3 dagen Hong Kong

Hong Kong Travel Blog

Symfony of Lights

Maandag was het dan eindelijk zover. Na vele maanden van voorbereiding zijn we rond 19 uur vertrokken naar Hong Kong, via London. Op London Heathrow konden we direct op de vlucht van Air New Zealand stappen naar Hong Kong. Rond 4 uur in de middag zijn we daar dan aangekomen. In het vliegtuig hadden we samen 3 plaatsen, dus we hebben riant kunnen slapen!

Met de airportbus zijn we in Hong Kong naar het guesthouse gebracht. We sliepen in het Golden Star Guest House en voor Hong Kong begrippen hadden we dus een ruime kamer ... nou, die was aardig klein, maar dat is standaard voor Hong Kong, elke vierkante centimeter wordt hier benut. De kamer was in ieder geval schoon, en dat is het belangrijkste. Nadat we de backpacks hadden afgegooid zijn we naar de ferry gelopen om over te varen van Kowloon naar Hong Kong Island.

Op de bird market in Kowloon.
Vervolgens zijn we daar naar de Peak Tram gelopen. Dit trammetje aan een kabel brengt je in zo'n 10 minuten naar de Victoria Peak (hoogste punt van Hong Kong Island) waar je vervolgens een adembenemend uitzicht hebt over Hong Kong. Zeker 's avonds geeft dat met alle verlichte gebouwen een mooi gezicht! De tocht met het trammetje was heel steil waardoor je het gevoel krijgt dat alle hoge gebouwen scheef staan.

De tweede dag in Hong Kong zijn we 's ochtends weer begonnen in Kowloon. We zijn naar de Avenue of Stars geweest met mooi uitzicht op alle hoge en mooie gebouwen van Hong Kong. Kowloon Park was de volgende bestemming en het zonnetje was inmiddels lekker doorgebroken. Vervolgens hebben we vele markten aangedaan: de groente- en fruitmkart, de bloemenmarkt, de lady's markt (en ja, hoe kan het ook anders, hier is voornamelijk kleding te koop ;-) ), gold fish market en de vogeltjesmarkt.

Schoolkinderen in Kowloon Park
Na alle markten zijn we op de metro gestapt en weer naar Hong Kong Island gegaan, waar we over de langste roltrap ter wereld hebben gerold. Het is niet een lange roltrap maar een serie van roltrappen die je tot een gedeelte op de victoria peak omhoog brengen. De roltrappen hebben bij elkaar een lengte van 800 meter. Op de weg terug zijn we in de wijk SOHO bij de Australier (voorproefje) een drankje wezen drinken. Terug met de roltrap ging helaas niet, want het is een een-richting-verkeer roltrap die in de middag alleen maar omhoog gaat :-(

Beneden aangekomen hebben we de ferry terug genomen naar Kowloon waar we hebben gekeken naar de "Symfony of Lights" . Een leuke show waarbij op de muziek de hoge gebouwen worden verlicht en laseren van de toppen.

Op de markt in Hong Kong.
De avond hebben we afgesloten op de Temple Street Market.

De derde dag hebben we in de ochtend nog de laatste dingen op Hong Kong Island bezocht. Er rijden heel veel dubbeldekker trams. Daar hebben we lekker in uitgerust. Na nog wat rondgedwaald te hebben tussen alle hoge gebouwen en een Starbucks coffee hebben we de backpacks opgehaald om te vertrekken naar Auckland, Nieuw Zeeland. Daar zijn we na een vlucht van 10 uur aangekomen. Na de drukte van Hong Kong is het hier een heel stuk rustiger. En het weer is echt Nederlands: tussen de 15 en 20 graden, af ten toe zon, af en toe regen ...  Inmiddels hebben we ook een tijdsverschil met Nederland van 10 uur, dus de vermoeiing slaat aardig toe. Maar morgen naar Fiji en dan Bule Bule (rustig aan!).

leoniekroeze says:
o ik heb de verhalen gevonden hoor!! leuk leuk!!!! en weer mooie fotos hoor!! X leonie
Posted on: May 07, 2008
tedenilse says:
Hallo vakantiegangers.

Dit is echt leuk om jullie zo te volgen. Leuke foto\'s hebben jullie al gemaakt. Jullie zullen wel meer tijdverschillen meemaken. Maar ja wat maakt het uit!!! Je bent tenslotte op vakantie:)

Heb van Tijs gehoord dat we bij Staal weer zijn opgelicht!!! Gaan we niet meer naar toe.

Verder niks bijzonders aan de hand. Alles z\'n gangetje. Het is wel lekker weer . Eindelijk.

Nou lieverds, wij wensen jullie nog veel plezier en we lezen wel waar jullie nu weer zijn.

Veel plezier. Dikke kus van Ted en Ilse
Posted on: May 05, 2008
hannykroeze says:
hallo globetrotters, leuk overzicht, jullie hebben al veel gezien. Mooie foto's. Fijn om iets van jullie te horen.
verder een heel goede reis en we wachten weer op het volgende bericht.

liefs, papa en mama
Posted on: May 02, 2008
Symfony of Lights
Op de bird market in Kowloon.
Schoolkinderen in Kowloon Park
Op de markt in Hong Kong.