EuropeItalyRome

Rome dag 2 // Rome day 2

Rome Travel Blog

de Tiber is als een spiegel het zou weer een mooie dag worden // the river is like a mirror the start of another beautiful day

English version can be found below!

Op de andere ochtenden kunnen we ontbijten aan de overkant van de straat in een bar. Deze is echter op zondag gesloten dus had de eigenaar het nodige voor ons neergezet. Over het algemeen waren dat koek, cake, chocolade een bakje yoghurt en wat vruchtensap. Ach, hier zouden we het wel even mee redden. Even voor negen uur gingen we op pad richting het Forum.

Het weer was al lekker warm en we hadden al snel de pas erin om dat Forum te bereiken. Het Forum bereikten we vanaf de westkant wat inhield dat je begon met de kerk Santi Luca a Martina waar we even naar binnen zijn geweest. Het Forum zelf bracht ons het volgende: Boog van Septimius Severus, Tempel van Vespasianus, Tempel van Saturnus, Curia, Tempel van Castor en Pollux, Tempel van Julius Caesar.

En dit was nog maar het eerste deel daarna kwamen nog: Tempel van Antoninus en Faustina, Huis van de Vestaalse Maagden, Tempel van Romulus, Basilica van Constantijn en Maxentius, Santa Francesca Romana en dan langs de Boog van Titus over de Via Saccra naar het Colosseum.

Forum overzicht // overview of the forum

Voor we bij het Colosseum waren liepen we ook nog langs de Boog van Constantijn die nog vrij goed in tact was.

Bij het Colosseum zelf moesten we eerst nog even in de rij staan voor kaartjes maar dat ging relatief snel. Wat is dat Colosseum groot zeg, ja de naam zegt het natuurlijk al.

We hebben zowel op de benedenring als op de bovenring een tijdje rondgewandeld waarna we rond een uur of twaalf een terrasje opzochten om wat te eten en te drinken.

De wijk die aan het Forum grenst is de Esquilijn, dat werd dus ons volgende doel. Deze wijk kent vele kerken maar omdat het zondag is kun je als toerist niet overal zomaar naar binnen dus moesten we ons “beperken” tot de buitenkant.

Boog van Septimus Severus // Arch of Septimus Severus
Wel konden we, gaandeweg de wandeling, naar binnen in het Santa Maria Maggiore. Het interieur van deze grote kerk is zeer overdadig.

Aan het eind van de wandeling door deze wijk zagen we nog de Boog van Gallianus. Hier pal bij hebben we op een terrasje een glas verse jus d’orange gedronken en die ging er prima in zodat we weer verder konden naar de volgende wijk en dat was Lateraan.

De wandeling in deze wijk was niet zo heel erg lang. Tijdens de wandeling bezochten we de San Giovanni in Laterno wat een hele grote kerk was.

Weer buiten liepen we langs het Triclinio Leoniano en de Porta Asinaria. Deze laatste is een onderdeel van de Aureliaanse Muur. Langs deze muur liepen we weer verder naar de volgende wijk de Caracalla.

Boog van Septimus Severus // Arch of Septimus Severus

Hier bezochten we de Boog van Dolabella, Santi Giovanni e Paolo, Ruïnes van de tempel van Claudius en het San Gregorio Massimo.

Hierna wilden we de Thermen van Caracalla bezoeken maar we letten even niet goed op en toen zaten we zomaar in een andere wijk: de Aventijn. De wandeling door de Aventijn was niet zo heel erg lang maar bracht ons wel langs de Boog van Janus, Arco degli Argentari, de Tempels van het Forum Boarium, Santa Maria in Cosmedin, Ponte Rotto, Sant’ Omobono, Santa Maria della Consolazione en als laatste de San Teodoro.

Het begon ondertussen licht te schemeren dus het zou vast niet lang meer duren voor het echt donker zou zijn. We besloten daarom tot slot te gaan wandelen in de wijk Trastevere.

Boog van Septimus Severus // Arch of Septimus Severus

Dit was dezelfde wijk waar we gisteren hadden gegeten dus eigenlijk hadden we deze wijk al doorgewandeld toch bracht de wandeling uit het boek ons op nog een andere route.

Maar je begrijpt de maag begint te knorren en we liepen op ons laatste beetje energie dus zochten we een restaurant op waar ze op dit tijdstip al serveerden en we lieten ons het eten goed smaken. Na het eten moesten we nog een stuk lopen maar dat is goed voor de spijsvertering. Onderweg kochten we nog een sixpack flesjes water zodat we er weer even tegen konden en daarna gingen we naar onze kamer. Het eerste wat hier gedaan werd was douchen want je hebt natuurlijk de hele dag getranspireerd en daarna stortten we volledig in het kwartje was op.

After breakfast we found ourselves back on the Roman streets.

Curia
The outside temperature  was warm and soon we headed for the Forum on the other side of the Tiber. We reached the Forum from the west which meant that we started with a church Santi Luca Martina where we stepped inside for a moment. In the Forum itself we saw the following: Arch of Septimius Severus, Temple of Vespasian, Temple of Saturn, Curia, Temple of Castor and Pollux, Temple of Julius Caesar.

And that was just the first part. The next part consisted of: Temple of Antoninus and Faustina, House of the Vestal Virgins, Temple of Romulus, Basilica of Constantine and Maxentius, Santa Francesca Romana and then along the Arch of Titus on the Via Saccra to the Colosseum.

Before we reached the Colosseum we came across the Arch of Constantine which is still pretty well intact.

Tempel van Castor en Pollux

At the Colosseum itself we had join a queue before being able to pay to enter this monument. Wow this place is huge as the name already indicates.

We wandered around the upper and lower ring for a while before leaving the Colosseum again. Now we found ourselves a nice place to have something to eat and drink. The district next to the Forum is the Esqulino, therefore this was going to be our next walk. This district has many churches but since it was a Sunday we couldn’t just walk in any church as there were many services going on. We had to “restrict” ourselves to the outside of these churches which were beautiful as well. During this walk we also came across the Santa Maria Maggiore. This church could be visited and the interior of this great church is very excessive.

At the end of the walk through this district we saw the Arch of Gallianus.

Tempel van Antoninus en Faustina
Here we took something to drink after which we felt we were capable of walking through the next district: Laterno.

The walk in this neighbourhood was not so very long. During the walk we visited the San Giovanni in Laterno which is a very large church.

Outside again we walked along the Triclinio Leoniano and Porta Asinaria. The latter is part of the Aurelian Wall. Along this wall we walked back on to the next district called Caracalla.

In this district we visited the Arch of Dolabella, Santi Giovanni e Paolo, Ruins of the temple of Claudius and the San Gregorio Massimo.

Tempel van Romulus

After this we wanted to visit the Baths of Caracalla but we didn’t look at the map good enough so we didn’t make it to these baths. The path we took just lead us to yet another district: the Aventine Hill. The walk through the Aventine Hill was not so very long but it did lead us to the Arch of Janus, Arco degli Argentari, the Temples of the Forum Boarium, Santa Maria in Cosmedin, Ponte Rotto, Sant’ Omobono, Santa Maria della Consolazione and finally the San Teodoro.

By now the sun started setting again so we had to call it a day and walked to the district of Trastevere to have something to eat. This was the same district as yesterday so after dinner we chose a different route back to our bed and breakfast.

Devika1985 says:
hele mooie foto's..
Posted on: May 15, 2008
de Tiber is als een spiegel het zo…
de Tiber is als een spiegel het z…
Forum overzicht // overview of the…
Forum overzicht // overview of th…
Tempel van Castor en Pollux
Tempel van Antoninus en Faustina
Tempel van Romulus
Boog van Titus // Arch of Titus
Colosseum
Boog van Constantijn // Arch of Co…
Boog van Constantijn // Arch of C…
Colosseum // My sister in the Colo…
Colosseum // My sister in the Col…