLR. Missing you to, send you the details for argentina this week.xx
Posted on: Feb 25, 2010
fifirella76 says:
and amazing photo's!!
Posted on: Feb 21, 2010
fifirella76 says:
I feel so connected to you catching up on your blog... You make me smile :-)MISS YOU xxx
Posted on: Feb 21, 2010
Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!
Emre and Zoe...all smiles at this …
Emre and Zoe...all smiles at this…
Yep...its me.
Yep...it's me.
The coolest kid
The coolest kid
Superman
Superman
Bollywood star
Bollywood star
Im hungry mum
I'm hungry mum
Under the tree
Under the tree
The coolest turkish dude ever made
The coolest turkish dude ever made
The dunes...before we left foot pr…
The dunes...before we left foot p…
Stacey on Safari
Stacey on Safari
Dinner
Dinner
Top of the world at sunset....Emre
Top of the world at sunset....Emre
Lucky the camel maestro
Lucky the camel maestro
Luckys mama
Luckys mama
Wow........too beautiful
Wow........too beautiful
Love this picture sooooo much
Love this picture sooooo much
and this one
and this one
Bright eyes
Bright eyes
The dudes..
The dudes..
My time share...bookings available…
My time share...bookings availabl…
Jaisalmer Hotels & Accommodations review
What can I say about this place. The service let it down. The rooms are for the most part stunning, mine was actually set into part of a jain temple i… read entire review
Jaisalmer
photo by: lrecht