Mu Ko Ang Thong Marine National Park

Koh Samui Travel Blog

saampies op de speedboot

Vroeg op want om 7:45 uur werden we opgehaald om naar de speedboot naar Mu Ko Ang Thong Marine National Park te varen. Dit was ongeveer 1 uur varen. Mu Ko Ang Thong Marine National Park is een gebied van 102 vierkante meter groot waar 42 prachtige eilanden liggen. Bij onze 1e stop gingen we een uur snorkelen. Heel mooi! Hele scholen barracuda's en nemo-visjes gezien! Echt geweldig! Zo’n uurtje vliegt gewoon voorbij. Hierna zijn we verder gevaren naar Ko Mae Ko waar we eerst 240 meter omhoog moesten klimmen (zweet zweet) voor een overweldigend uitzicht over de Thale Nai lagune.. wauwww….dit is echt het ware paradijs!!!

Hierna hebben we nog even gezwommen in het schattige baaitje van het eiland… dit is gewoon echt zoals je op de plaatjes ziet, zo mooi.

alsof het 'n poster is!
. geweldig!

Verder gevaren naar het enige bewoonde eiland in dit National Park, Ko Phaluai, om een heerlijke Thaise lunch te nuttigen. Onderweg zie je dus heel veel verschillende eilandjes, waarvan er een heleboel de naam hebben gekregen waarop ze qua vorm lijken, bijvoorbeeld ‘de olifant’, ‘2 apen’, etc. Het lijkt er ook echt op.

Na de lunch liet onze gids ons nog even het typische vissersdorpje van dit eiland zien. Dit was heel leuk om te zien.. en jajaja… we hebben weer een aapje gezien! Zoo schattig! Hij zat dan wel aan een ketting vast (was van een v.d. dorpsbewoners). Deze gebruiken zo’n aapje om kokosnoten uit de boom te halen. Even later zagen we ook een slang voor onze voeten wegglibberen (deze was wel wild, haha)! Ik schrok me dood, maar onze gids (die op blote voeten liep) schrok nog meer! Echt grappig!

Na de lunch zijn we verder gevaren naar een geweldig droomstrandje waar we gingen kajakken om een grote rots heen in de zee.

Wowwww....Thale Mai Lagune
Achter de rots was de zee bestwel ruw! Spannend hoor! Op een gegeven moment gingen we ook tussen de (kleinere) rotsen door kajakken, dit was ook erg leuk! (Gelukkig konden we het een beetje anders waren we vast tegen zo’n rots aangeknald, haha). Achter de rots lag weer zo’n overweldigend mooi baaitje! Het is hier echt zoooo mooi! Net als in de film ‘the beach’! De schrijver van het boek (wat er eerder was dan deze film) gebruikte deze omgeving dan ook als decor. De film echter werd opgenomen op het zuidelijker gelegen eilandje Ko Phi Phi Ley.

Na ongeveer een uurtje kajakken en wat gezwommen te hebben  gingen we (helaas) weer terug naar Ko Samui. De zee was nu lekker ruig dus de speedboot maakte flinke klappers, geweldig!

Rond half 5 werden we met de speedboot afgezet op ons strand (hoezo luxe?). Ik ging nog even lekker zwemmen in het zwembad.

’S Avonds hebben we echt heel romantisch met onze voetjes in het zand aan het strand gegeten en cocktails gedronken. Ook hadden we nog zo’n typisch Thaise lampion, wat geluk moet brengen, aangestoken. Zooo schattig! Deze lampion gaat 2 km hoog de lucht in en blijft ongeveer een kwartier branden.. zo mooi om te zien!

Wat een geweldige dag was dit!

saampies op de speedboot
alsof het n poster is!
alsof het 'n poster is!
Wowwww....Thale Mai Lagune
Uitzicht vanaf Ko Mae Ko
voor de Thale Mai Lagune
Vissersdorpje Ko Phaluai
schattig aapie!
lokale bevolking met baby in hangw…
lokale bevolking met baby in hang…
Hier zijn we omheen gekayakt