Chesterfield does not want me to own a jacket!!

Chesterfield Travel Blog

 › entry 7 of 19 › view all entries
Boozing it on the train!

So today is Good Friday which means no work!! Whoo hoo long weekend with Monday off as well. So because everyone has a long weekend Ruby and I decided to go up to Chesterfield to spend Easter up there. We are staying at Mark’s (bondy2007) place again. Wayne is in Asia right now so unfortunately he won’t be there for the partying but I think we will be able to do a good job without him haha. I was originally planning on sleeping in since it was a day off work but for some reason I just woke up early and couldn’t get back to sleep.

Too excited for the drinks!
So I was ready to go way before I had to meet Ruby at the train station. When I was talking to her she was ready as well so we figured we might as well just go and meet up there. Eventually we got our tickets out of those little Fast Track machines and then we went on the hunt for some food and for some drinks to mix with the bottle of vodka that I had in my bag for the train ride hehe. Train ride was about 2 hours and we had some drinks. When the train got to Chesterfield we got our stuff to get off but when we got to the door we couldn’t open it and we were trapped. The conductor came up to the window and he’s like, “What are you doing?” and we were like, “We need to get off!” and then he was like, “Nope, you’re going to Sheffield” as the train starts to move.
After we missed our stop...
We were just like shit!! I can’t believe we missed our stop! I guess that’s maybe why you shouldn’t start drinking on a train at 1pm in the afternoon haha. So after quite a few laughs and about 10 minutes later we arrived in Sheffield. The next train back to Chesterfield wasn’t for about half an hour so we just decided to get a taxi back. We got the taxi to take us to Mark’s and then we quickly dropped off our bags and got back in and had him take us to the big 24 hour Tescos! We decided (well mostly because I wanted to) to make a big Easter Sunday turkey dinner so we had to go and buy all the stuff. And I literately mean buy all the stuff...we had to get a pan, and a potato peeler etc lol. We were in there for quite some time buying a lot of food and drink and 150 pounds later we were done.
Look at how much I spent on food!!
We got a taxi back to Mark’s house and put away all the food and then after spending all that money we went out to the pub to get dinner lol. We went to the Three Merry Lads. It was about a 10 minute walk from his house which is nothing but it was friggen freezing cold and sooo windy!! When we got there we ordered drinks and dinner. I got this awesome seafood salad and it was really good, I was quite impressed. Bondy got a fish thing as well and his came with veggies. It came with broccoli, cauliflower, and carrots. But Mark doesn’t like cauliflower and broccoli and only ate the carrots. Why does it matter that Mark only ate the carrots you may ask? Well it doesn’t seem important now but it has some importance in the nights events that are to follow haha. After dinner we walked back to his house which was totally brutal as it was even colder and windier then when we walked to the pub.
Haha if Bondy wasn't so drunk then this picture probably would have never happened...
We weren’t planning on going out tonight and just decided to stay at mark’s place and drink. After a while Joe, Craig, and Linzi came over. Was kind of boring for me, Ruby, and Linzi as the guys were playing football on the play station and we were just doing nothing. Well not really nothing, I brought my laptop up so I was playing around on travbuddy and facebook and chatting on msn and what not. So we were all just hanging around drinking and what not. We basically talked for about an hour about what we should do to make the party more like a party lol. I can’t remember who but I think it was Craig who suggested Spin the Bottle. At this suggestion Linzi just pointed to the back of Mark’s head and was like “Seriously?!?!” HAHA it was sooo funny and we all got quite the laugh except for poor Mark who didn’t really know what was going on and probably still doesn’t until he reads my blog lol. Eventually the guys stopped playing play station and we started to play some drinking games. We played the one where you have to say a famous persons name and then the next person has to drink until they can think of another famous person whos name starts with the last letter of the surname from the previous persons turn. Then we played another game that we found online called A or B. It was basically you choose two things and who ever is in the minority of the vote has to drink. We also played the game Who would you Rather sleep with which is pretty self explanatory in the title lol. After a while Craig just went to bed and then Linzi went to bed and it was me, Joe, Mark, and Ruby. I was pretty tipsy but not shit faced. Mark on the other hand...haha he was so para! It was like when they came down to London a couple weeks ago and he was passing out in 55. I knew he was really para cause he kept poking me and what not and that’s what he does lol. It probably didn’t help that Ruby and Joe were egging him on the drink more and to skull his drinks. Anyways after that Joe went to bed and Mark passed out and it was just me and Ruby. We were still on the computers and just hanging out. All of a sudden Mark started making these weird sounds and I was like, “Ruby, dude are you hearing this?” And then the passed out Mark started throwing up ALL OVER HIMSELF!!! And he was passed out still. I wanted to help him soo bad because he was passed out and I didn’t want him to choke on his own vomit but I had to run to the kitchen and I got sick myself. I was calling to Ruby to help him but she was hiding under the blankets trying to get away from the sight and sound. I still feel bad cause I really wanted to help him but I was soo sick myself lol. Eventually though Ruby ran into the spare room and woke up Craig and we were just like, “Help him!!” So Craig went to help him and that’s when he saw the carrot bits all over the couch, the carpet (haha this is the importance of the carrots!), and on my JACKET! There is something about Chesterfield that doesn’t want me to own or wear a jacket. Last time we were up Craig loses my winter jacket so I am stuck wearing my wind breaker jacket and this time Mark gets sick on it!! Anyways when Craig saw the carrot bits he was like “Fuck that!” But me and Ruby guilted Craig into helping him as we reminded him of how he lost my jacket and how Ruby went through a lot of trouble to help him try to get to Thailand when he missed his flight. Oh and don’t worry at this point Mark wasn’t being sick anymore and he was awake and not choking but he was kind of crawling on the floor in his own puke....so Craig got him and took him to the bathroom and got into the shower and we were like lets get the heck out of here!! Joe and Linzi were asleep in Mark’s room and we would put Mark to bed in the spare room and the couch had puke on it so we had no where to sleep!! Mark locked the door to the bathroom and he wouldn’t let Craig in so after he said he was OK we left to go to Craig’s house to sleep there instead. Haha I feel bad but me and Ruby just wanted to get the heck out of there as it was really uncool. Craig only has a 2 seater car and I lost rock-paper-scissors and had to sit in the back with all his cardboard and what not. Let me tell you, that was comfortable...haha. Anyways we got to Craigs and I went upstairs to his room while him and Ruby were out on the patio having a fag. That’s when Craigs mom came in...talk about awkward moment! She was like, “Cr..uh hello!” And I was just like, “Um hi” and she was all sleepy and what not and confused and she was like where is Craig? And I was like downstairs...haha talk about weird to walk into your sons room at like 4:30 in the morning and it’s some strange girl. But then she went downstairs and saw Ruby and hopefully she didn’t think it was that weird that there were two girls lol. So Ruby and I were to sleep in Craigs bed and he went to sleep downstairs on the setee. About 30 seconds after that he came upstairs and was like no way that is too uncomfortable. So the three of us slept in Craig’s bed. Oh I guess this is where I should mention that Craig has a SINGLE bed! Lol we were all lying on our sides and spooning and I was flat squished up to the wall with Ruby hugging me and Craig hugging her and he was still falling off the bed lol. So didn’t get much sleep that night and yeah was a good time!!

londonstudent says:
Sounds like hell on earth to me :)
Posted on: Apr 02, 2008
lauro says:
hahahhahahaha!!!!!!! aylabit!
Posted on: Apr 02, 2008
Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!
Boozing it on the train!
Boozing it on the train!
Too excited for the drinks!
Too excited for the drinks!
After we missed our stop...
After we missed our stop...
Look at how much I spent on food!!
Look at how much I spent on food!!
Haha if Bondy wasnt so drunk then…
Haha if Bondy wasn't so drunk the…
Chesterfield
photo by: matthew