AsiaIndiaMumbai

Het begin

Mumbai Travel Blog

Onze slaapplaats in het Salvation Army hotel in Mumbay, simpele 2-pers. kamer

Waar ik mij dan een hele lange tijd op heb verheugd is dan eindelijk werkelijkheid geworden. Vannochtend landen David en ik om 07.15 uur lokale tijd in India. De vlucht naar Helsinki ging perfect, de lange vlucht naar Mumbay was een ramp. Nadat ik min lekker had gesetteld in een stoel naast het raam kwamen we al met een constant irritant geluid in aanraking. Het was een baby die de hele vlucht heeft gehuild. Helaas lagen mijn oordopjes dan ook in mijn andere tas. Eens het vliegtuig uit begon het grote avontuur.

We kwamen uit het vliegveld en al snel kwamen diverse mensen op ons af die het een en ander te bieden hadden. Alle taxichaufeurs waren zo vriendelijk om ons naar een hotel te nemen, zelfs een complete reis werd ons aangeboden. Uiteindelijk mondde dit uit in een avontuurlijke rit in een taxi die ons naar een goedkoop hotel zal  brengen.

Rustige dag in Mumbay
Door de smog lucht reden we dan een kant op, al toeterend een wegbanend door het absurde verkeer. We namen een toeristische omweg omdat er niet overal meer in de stad gas kon worde gehaald. Aangezien de gastank van de auto bijna leeg was, leek dit dan geen onverstandige keus. Dit leidde dan ook tot een situatie dat we met de taxi de andere kant van de weg op moesten. Hevig toeterend en met volle toeren rijdt de chaufeur het kruispunt op. Deze manier van rijden overtreft alles van wat ik blik op de weg heb gezien.

Onderweg zagen we veel verscheidenheid. In de ene straat heb je dure zaken van Calvin Klein, de straten ernaast zijn bezaaid met plakaten en stukken zeil waar de armste bevolkingsgroep in slaapt. Onze goed engels sprekende chaufeur vertelde ons dat al deze mensen uit Bangladesh komen.

Kleine markt in een arme wijk van Mumnay
Werkelijk waar, zoveel krotten die je tegenkomt, dat is wel iets om bij stil te staan in dit land.

Na een wilde taxirit door een met smog omringde omgeving kwamen we aan bij het hotel. Dit is een Leger des Heils hotel waar David en ik een eigen 2 pers. kamer hebben. Al snel kwam er een man toegesneld naar ons die een leuk voorstel had. We konden als figuranten in een Bollywood film meespelen. Er leuk allemaal, kregen er zelfs voor betaald om een beetje op de set rond te lopen. Om 5 uur hadden we afgesproken en zouden wij worden opgehaald om onze acteerkunsten te laten zien. Nadat wij hadden ingecheckt kregen we van de hotelmanagers een advies om van twaalf uur 's middags naar de set te gaan. Dan hebben we in ieder geval nog een redelijke nachtrust, aangezien zo'n avontuur 'slechts' twaalf uur duurt.

Rest van de markt
Dit leidde dan ook tot een tweestrijd tussen de persoon in eerste kwestie en de persoon van het hotel. Na flink wat moeite te hebben gedaan hebben we ze allebei niet teleurgesteld, we hadden onze roeping afgewimpeld en hadden besloten om maar geen figurant te spelen.

In de middag gingen we een stuk lopen door de stad. Langs de wegen heb je diverse winkeltjes waar ze van allerlei ' zooi'  verkopen. Ook hier vind je de opdringerige verkoper die je of een trommel wilt aansmeren, of als een klein kind blij wilt maken met een enorme ballon. Na al het lopen en het grote avontuur zijn we dan een restaurant op gaan zoeken om lekker te eten. Van de menukaart begrepen we echt niets, dus hadden een wilde gok genomen. We kregen een soort pannekoek met een lekkere saus en rijst. Achteraf gezien een goede keuze.

Ik ben nu redelijk op na zo lang niet te hebben geslapen. Ik hoop jullie snel weer te kunnen verassen met het volgende avontuur!

Groet Erik

Markvoogsgeerd says:
Erik foutje!! Van mij is natuurlijk Yvonne en van Mark groetjes. Ik wist niet dat Mark zijn naam erboven staat. Lekker bijdehante tante he?? Dag Erik
pas goed op jezelf hoor. Veel plezier.
Posted on: Mar 22, 2008
Markvoogsgeerd says:
hallo Erik wat een geweldige ervaring heel spannend hoor wat je doet petje voor jullie af. En dat schrijven van jou heel mooi wat een avontuur! Van ons
allemaal de hartelijke groeten en een kus van Oma en mij. Wees voorzichtig en tot de volgende keer. Doeiii. Je fam. uit Almelo
Posted on: Mar 22, 2008
gerritjudith says:
Heey Erik!

Jeetje dat klinkt zeker als een spannend avontuur!
En het zal zker weten een hele cultuurshock voor jullie zijn daar.. hoe je het zo schrijft zie ik het al helemaal voor me.
Wij hopen in ieder geval snel een nieuw avontuur van je te lezen.
Hele fijne dag en tot mails!

Liefs, Judith en Gerrit
Posted on: Feb 28, 2008
Onze slaapplaats in het Salvation …
Onze slaapplaats in het Salvation…
Rustige dag in Mumbay
Kleine markt in een arme wijk van …
Kleine markt in een arme wijk van…
Rest van de markt
Onderweg naar Elephant Island met …
Onderweg naar Elephant Island met…
De aankomst op het Elephant Island
Diverse kraampjes met allemaal dez…
Diverse kraampjes met allemaal de…
Een van de 5 grotte van het eiland…
Een van de 5 grotte van het eilan…
Net als in Apeldoorn, loslopende a…
Net als in Apeldoorn, loslopende …
Nog meer beelden van goden
Dit is de kamer in het Salvation A…
Dit is de kamer in het Salvation …