Laatste dagje Moskou

Moscow Travel Blog

Gum, het dure warenhuis in Moskou
Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Moskou! De eerste avond had ik afgesproken met Olga, het was een leuk weerzien. Wij hebben meteen de treinticket geregeld voor de laatste reis in Rusland naar St. Petersburg, altijd handig een russisch sprekend persoon voor het regelen van een treinticket. Ik heb ook dit jaar weer genoeg spookverhalen gehoord over personen die een volledige dag hebben besteed voor het regelen van een ticket. gelukkig was er een plaatsje vrij, dus kan ik weer die kant op!

Hierna zijn we naar de Jolki-Palki geweest, een restaurant keten waarbij je een vast bedrag betaalt (10 euro) en onbeperkt van de salade bar kan eten. Mocht ik gedurende de reis te weinig groente hebben gegeten, dan heb ik het zeker deze avond weer goed gemaakt.
Waterpark achter het Kremlin
Lekker om weer spruitjes te eten, rode kool, gekookte aardappels etc. Zo merk je wel dat je steeds weer dichter bij huis komt! Hierna hebben we gelopen over de Arbat, een trekpleister voor toeristen in Moskou. Hier zijn vele souveniers te koop, vele leuke restaurantjes en kroegen. Hierna liepen we over de nieuwe Arbat. Deze was vorig jaar in aanbouw, nu heb ik het resultaat kunnen zien. Het is het Las Vegas van Rusland kan ik wel zeggen. Vele hippe gebouwen met de nodige versiering aan licht! Aan de auto's te zien die hier voor staan geparkeerd (dikke SUV's van BMW en Audi) mag je ook wel aardig wat geld neerleggen voor een bezoekje aan de nieuwe Arbat!

De volgende dag ging ik op zoek naar een museum over het Russische leger. Helaas kon ik het niet vinden, ik kwam bij een soort zwarte markt terecht waarbij vele mobieltjes en electronica werden verkocht.
Stappen met David en Paul
Bij het zoeken van de uitgang kwam ik tussen allerlei loodsen terecht...het koste me dan ook meer dan een uur om de uitgang weer te vinden. Dit was uiteindelijk gelukt. In de avond ging ik met een Nederlander (Paul) en Engelsman (David) op stap. Wij hadden bij het hostel gevraagd voor een leuke plaats voor een woensdag avond. Op hun advies sprongen we dan ook een metro in en kwamen uit bij de kroeg. Vele lcd schermen maakte deze toko tot een hippe tent. Na wat biertjes achterover te hebben geslagen sloeg de klok elf keer. Er kwamen vele vrouwen binnenzetten, mooie russinnen. Er kwam maar geen eind aan, de vrouwen bleven maar komen. Paul werd door een mooie jonge russin gevraagd om te dansen. Dikke lol dus, alleen kwamen we na verloop van tijd erachter dat we in een kroeg waren beland waar de vrouwen voor een dikke 99% prostituee zijn.
Links mijn danspartner gedurende de nacht
Haha, leuke om daar dan achter te komen. We zochten een andere disco op, genaamd Propaganda. De metro's reden onderhand al niet meer, we namen een 'taxi' (iedereen die een auto heeft is een taxichauffeur) en werden voor een leuke 3 euro gedropt bij Propaganda. De muziek was goed en al snel gingen de voetjes van de vloer. Allen maakten we contact met leuke meiden (overigens geen prostituees) en tegen 5 uur kwamen we terug gestrompeld in het hostel.

De volgende dag deed ik dan ook rustig aan, ik kon goed merken dat het een geslaagde avond was! Ik pakte de metro en ging naar een park waar een wel hele relaxte en goede sfeer hing. Tussen vele mooie gebouwen was goede muziek, mensen die skaten, fietsen en kleine kinderen die je van de sokken rijden in snelle auto's.
Park waar alle sovietstaten hun eigen gouden vrouw en gebouw hebben
In de avond weer afgesproken met Olga en we gingen naar een plaats toe waar je mooi uitzicht hebt over Moskou. Een leuke plaats om te lopen. In de avond nog een hele lange tijd gezeten in het hostel met een paar mensen, goede discussies gehad over vele items. Zelfs nog een andere Nederlandse jongen gesproken over de Willem 3 kazerne in Apeldoorn, hij liep daar namelijk stage. Zo is de wereld dan toch wel weer klein!

Vandaag is het echt pokkenweer. Veel regen en onweer. Ik liep over het plein waar vele oorlogsmonumenten staan. Net als vorig jaar was het ook deze keer slecht weer. Mooie tijd rondgelopen daar. Vanavond gaan we met een heel stel weer op kroegentocht. Zal wel weer een dolle bedoeling worden.

Morgen pak ik de trein naar St. Petersburg waar ik 2 volle dagen blijf en dan een vliegtuig pak naar Berlijn! Ben benieuwd naar deze avonturen! Hier zie ik David weer, dus kunnen we de laatste paar weken samen weer op pad gaan! Leuk om zo'n lange reis dan toch samen weer af te sluiten!

Groetjes vanuit deze kant!

Gum, het dure warenhuis in Moskou
Waterpark achter het Kremlin
Stappen met David en Paul
Links mijn danspartner gedurende d…
Links mijn danspartner gedurende …
Park waar alle sovietstaten hun ei…
Park waar alle sovietstaten hun e…
Iets van een communistische partij