EuropeItalyRome

Rome dag 4 // Rome day 4

Rome Travel Blog

Monument voor Victor Emmanuel // Monument in memory of Victor Emmanuel

English version can be found below!

We waren redelijk op schema met wat we allemaal wilden zien in Rome dus hoefden we de wekker vandaag niet zo heel erg vroeg te zetten. Na het ontbijt gingen we richting de wijk Capitool. Het eerste wat we hier bekeken was de San Marco, dit is de Venetiaanse kerk in Rome. Het was, zoals in alle kerken hier in Rome en ook elders in de wereld, heerlijk vredig en ze hadden er ook nog een rustig muziekje bij aangezet. Hierna liepen we naar de overkant waar het monument voor de onbekende soldaat is. Hierboven is het monument voor Victor Emmanuel, de meeste Italianen vinden dit beeld vreselijk omdat het het gezicht “bederft” van het gebouw daarachter waar een museum in gehuisvest is.

De wandeling bracht ons hierna verder langs de Trap naar Aracoeli en de Cordonata en daarna nog met een slingerweg via een uitzicht op het Forum naar het Piazza del Campidoglio. Hier hebben we even rond gekeken waarna we verder gingen richting het Paladium, of Palatijn, of zoals ze hier zeggen Palatino.

Dit Palatino is via het Forum te bereiken dus dat was niet zo’n lange weg. We moesten even in de rij staan voor een kaartje maar die rij was bij lange na niet zo lang als zondag bij het Colosseum of gisteren bij het Vaticaans Museum. Al gauw konden we daarom hier terecht.

Deze locatie bevat allerlei restanten van gebouwen uit de oude Romeinse tijd zoals het Domus Augustana, Domus Flavia, Huis van Livia, Hutten van Romulus, het Stadion en de Farnese tuinen.

Graf van de onbekende soldaat // Tombe of the unknows soldier
We hebben hier een tijdje op ons gemakkie rondgekuierd waarna we weer via het Forum dit deel van Rome verlieten.

Het was ondertussen wel tijd geworden om wat te gaan eten en aan de overkant van het Forum zagen we een restaurant waar we een vrij dure lunch nuttigden. Zal wel aan de locatie liggen maar deze lunch was duurder dan de afgelopen twee diners. Maakt niet uit we zaten lekker op een terrasje en hadden uitzicht op een opgraving van de Markten van Trajanus.

Na de lunch wilden we op zoek gaan naar een locatie van de plaatselijke VVV. Ze hebben er hier in Rome een aantal van dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. Nou dat was dus moeilijker dan gedacht want we liepen er waarschijnlijk straal aan voorbij. Bij deze VVV wilden we informeren naar een bustocht in de avond om de monumenten bij avondlicht te zien, maar helaas dus. Dan maar door naar ons volgende en laatste doel het Castel Sant’ Angelo.

Graf van de onbekende soldaat // Tombe of the unknows soldier
Dit maakt onderdeel uit van het Vaticaan waar we eigenlijk gisteren dus al waren maar op maandag is dit fort dicht dus gingen we nu in de herkansing. Net als de St. Pieter kon je ook hier helemaal naar boven klimmen (ja, trappen klimmen hebben we deze dagen behoorlijk veel gedaan) en ook hier had je een schitterend uitzicht. Behalve een uitzicht had dit fort ook nog een hoop andere wetenswaardigheden te bekijken dus waren we hier ook wel even lekker zoet.

Vanaf een galerij met uitzicht zagen we beneden ons ineens zo’n plaatselijke VVV (hahaha), hadden we daar al die moeite vooraf voor gedaan? We hebben in het fort ook nog een verse jus d’orange gedronken en daarna ging het dus naar het VVV om één en ander na te vragen. Het bleek dat zo’n bustocht vanaf, onder andere, het Vaticaan start en dat de rit nog wel een paar keer zou gaan terwijl het donker was. We zijn dus naar onze kamer gegaan en hebben daar even lekker gerelaxed waarna we rond een uur of half zes richting de bus gingen. We hadden een mooie plek op het open gedeelte van de dubbeldekker en hadden daar een schitterend uitzicht. Ik heb tijdens de rit nog geprobeerd een aantal foto’s te maken maar die bus ging nog best wel snel, in ieder geval op plaatsen waar je een mooie foto had kunnen maken, dus dat lukte niet altijd even goed.

Palazzo Senatorio

Na de busrit zijn we, in onze eigen straat dit keer, lekker gaan eten en daarna terug naar onze kamer.

Since we were on schedule as far as the walking through all the districts is concerned we didn’t set the alarm this morning. After breakfast we went to the Capitol district. The first thing we viewed was the San Marco, this is the Venetian church in Rome. After visiting this church we walked to the other side of the square to the monument of the unknown soldier. Above this monument is the monument in memory of Victor Emmanuel. Most Italians don’t like this statue since it disturbs the view on the museumbuildings behind it.

The walk took us further along down the stairs to Aracoeli and the Cordonata and then again, walking a winding road, through a view of the Forum to the Piazza del Campidoglio.

Palazzo Senatorio
Here we looked around before continuing towards the Palatino area.

This Palatino can be reached by walking across the Forum. In order to enter the Palatino we had to buy a ticket but fortunately the queue was not as long as the one for the Colosseum of the Vatican Museums.

This site contains all sorts of remains of old buildings from the Roman period like the Domus Augustana, Domus Flavia, House of Livia, Romulus’s shacks, the Stadium and the Farnese Gardens. We have walked around here for a while after which we left this part of Rome again.

It was about time to have ourselves some lunch.

Piazza del Campidoglio
We spotted a nice place overlooking the excavations of the Markets of Trajanus. It was a rather expensive lunch but who cares.

After lunch, we tried to find a location of the local tourist office. Knowing there are a few of these in Rome it shouldn’t be so difficult but we couldn’t find one of them. At such a tourist office we wanted to get information on a bustour at night but no tourist office no information.

On to our next and final goal Castel Sant’ Angelo. This is part of the Vatican area we visited earlier but on a Monday this fort is closed we this is our second chance. Like St. Peter’s you could climb all the way up (yes, climbing stairs, we have done that lot these days) where you had a magnificent view. Besides a view this fort also had a lot of other things to see that were equally interesting.

Looking down from the fort we spotted a tourist office right under our nose (LOL).

Forum Boog van Septimius Severus // Arch of Septimus Severus
Asking for information we found out that some companies organising a bus tour by night could be found next to the Vatican. That was easy since that was not too far away from our bed and breakfast. Knowing this we returned to our room to rest a little while before going to one of these companies. We sat on the open part of the bus which would make it easier to take pictures but the temperature was rather cold so we were really needing some warm food or drinks by the time we came back from this tour.

After the bus ride we therefore entered a restaurant to have a nice dinner after which we returned to our room.

Monument voor Victor Emmanuel // M…
Monument voor Victor Emmanuel // …
Graf van de onbekende soldaat // T…
Graf van de onbekende soldaat // …
Forum Boog van Septimius Severus /…
Forum Boog van Septimius Severus …
Palatino Paviljoenen Farnese tuine…
Palatino Paviljoenen Farnese tuin…
Palatino stadion // Palatino stadi…
Palatino stadion // Palatino stad…
Palatino paleis van Septimius Seve…
Palatino paleis van Septimius Sev…
Palatino
Markten van Trajanus // Markets of…
Markten van Trajanus // Markets o…
Zuil van Trajanus // Pillar of Tra…
Zuil van Trajanus // Pillar of Tr…