Whitehorse Travel Blog

Onderweg naar Whitehorse nog wat "overstekend wild" in de vorm van thinhorn schapen // On our way to Whitehorse we encountered a few thinhorn sheep

English version can be found below!

Vanmorgen toch maar weer eens de wekker gezet omdat we anders weer een gat in de dag zouden slapen. Weer zelf een ontbijt klaargemaakt en daarna onze spullen maar weer inpakken zodat we weer op pad konden.

Rond 10.00 uur vertrokken we over de dirtroad richting Whitehorse. Na een kleine 50 km zagen we twee thinhorn schapen midden op de weg. Daar zijn natuurlijk een paar foto’s van gemaakt.

Verder hebben we op de Atlin Road nog wel wat overstekend wild gezien maar dat waren over het algemeen knaagdieren die snel voor onze wielen wegsnelden.

Om ongeveer 11.00 uur reden we weer Yukon binnen en een half uur later hielden we een theepauze bij Jake’s Corner. Dit was op het punt waar we de Alaska Highway weer bereikten die ons rechtstreeks naar Whitehorse zou leiden.

Bij Whitehorse gingen we eerst lang het vliegveld en wel naar het autoverhuurbedrijf. Volgens contract moesten we de auto de volgende dag rond het middaguur terugbrengen maar omdat onze vlucht pas na zevenen ‘s avonds zou vertrekken probeerden we te regelen dat we de auto een paar uur langer mochten terugbrengen. Dit is gelukt.

Nu reden we naar een soort park waar we zo’n anderhalf uur hebben gewandeld. Er was ons verteld dat hier veel zee-arenden gevonden konden worden maar wij vonden er natuurlijk geen één. Eenmaal terug bij de auto zouden we net weer op pad gaan toen we mensen met een verrekijker naar de top van een boom zagen kijken. Hier bleek dus een zee-arend in te zitten.

Rond kwart over drie checkten we in in het hotel waar we zouden overnachten. We kregen hier twee gekoppelde slaapkamers met één badkamer. Hartstikke goed dus. Na onze spullen op de kamer te hebben gezet gingen we eerst op zoek naar het Visitors Centre waar we navraag deden naar een aanwezig internetcafé. Deze vonden we en zo konden we weer even een uurtje contacten met het thuisfront.

Na het mailen hebben we de oude Log Church bezocht. Hierin werd de geschiedenis van de Anglicaanse kerk in dit deel van de wereld uitgelicht.

Na nog een keertje flappen te hebben getapt gingen we ook nog naar het McBride museum.

We hadden ondertussen trek gekregen en zijn in de Pizza Hut lekker gaan eten.

De wandeling terug was weer goed voor de spijsvertering. Verder hebben we de avond doorgebracht met het schrijven van ons verslag en kijken naar tv.

To make sure we would wake up early enough we set the alarm clock again and after breakfast we packed our bags to be on our way again around 10 am. After some 50 kilometres we saw some sheep on the road and of course we stopped to make a few photos of them. The remainder of this Atlin Road we saw some more animals crossing the road but most of them were rodents and they were out of sight in no time. Around 11 am we crossed the border into Yukon again and a little while later we took are first real break at Jake’s Corner. This was also the junction with the Alaska Highway which we took North into the direction of Whitehorse.

In Whitehorse we first went to the airport, according to the contract of the rental car we had to return if around noon the next day but since our flight would not leave before 7 pm we asked whether we could return the car a few hours later. This was no problem so we could now go to Whitehorse itself. Before entering the town we had another stop at a park where we walked around for an hour and a half. It was said that bald eagles were seen here rather frequently but during our walk we didn’t see any of them. Guess what, it so happened there was one in a tree close to the location where we parked our car.

Around 2.45 pm we checked into the hotel and after dropping our luggage in our room we went out to walk around this town. We were here a couple of weeks ago as well but didn’t take the time to really check out Whitehorse since we had to go on our way. Today we had all the time we needed to walk around. We first tried to find a place where we could use the internet and check on mail and let family and friends know how we were doing. After this we visited an old log church where the history of the Anglican Church in this part of the was displayed.

Wandeling in Whitehorse // Walking in the park near Whitehorse
Next on our “program” was the McBride Museum where a lot of animals of this part of the world were displayed. Also we saw some more history of the golrush and such.

By the time we left the museum we were starting to get a little hungry and we decided to have a nice pizza in the Pizza Hut. This was delicious. It was still quite a walk back to the hotel but that was a good thing considering the fact that it was a large pizza that we needed to digest.

Back in the room we watched television and worked on our journals and did some reading, very relaxing and very familiar.

Wandeling in Whitehorse // Walking…
Wandeling in Whitehorse // Walkin…
Wandeling in Whitehorse, zowaar ee…
Wandeling in Whitehorse, zowaar e…
Whitehorse, log church
Whitehorse, grondeekhoorns // Grou…
Whitehorse, grondeekhoorns // Gro…