McCarthy

McCarthy Travel Blog

Ma Johnson's Hotel in McCarthy

English version can be found below!

Ik zei wel dat de weg ophield maar hij ging over in een zgn. dirtroad, de McCarthy Road. Deze weg was zo’n 60 mijl lang en daar deden we ruim drie uur over. De weg was niet overal even goed en er waren wegwerkzaamheden en ook kwam je af en toe nog een tegenligger tegen en dan moest je elkaar heel voorzichtig passeren.

Rond half vijf bereikten we een parkeerplaats waar we onze auto, tegen een redelijk tarief, konden parkeren voor twee dagen. We werden nu naar de voetgangersbrug gebracht met onze bagage en aan de andere kant van deze brug werden we dan weer opgepikt door iemand van het hotel waar we zouden overnachten.

Het is een pittoresk hotelletje helemaal in oude stijl (dus geen toilet en douche bij de kamer).

Ma Johnson's Hotel in McCarthy
Er waren ook geen sleutels voor de kamers. Wel kregen we een badjas en badslippers om gebruik te kunnen maken van de sanitaire gelegenheden op de gang.

Nadat we ons een beetje hadden geïnstalleerd zijn we eerst op zoek gegaan naar de organisatie waarmee we de volgende dag een wandeling op de gletsjer wilden maken. Dit hebben we geregeld en we worden morgen om 9.00 uur bij ons hotel opgehaald. Verder liepen we nog even een rondje in dit plaatsje (waar je overigens zo doorheen bent) en ook bezochten we een klein museumpje.

Weer terug bij het hotel hebben we op de veranda, in de zon (had ik al gemeld dat het 24°C is geworden), nog wat gelezen en daarna zijn we gaan eten in een klein tentje. Het smaakte goed.

Vanwege het gedeelde sanitair besloten we maar ‘s avonds te douchen want anders zouden we morgenochtend wel eens niet op tijd klaar kunnen zijn.

Nog even wat lezen enzo en dan naar bed.

Wandeling rond en in McCarthy // Walking around McCarthy

I did say the Edgerton Highway ended but in fact it continued to be a dirtroad being the McCarthy Road. This road was 60 miles long and it took us three hours to get to the end of it. There were some roadcontructions going on and when you had to pass another car you had to do that very carefully because the road was a bit narrow.

Around 4.30 pm we reached the end of the road where we parked our car for two days, packed our luggage and were taken to the footbridge. Here we walked across the bridge to the other side where someone from the hotel would pick us up.

It is a very small hotel in the old style (no toilet or shower in the rooms). There were no keys in the rooms as well so you had to take your valuables with you at all times. We did get a nice robe and slippers to go to the shower down the hall.

After putting our luggage in the room we went into the town. First we tried to locate the office of the people that were organizing daytours on the Root Glacier which we had planned for tomorrow. After arranging this we just walked around this small town that even has its own little museum.

Back at the hotel we sat on the porch for a while doing some reading (did I mention the temperature had gone up to 24°C) after which we went to the restaurant across the street.

Ma Johnsons Hotel in McCarthy
Ma Johnson's Hotel in McCarthy
Wandeling rond en in McCarthy // W…
Wandeling rond en in McCarthy // …
Museum van McCarthy // Local museum
McCarthy Hotels & Accommodations review
My sister and I spent two nights there in 2006. This truly is a hotel built/restored in the style of the "old" days. Rooms won't have showers but ther… read entire review