Chiang Rai

Chiang Rai Travel Blog

Vroeg weer weg vanuit Pai..

De wekker gaat vroeg vandaag want we vertrekken al om 07.45 uur richting Chiang Rai. Ik werd vanmorgen overigens niet wakker van de wekker maar van het gekraai van de vele hanen in dit dorp, hahaha. Lekker ontbeten, ditmaal geen ontbijtbuffet, maar een speciaal voor ons2 klaargemaakt ontbijtje. De route van Pai naar Chiang Rai is echt prachtig!! Het is hier zooo groen! Prachtige uitzichten over heuvels en rijstvelden. Nogmaals, erg jammer dat we hier nu alweer weggaan, ik had hier best wat langer willen blijven.

Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt (gelukkig maar want het was dik 6 uur rijden naar Chiang Rai). 1e stop

was weer bij een bergstam, ditmaal de ‘white Karen’ en ‘black Karen’.

Water scheppen uit de sloot
Dit was niet zo heel bijzonder… we hadden die

bergstammen nu wel gezien en het was nog zo vroeg dat er nog weinig mensen van de stam actief waren. 2e stop was bij

de fishcave, een half open grot met water waar gigantische vissen die tegen de stroming in zwemmen. Natuurlijk moesten we die even voeren. De grot zelf stelde weinig voor, maar de natuur eromheen was prachtig!

Een aantal kilometers verder hadden we een korte stop bij een ‘hot spring’, een warmwaterbron die gewoon aan de snelweg lag. Je kon hier een eitje in laten koken als je wou. Stelde weinig voor. Rond 1 uur een ‘westerse’ lunch aan de snelweg bij ‘black beaned coffee’, met een lekkere cappuccino toe.

Onderweg naar Chiang Rai ff een korte stop

Rond 3 uur kwamen we dan eindelijk aan in ons resort ‘Golden Pine’ iets buiten de stad Chiang Rai (15 km). We hadden al op internet gelezen dat dit resort superdeluxe en mooi moest wezen. En inderdaad… het resort heeft een hele mooie entree waar het personeel gelijk voor ons klaarstond met vochtige doekjes en verse vruchtensap. We werden naar ons huisje gebracht en ….. wouwww! Echt supermooi, 2 veranda’s, 1 voor en 1 achter waarbij we mooi uitzicht hebben over de rijstvelden, een sloot en bananenbomen. De kamer is mooi ingericht met een supergave hoogglanzende gelakte houten vloer! Een vers bloemstuk op het tafeltje.. luxe hoor! En dan de badkamer…. Hier kan je alleen maar van dromen! Een supergroot bad met geweldig uitzicht over de rijstvelden. Als je in bad ligt, zie je gewoon bananen naast je hangen, haha! Na alle ow’s en ahhh’s gelijk bikini aan en naar t zwembad gegaan. Ook weer heel mooi met alles d’r op en d’r aan (poolbar en jacuzzi)!! Maar…… helemaal vol met Nederlanders!! Wat een tegenvaller er was geeneen ligbedje meer vrij L.

Bloemetje!
Na het zwemmen maar op een stoeltje gaan zitten lezen maar door al dat Nederlandse gekakel om je heen is het moeilijk om je aandacht bij je boek te houden. Rond half 7 gaan douchen en samen het geweldige bad uitgetest! Hierna gaan eten in het hotel. Wat dat betreft is het wel een nadeel dat je zo in the middle of nowhere zit want je kan dan alleen eten in je hotel. Dit is dan ook gelijk 2 keer zo duur. Niet dat dat erg is want het eten was erg lekker! Maar het restaurant bestond dus uit maar 1 grote zaal waar 4 hele grote gedekte tafels klaarstonden voor (je raad het al…) de groepen Nederlanders. Daaromheen stonden een paar kleine tafeltjes waar wij konden zitten. Niet echt romantisch… Helemaal toen de (superslechte) band vreselijke liedjes begon te zingen en die Hollanders mee begonnen te bleren en de polonaise gingen doen. Ik kreeg er een spontaan biertent gevoel bij, haha. Niet leuk als je lekker rustig en romantisch met z’n tweetjes wil gaan eten in het verre Thailand.

Ik ben trouwens zooo blij dat we geen groepsrondreis hebben geboekt, de gemiddelde leeftijd van de Nederlanders is dus echt serieus 55plus!

Vroeg weer weg vanuit Pai..
Water scheppen uit de sloot
Onderweg naar Chiang Rai ff een ko…
Onderweg naar Chiang Rai ff een k…
Bloemetje!
Ons geweldige bad!
Golden Pine resort
Luxe!!!
Op de veranda met op de achtergron…
Op de veranda met op de achtergro…