Op zoek naar Koala's ...

Brisbane Travel Blog

Papegaai in het wild

Na onze nacht in Woy Woy, vlak aan het strand, gaan we in de ochtend naar het Australian Reptile park. Dit is een park met heel veel verschillende dieren: koala's, tasmanian devils, alligators, vrij rond lopende kangaroes en wallaby's, enz. Ook hadden ze een kangaroe met een kleintje in de buidel, erg schattig. In de middag zijn we doorgereden naar het badplaatsje The Entrance, waar ze in de middag de drukbezochte "pelican feeding" hebben. Er zijn daar zeker 50 pelikanen, en die beesten zijn best groot!

De volgende dagen zijn we verder via de kust omhoog gereden. Hunter Valley is een wijngebied en daar hebben ze een heleboel "wineries" waar je wijn kan proeven: en dat hebben we uiteraard gedaan! Erg leuk.

Onze camper eenzaam op de camping
In Hunter Valley hebben we ook overnacht. De volgende dag, inmiddels dag 4 van onze "nieuwe" camper, zijn we nog een paar "wineries" afgereden. De oudste winery in het gebied (per 1866) had ook een klein museum en enorme vergezichten over de vallei. Omdat het nog best wel vroeg was hebben we dit keer het proeven over laten gaan. Er is ook een chocoladefabriek, en daar hebben we uiteraard wel geproefd ;-). In de middag zijn we doorgereden naar Port Stevens, een gebied waar koala's in het wild voorkomen. Bij onze speurtocht komen we regelmatig lokale mensen tegen die ons vertellen dat het uitzonderlijk is om ze in het wild te zien ... mmm ... maar na een uur lopen en turen denkt Jolanda er toch een te zien zitten, en ja hoor! Het is echt geluk hebben blijkt achteraf, want een vrouw die al 16 maanden vlakbij woont heeft er nog nooit 1 gezien!!! Onze dag kon natuurlijk niet meer kapot.
Blue winged Kookaburra

Na in Port Stevens onvernacht te hebben, hebben we dinsdag een 3 uur durende cruise gemaakt op zee om de Humprey back Whale (walvissen) te spotten. Deze walvissen trekken tussen juni en oktober naar het noorden om daar te overwinteren en passeren vrij dicht langs de kust. De cruise was wel afzien, want de golven waren enorm hoog en dat deed onze magen geen goed, pfff, we waren blij dat we weer aan vaste wal stonden. Onderweg hebben we trouwens ook nog dolfijnen gezien. Omdat het nog steeds best wel koud is in deze regio (16 a 17 graden overdag en 5 graden 's nachts) besluiten we om in de middag en de dagen erna flink naar het warmere noorden te gaan rijden. Met de nodige tussenstops hebben we de 2 volgende dagen aardige afstanden afgelegd en zijn we uiteindelijk uitgekomen in de treffende plaats Surfers Paradise.

Ingang van het Australian Reptile Park
Een leuke tussenstop was een "Koala breeding centre", waar we koala's met kleintjes hebben gezien, en ook kangaroes gevoerd hebben. Dit was een leuke belevenis, mede omdat we ook helemaal alleen waren en het dus lekker rustig was.

Surfers Paradise is het meest ontwikkelde stuk van de gehele kust in Australie, op 20 kilometer afstand zagen we de hoge torenflats al staan aan zee. Gisterenochtend, vrijdag 27 juni, hebben we een flinke wandeling over het strand van deze badplaats gemaakt. Inmiddels zitten we in een regio waar het ongeveer 22 graden is overdag, en dat is wel wat lekkerder. Na de strandwandeling zijn we verder gegaan naar het O'reilly plateau, 50 kilometer het binnenland in. Het plateau ligt op aardige hoogte, want de weg erna toe is een uur lang omhoog slingeren! Een avontuur op zich.

Gevaarlijke phyton
Bij O'reilly aangekomen hebben we een "tree top walk" gemaakt, een brug die over de boomtoppen is gelegd om de wereld weer eens op een andere manier te zien. Ook konden we vogels voeren en dit hebben we natuurlijk gedaan. De vogels gaan ook gewoon op je hoofd zitten! Omdat het O'reilly plateau op hoogte ligt en het aardig koud aanvoelt hebben we besloten aan het eind van de middag de weg weer terug naar beneden te nemen en ergens in de buurt van Brisbane, 50 kilometer noordelijker, te overnachten.

Vanochtend, dag 9 alweer van ons camperavontuur (van de in totaal 26), zijn we vertrokken naar het Lone Pine Koala Sanctuary, een park waar ongeveer 130 koala's zitten, maar ook andere dieren! En 130 koala's, dat zijn er echt een heleboel. Het is een mooi park waar je ook met een koala op de foto kunt, en dit heeft Jolanda ook gedaan. De foto hebben we ook geupload, maar op de website: http://www.koala.net/photo/2806003663.htm zou deze foto ook te zien moeten zijn ...

Inmiddels zitten we dus in het centrum van Brisbane waar we straks een camping gaan zoeken. We vermaken ons nog steeds prima en lezen jullie berichten en mails met veel plezier!

Groetjes uit Brisbane, Michel & Jolanda.

tkoetsier says:
Hoi Michel en Jolanda. Michel nogmaals gefeliciteerd en wij drinken er vanavond een wijntje op. Wederom leuke verslagen en jullie gaan gelukkig het warmere weer tegemoet. Veel plezier en we zien benieuwd naar jullie verdere avonturen.
Posted on: Jun 28, 2008
jankroeze says:
Het is vandaag zaterdag 28 juni, dus Michel (en Jolanda) proficiat met je verjaardag! Wij zullen er hier in Papendrecht het glas op heffen. Maak er in ieder geval samen daar in Autralia maar een fijne dag van! Geniet verder nog maar even van jullie fantastische wereldreis. Wij zien altijd weer uit naar de nieuwe verslagen en foto's van jullie belevenissen. Zo'n reis is geweldig om te ondernemen, dus wie weet!
hannykroeze says:
Nou jullie hebben weer heel wat gezien. Leuk al die dieren, helaas kon ik de foto met de koala niet downloaden, maar die houden we tegoed. Gelukkig is het waar jullie nu zijn weer wat warmer. Ja, jullie zijn nu over de helft, geniet er nog maar van. Veel plezier en goede reis verder, liefs en xxx-jes
Posted on: Jun 28, 2008
Papegaai in het wild
Onze camper eenzaam op de camping
Blue winged Kookaburra
Ingang van het Australian Reptile …
Ingang van het Australian Reptile…
Gevaarlijke phyton
Met de krokodil op de foto
grote hagedis
Kangaroe
Bob de koala
Kakatoe in het wild
Tasmanian Devil
Kangaroe met een Joey (baby)
Pelikanen voeren bij The Entrance
Uitzicht op de zonsondergang vanaf…
Uitzicht op de zonsondergang vana…
Wijn proeven in Hunter Valley
Audrey Wilkinson Vineyard
Wijnranken
Onze wilde koala!!!
Humphrey back walvissen
Zonsondergang bij Forster-Tuncurry
Kangaroes voeren in Koala breeding…
Kangaroes voeren in Koala breedin…
En nog meer hongerige kangaroes
Voor het eerst op de foto met een …
Voor het eerst op de foto met een…
Koala ...
Uitzicht op de wolkenkrabbers van …
Uitzicht op de wolkenkrabbers van…
Golfbaan
Lifeguard in spe
Treetop walk op Oreilly Plateau
Treetop walk op O'reilly Plateau
Vogels voeren bij Oreilly
Vogels voeren bij O'reilly
Close up van een papegaaitje
Avontuurlijke weg naar Oreilly pl…
Avontuurlijke weg naar O'reilly p…
Papegaaien in Lone Pine Koala Sanc…
Papegaaien in Lone Pine Koala San…
Op de foto met een koala!!!
Een van de 130 koalas
Een van de 130 koala's
Thijs, je favoriete sport: BOWLS!!…
Thijs, je favoriete sport: BOWLS!…
En weer een andere van de 130 koal…
En weer een andere van de 130 koa…
De favoriete bezigheid van de koal…
De favoriete bezigheid van de koa…
En weer een andere van de 130 koal…
En weer een andere van de 130 koa…