Ko Tao, Ko Nang Yuan en we gaan trouwen!!!!

Koh Tao Travel Blog

Snorkelen voor Ko Tao

De wekker ging veels te vroeg… om 6 uur hebben we uitgecheckt want vandaag gaan we de hele dag op excursie naar Ko Tao en Ko Nang Yuan. Eerst weer heerlijk uitgebreid ontbeten (oww ik ga dat heerlijke verse fruit iedere ochtend zó missen!) en om kwart voor 7 de bus in om vervolgens afgezet te worden bij de catamaran boot die naar Ko Tao vertrekt.

Op de grote catamaran boot binnen gaan zitten, want boven was al vol…en yoehoe een van m’n favouriete films ‘ratatouille’ werd gedraaid.  Alhoewel ik hier niet veel van gezien had want ik was in slaap gevallen. Het was ongeveer een uurtje varen naar Ko Tao.

Hier aangekomen zijn we overgestapt op een klein vissersbootje waarna we na ongeveer 15 minuten varen voor anker gingen in een baaitje voor Ko Tao om hier 1,5 uur te kunnen snorkelen.

Uitzicht over Ko Nang Yuan
Wow… dit was echt zo gaaf! De hele bodem was bedekt met koraal en overal waar je keek zag je de mooiste vissen in alle kleuren v.d. regenboog, felblauw, felgeel en paars! Echt te gek. Op een gegeven moment werd er brood in het water gegooid en waren er duizenden vissen… onder je… boven je.. naast je, echt overal!

Hierna zijn we met de boot teruggevaren naar Ko Nang Yuan om te lunchen.  Na de lunch zijn we een stukje wezen wandelen over het supermooie eilandje.. echt zooo mooi.. spierwit zand.. supermooie baaitjes met overal aangespoeld koraal!

We zijn naar boven geklommen voor een adembenemend uitzicht.. echt geweldig mooi! Hierna zijn we weer naar beneden gegaan en lekker gaan zwemmen in de geweldige mooie groene zee. En toen……. haha… gebeurde er iets heel romantisch! José heeft me heel lief gevraagd of ik met hem wil trouwen! Tuurlijk wil ik dat! Niets liever dan dat! Zucht.

Wij gaan trouwen!!
. dit moment op deze mooie plek zal ik echt nooit vergeten!

Lekker gezwommen en saampies hand in hand gesnorkeld. Romantisch he. Jammergenoeg ging de boot naar Ko Samui om half 3 weer terug. Echt jammer ik had hier nog wel de hele dag willen blijven.

Op de boot ’n plekkie buiten op het bovendek kunnen bemachtigen! Ik dacht heerlijk nog even wat laatste zonnestraaltjes te kunnen pikken maar halverwege de terugreis  dreigde er een enorm donkere lucht en binnen no time begon het dan ook heel hard te waaien en te regenen. Omdat de boot hierdoor heel erg aan het wiebelen was en het dek heel glad was door de regen durfden we het niet aan om vanaf het steile trapje naar beneden te gaan. Dus zijn we gezellig met z’n tweetjes onder een groot badlaken gekropen om (deels haha) droog te blijven.

Samui airport

Om het plaatje nog compleet te maken begon het ook nog gezellig te onweren! Sommige mensen op de boot keken wel erg angstig waar wij stiekum wel heel erg om moesten lachen.

Na ongeveer 20 minuten stopte het ‘Nederlandse’ weer. Dit was zeker ter voorbereiding op onze terugkomst in Nederland ofzo?

Weer aangekomen in ons hotel hebben we gebruikt gemaakt van de showerroom en hebben we nog wat gegeten in het restaurant van ons hotel aan het strand. Om 7 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. Echt zooo jammer dat we alweer naar huis gaan.. wat een geweldige dag was dit zeg! Ik zit helemaal in een roes/roze wolk! We gaan gewoon trouwen!!!!

Het vliegveld van Ko Samui is echt zooo leuk! Het zijn allemaal open houten hutjes en het is allemaal supermooi en luxe aangelegd.

Inchecken op Bangkok Airport
In de toiletten bijvoorbeeld staat een megagroot aquarium met allemaal tropische vissen erin (die wij vanmorgen nog in real life hebben gezien haha). Om 20.45 uur vertrok ons vliegtuig naar Bangkok waar we rond 22.00 uur aankwamen. Hier moesten we weer opnieuw inchecken voor onze vlucht naar Amsterdam.

Het vliegveld van Bangkok is echt immens groot! Het gebouw bestaat  uit 4 verdiepingen met daarvoor op elke verdieping een drukke weg.  Onze laatste Thaise Baths opgemaakt en om 02.30 uur gingen we de lucht in en konden we lekker pitten…

Dit was alweer het einde van onze geweldige rondreis die ik noooooiit zal vergeten!

Snorkelen voor Ko Tao
Uitzicht over Ko Nang Yuan
Wij gaan trouwen!!
Samui airport
Inchecken op Bangkok Airport
nog ffies een laatste Thaise cola