Tibet is onmogelijk, wat nu te doen??

Bangkok Travel Blog

De straten van Bangkok, vol met tuck-tuck's, eettentjes en div. kraampjes en terrasjes

David en ik zijn inmiddels alweer bijgekomen van de zware inspanningen van de trektocht door de Himalaya gebergten. In Kathmandu zijn we de twee dagen wezen orrienteren voor de opties om een vervolg te kunnen geven aan onze reis door Azie. We hoorden al snel dat het onmogelijk is om Tibet in te komen. Hier baalde ik wel stevig van omdat dit toch wel een van de hoogtepunten zal zijn van de reis. In diverse reisbureaus legden we de vraag neer wat een vliegticket zoal kost om naar China of Vietnam te komen. Dit bleek goed betaalbaar te zijn, alleen de volgende kwestie kwam hierbij kijken. We kunnen Vietnam niet in omdat we geen visum kunnen aanvragen in Kathmandu, deze optie verviel dus. China zou kunnen, maar dan is het voor het vervolg van de reis veel passen en meten, omdat de tijd van het visum beperkt is.

De eerste avond in een cocktail bar, de drankjes smaakten goed!!
We vroegen wat een ticket zou kosten om naar Bangkok te vliegen, de prijs viel reuze mee.

Op de vraag wanneer de vlucht was kwam een snel en duidelijk antwoord, morgenvroeg om half 9. Na een snel overleg onderling besloten we dan ook de stap te zetten en zowaar hadden we een vliegticket naar Thailand. Wat een impulsieve stap weer! De volgende dag stonden we om 5 uur op om naar het vliegveld te gaan. Daar aangekomen bleken alle deuren nog dicht te zitten en stond er een enorme massa aan mensen in een rij om naar binnen te kunnen. Toen de deuren eenmaal open gingen was het echt een stormloop. Het was erg leuk om mee te maken, alle aziatische mensen deden net alsof het de normaalste zaak van de wereld was, maar alle westerse toeristen lieten duidelijk merken dat ze geirriteerd waren door het verloop naar de ingang.

Hier een eetkraampje op straat, echt lekker eten!
Na een zeer minimale controle (een keer strijken over je broek en vragen of je een mes hebt) kwamen we aan in de wachthal. Hier nog een tijdje moeten wachten voor we het vliegtuig van Royal Nepal Airlines in konden. De vlucht was erg goed, we kregen veel te eten en te drinken.

Na een kleine 4 uur vliegen kwamen we aan op het vliegveld in Bangkok. Wat een luxe in ene na 5 weken India en Nepal. Alles zag er schoon uit, er was zowaar stroom (wat op het vliegveld van Kathmandu niet gebruikelijk is). En na 5 weken zelfs het eerste wc papier kunnen gebruiken. Wat fijn!

Met een toeristenbus gingen we richting het toeristische gebied. Hier aangekomen zagen we al snel dat de prijzen vele malen hoger liggen dan in de landen hiervoor. De eerste indrukken zijn erg goed van Thailand, erg schoon, het verkeer is bijna zoals thuis en ons verblijf is goed.

Het Grand Palace, bijzonder mooi.
We liepen door de straten waar veel diverse kledingwinkeltjes zijn, erg veel eetkraampjes met gerechten van noodles tot versgeperste sapjes tot gefrituurde insecten. Na een (pittige maar lekkere) lunch konden we er weer flink tegenaan. Na wat rondkijken her en der zochten we een terrasje op waar we een paar Thaise biertjes probeerden. Na het avondeten liepen we weer door de straten. Alle kledingkraampjes waren in de tussentijd omgetoverd tot cocktail barretjes. We besloten om hier even een kwaliteitscontrole te houden en hebben diverse cocktailtjes genuttigd. Ze smaakten wel erg goed!

De volgende dag lekker uitgeslapen en na een licht ontbijt gingen we info inwinnen wat er zoal te doen is in deze grote stad. Met een tuck-tuck reden we vervolgens door de stad waar we diverse boedistische tempels en beelden zagen.

Een boedistisch gebed bijgewoond
Zo zagen we een beeld van boedha van wel minimaal 10 meters hoog. Erg indrukwekkend. Hierna kwamen we aan bij een tempel die omringd was door eeuwen oude watervallen. Hiervoor moesten we 400 treden op, dit was wel een zware klus omdat het hier verrekte warm is. Het uitzicht was erg mooi! We keken over heel Bangkok heen, dit was wel de moeite waard. Tevens zijn we in een boedistische tempel geweest die maar enkel 2 dagen in het jaar is geopend. Wat hadden wij een geluk dat we uitgerekend een van deze dagen hier van konden genieten.

Tevens zijn we in een zaak geweest die pakken op maat maken. Deze  zaak had een open huis vandaag. Deze pakken worden voor honderden euro's of dollars verkocht in het westen. Het aanbrengen van een logo (als Calvin Klein) op deze pakken gebeurt vaak waardoor je erg veel extra geld betaalt voor het merk.

Na 400 treden te hebben overwonnen werd je beloond met dit fenominale uitzicht over Bangkok
De kwaliteit blijft dus hetzelfde. Voor 180 euro kon ik een mooi pak op maat laten maken. Maar om nou de rest van de tijd met een pak te moeten zuilen....

Thailand stond welliswaar niet op ons lijstje van de landen die we zouden bezoeken, maar ik heb er tot zover absoluut geen spijt van. Het eten op straat is erg lekker (en goedkoop) en de cocktail barretjes zijn erg gezellig. Erg leuk was het toen ik een (oud)collega tegenkwam. Maarten ging ongeveer op hetzelfde moment weg naar Azie, maar zou andere landen bezoeken. Zowaar kwam ik hem tegen in ons hotel. Dit was erg leuk en zeker toevallig in een grote stad als Bangkok.

Groet Erik

De straten van Bangkok, vol met tu…
De straten van Bangkok, vol met t…
De eerste avond in een cocktail ba…
De eerste avond in een cocktail b…
Hier een eetkraampje op straat, ec…
Hier een eetkraampje op straat, e…
Het Grand Palace, bijzonder mooi.
Een boedistisch gebed bijgewoond
Na 400 treden te hebben overwonnen…
Na 400 treden te hebben overwonne…
Ook de rotondes zijn artistiek bew…
Ook de rotondes zijn artistiek be…