3 dagen Chiang Mai

Chiang Mai Travel Blog

Gevonden! De Allianz in Thailand.
Nadat we de nachtbus hebben genomen vanuit Bangkok zijn we na 12 uur in Chiang Mai aangekomen. Eerst op zoek gegaan naar een guesthouse. Uiteindelijk in Nice Place 2 terechtgekomen. De mensen waren alleen niet zo 'nice' meer. Voor alles moest dik betaald worden en een lachje kon er niet af. Wel jammer, maar ja ... In de ochtend zijn we naar Bo Sang gegaan, een klein plaatsje nabij Chiang Mai, waar ze papieren paraplu's maken. Erg leuk. Ook hebben we daar 2 grote Thaise ligkussens gekocht waar we nu flink mee slepen en die we moeten proberen naar Nederland te krijgen ... We gaan ze in ieder geval zolang opslaan in een guesthouse in Bangkok en hopen dat ze bij het vliegtuig terug niet te moeilijk doen.
Lekker luieren in de warmte.
In de middag zijn we naar de Wat Doi Suthep gegaan, een schitterende tempel bovenop een berg nabij Chiang Mai. Het uitzicht was prachtig, dit kwam mede omdat het weer meezat. Tot nu toe is het steeds bewolkt, af en toe een flauw zonnetje, dus dat valt wel een beetje tegen.

De volgende dag, gisteren, hebben we een tour geboekt naar de bergvolkeren/stammen. In totaal hebben we 5 kleurrijke volkeren gezien, waaronder de welbekende longnecks. Schitterende foto's gemaakt, alleen helaas niet mogelijk om deze nu al aan jullie te laten zien. Ook hebben we met deze tour een grottempel en een orchideenkwekerij en een olifanten-poep-papier-makerij bezocht. Erg leuk en interessant allemaal. In de avond zijn we naar de beroemde night bazaar gegaan en hebben we wat souvenirs ingeslagen. Een gezellige avondmarkt. Na al het lopen en slenteren waren onze voeten niet zo blij meer.
Wat Phan Tao.
We hebben toen voor 1 euro ieder een voetmassage van een half uur gedaan. Toen konden we er weer even tegenaan, met het gevolg dat we weer bezakt en bepakt terugkwamen in ons guesthouse.

Nu zitten we dus in het internetcafe en gaan we vanacht weer terug naar Bangkok. Vanmiddag willen we in Chiang Mai nog een paar tempels bezoeken en een paar lokale markten, waaronder de bloemenmarkt. We weten nog niet naar welk strand of eiland we gaan als we in Bangkok aankomen, dat komt omdat het overal een beetje grauw weer is en niet echt zonnig. Op sommige eilanden valt zelfs veel regen! En dat voor de droge tijd van het jaar ...
De temperatuur is wel overal goed, maar we willen natuurlijk graag een beetje bruin terugkomen en lekker van de zon genieten.

PS. we vonden het heel leuk om jullie reacties te lezen!
Gevonden! De Allianz in Thailand.
Lekker luieren in de warmte.