Noord Queensland

Mission Beach Travel Blog

Nog even in het zonnetje zitten tijdens een pit-stop

Na ons avontuur bij de Whitsunday eilanden zijn we verder naar het noorden gereden. Het doel was uit te komen bij Mission Beach, om daar een paar dagen van de zon te genieten om vervolgens via de Atherton Tablelands verder te reizen naar Cairns (200 kilometer). Mission beach ligt vlakbij Tully (meer landinwaarts), wat bekend staat als de natste plaats van Australie ... en dat hebben we dus geweten: onderweg werd het weer alleen maar slechter en krijgen we heeeeeel veel regen. We hebben dan ook besloten om dan maar rechtstreeks via de kustweg door te rijden naar Cairns. Helaas regende het daar ook regelmatig. We hebben daar dus maar wat rondgekeken in de grote winkelcentra met de hoop dat het weer op zou klaren. De volgende dag was echter weer hetzelfde en hebben we besloten om vanuit Cairns naar de Atherton Tablelands te gaan.

Nightmarket in Cairns
Dit is een hoogvlakte van ongeveer 1 kilometer hoogte. Het is hier dus wel wat kouder en helaas nog steeds bewolkt en af en toe wat regen. Het eerste plaatsje wat we aandoen is Kuranda, een klein bergplaatsje op 30 kilometer van Cairns. Het is mooi gelegen in het regenwoud, maar wel erg toeristisch. Vlakbij zijn de Barron Fals, deze hebben we ook bezocht. In de middag zijn we langs de Curtain Fig Tree en de Millstream Falls gereden. Onderweg hebben we ook nog wat kangaroes gezien. Overnachten doen we in de hoogste plaats van Queensland: Ravenshoe. Van een stel dat we eerder hadden ontmoet hadden we gehoord dat je hier gratis kan overnachten, en we zijn per slot van rekening Nederlands, dus dat was niet aan dovemans-oren verteld! Wel koud omdat het op hoogte ligt .
Barron Falls bij Kuranda

De volgende ochtend zijn we begonnen met de "waterfalls way", een weg langs drie mooie watervallen, waaronder de bekende Millaa Millaa Falls. Zwemmen is iets te koud met de bewolking ... In de loop van de ochtend, als we weer richting de kust rijden, klaart het wat op en na wat kranten voor het weerbericht te hebben doorgebladerd besluiten we alsnog naar Mission Beach te gaan omdat ze daar het "beste" weer opgeven voor morgen. En Mission Beach is nog maar 50 kilometer verwijderd van Innisfail, de plaats waar de keuze gemaakt moet worden tussen Mission Beach (naar het zuiden) en Cairns (naar het noorden).

Mission Beach blijkt uiteindelijk een goede keuze te zijn, we hebben redelijk zonnig weer en kunnen als het niet al te hard waait op het strand liggen.

Wandeling naar de Barron Falls door het regenwoud
We hebben een camping gevonden op nog geen 100 meter van het strand, dus afkoelen in de zee is maar een kort stukje lopen. De omgeving van Mission Beach is in eerste instantie bekend om de cassowary, het beste te omschrijven als een soort van agressieve struisvogel, die alleen in het regenwoud van Australie in Noord Queensland leeft. Onderweg wordt je ook vaak gewaarschuuwd met verkeersborden dat cassowaries over kunnen steken! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze zeldzame beesten worden aangereden.

Morgen, zaterdag, gaan we weer naar Cairns en nog iets verder naar ten noorden van Cairns voor onze laatste paar dagen in Australie :-( Hopelijk hebben we dit keer beter weer. Dinsdag vliegen we alweer naar onze volgende bestemming: de Cook Eilanden ... en zit ons avontuur erop in Australie.

Groetjes vanuit Mission Beach, Michel & Jolanda.

hannykroeze says:
Jullie hebben al weer veel gezien en wat een mooie foto's! Die aboriginal kunst is wel erg apart en ook erg mooi. Ook leuke foto's van jullie camper, ziet er erg knus uit! Nog een paar daagjes en dan is het bye bye Autralia, maar op naar het volgende avontuur op de Cook-eilanden. Michel en Jolanda geniet van de laatste dagen in Australie en straks van jullie reis naar de Cook-eilanden. We hopen snel weer iets van jullie te horen en te zien. Heel veel liefs vanuit
Papendrecht.
Posted on: Jul 12, 2008
leoniekroeze says:
hey, niet te bruin worden he, met dit weer hier in nederland zijn we straks al van die witjes naast jullie (dat wordt hard werken aan onze teint de eerste week in amerika volgende week). We hebben al superveel zin in onze vakantie en natuurlijk om jullie te zien. Maar.. eerst nog naar de cookeilanden (nog bruiner worden...?) waar jullie natuurlijk lekker gaan genieten van een heel mooi gedeelte van jullie reis. Geniet ervan, veel plezier met een dikke kus uit breda!
moniquebuitendijk says:
Ha Michel en Jolanda,

Wat hebben jullie al weer veel beleefd! Ik ben weer een uurtje zoet geweest met jullie verhalen en foto's! De camper ziet er echt super leuk uit, die zullen jullie wel missen straks. Geniet nog eventjes van het land en hopelijk van de zon! Succes dinsdag als jullie naar misschien wel het belangrijkste hoogtepunt van deze reis vliegen!
Posted on: Jul 11, 2008
Nog even in het zonnetje zitten ti…
Nog even in het zonnetje zitten t…
Nightmarket in Cairns
Barron Falls bij Kuranda
Wandeling naar de Barron Falls doo…
Wandeling naar de Barron Falls do…
Aboriginal Art op een muur in Kura…
Aboriginal Art op een muur in Kur…
Papegaaitje in Kuranda
Digeridoos en Aboriginal Art
Heritage Market (souvenirs) in Kur…
Heritage Market (souvenirs) in Ku…
Curtain Fig Tree
Millstream Falls
Railway museum in Ravenshoe
Tree Kangaroos Crossing ...
Milla Milla falls
Brievenbus
Pas op: CASSOWARY!
Onze camper op de camping in Missi…
Onze camper op de camping in Miss…