EuropeItalyRome

Arriverderci Roma

Rome Travel Blog

English version can be found below!

Vandaag werden we wakker van het geluid van vallend water. Ik dacht eerst dat ik, nadat ik naar het toilet was geweest, een kraan niet goed had dichtgedraaid maar daarvoor kletterde het toch iets te hard en het bleek al gauw dat het behoorlijk regende. Wauw, wat hebben wij dus een mazzel met deze stedentrip want vandaag was het enige dat op de planning stond: naar huis gaan.

We zijn eerst nog even lekker blijven liggen maar op een gegeven moment stonden we toch maar op en na het douchen werd het tijd voor ontbijt aan de overkant. Helaas was de overkant dicht dus gingen we op zoek naar een ander tentje even verderop in de straat waar we een heerlijk ontbijt nuttigden met eieren en toast en alles erop en eraan.

Weer terug op onze kamer werden langzaamaan de koffers gepakt en daarna gingen we op pad naar de taxistandplaats iets verderop waar we de taxi namen naar het vliegveld Fuimicino. We waren hier na iets ruim een half uur. Deze taxichauffeur reed heel wat “netter” dan die ene van afgelopen zaterdag dus zaten we een stuk rustiger in de taxi.

Op het vliegveld waren we te vroeg om al meteen in te checken en daarom gingen we eerst nog even wat lezen en zo voordat we weer teruggingen naar de incheckbalie. Nu konden we wel inchecken en daarna meteen door naar de controle van de handbagage. Hier stond een vrij lange rij maar het ging toch nog redelijk snel.

Op de pier liepen we wat doelloos rond, hebben we wat te drinken genomen en ook nog wat gelezen en daarna gingen we maar eens richting de gate. Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat de vlucht vanaf een andere gate zou vertrekken alleen de gate die daarbij werd vermeld was niet de juiste, daarvoor moesten we alsnog even op de beeldschermen kijken. Vanwege het slechte weer hier en ook in Nederland was alles wat vertraagd wat inhield dat we ruim een uur later vertrokken. Hoewel we wat turbulentie hadden viel de vlucht op zich best mee en rond een uur of vijf landden we op Schiphol. Al snel hadden we onze bagage te pakken en gingen we naar de taxi-standplaats waar we een taxi namen die ons naar Hoofddorp bracht. Hier hebben we gezellig meegegeten en hebben we allerlei

vakantieverhalen uitgewisseld (Hoofddorp was per slot van rekening ook net terug van vakantie), en Ellen en ik gingen daarna niet al te laat naar huis om weer eens lekker in ons eigen bed te liggen.

Today we were awakened by the sound of falling water. It appeared that rain was falling down on Rome. Wow, how fortunate we were knowing we were going to leave Rome today.
Since we were not in any hurry we took it easy but at a certain moment we really had to get up and hit the shower. We used breakfast after which we started packing.

Leaving the bed and breakfast we walked to the corner of the street where we found ourselves a taxi driving us to Fuimicino airport. His driving style was a lot better (at least in our opinion) than the driver we had last Saturday.

We arrived at the airport too early to check in so we first read a few pages of the books we had with us before checking in.

Near the gates we walked around a little before we finally got our boarding call. Due to the bad weather (in the Netherlands as well) some flights were delayed so we took of a little later than planned.

Even though we had some turbulence the flight itself wasn’t too bad.

TrudyNRonnie says:
Qua weer hebben jullie echt geluk gehad. Maar je krijgt wat je verdiend, dus....
Posted on: Jul 09, 2008
mga_galang_paa says:
Thanks for the English version. Appreciate it! Now, was it raining as well when you had your city exploration? I'm just amazed at how wide-ranging the weather could be around the world. Here in Canada, I only get to see rain on April and May months. November would be really cold. Meanwhile in the Philippines, November is usually the typhoon season. Isn't that interesting? I have a blog-in-the-making where I narrate the time we were in the Philippines around this month (November). Boy, what an experience...