From Santiago de Chile to Puerto Natales

Puerto Natales Travel Blog

Volcanos, seen from the plane

's Ochtends sta ik om 6:15 al op, omdat we om 7:00 al met taxibusjes naar het vliegveld van Santiago gaan. Om 8:30 vertrekken we met het vliegtuig naar Punta Arenas, een vlucht van vier uur. Onderweg zullen we een tussenstop maken in Puerto Montt. Tijdens de eerste twee uur zien we links van ons (actieve!) vulkanen, later zien we rechts de witte toppen en ijskappen van de Andes. Echt schitterend! Ik vind het heel bizar dat als we uit het vliegtuig kijken we de landgrenzen van Chili kunnen zien: aan de ene kant de grens met Argentinie (andes) en aan de andere kant de oceaan.

De voorbereiding op de landing in Punta Arenas is heftig: het vliegtuig maakt een aantal bochten en schommelt veel wegens de harde zijwind. Net voordat het vliegtuig de grond raakt blijft het heel even hangen, en als de wind even weg is zet de piloot het toestel om 13:30 heel zacht en beheerst op de grond. Geweldige piloot! Met een lijnbus rijden we diezelfde middag van Punta Arenas naar Puerto Natales, een rit van 2,5 uur door kaal, groen landschap.

Volcano, seen from the plane

In Puerto Natales (hoofdstad van het gebied 'de laatste hoop') is het bewolkt en miezerig als we aankomen. De bus zet ons direct af aan het meer. De door de wolken brekende zon schijnt erg mooi op het meer. 50 meter verderop is ons verblijf, hostal francis drake, gelegen. Dit is een klein hostal met niet zo heel veel kamers. De kamers zijn vrij eenvoudig, maar hebben elk een eigen badkamer. Onze badkamer heeft zelfs een bad!

In het dorp doen we verder boodschappen voor de volgende dag, en eten we in een klein leeg restaurantje. Hier eet ik een heerlijke salmón margerhita. Lekker! Puerto Natales zelf vind ik niet zo heel erg bijzonder, hoewel eht een prima uitgangspunt is voor trekkingen in de omgeving. Helaas hebben we vanwege de bewolking geen goed uitzicht over het meer, want ligt gaat daar een prachtig plaatje achter verscholen.

Volcanos, seen from the plane
Volcano, seen from the plane
View from the plane, westcoast of …
View from the plane, westcoast of…
View from the plane
Line bus in Punta Arenas to Puerto…
Line bus in Punta Arenas to Puert…
Hostal Francis Drake, Puerto Natal…
Hostal Francis Drake, Puerto Nata…