Dagje Vancouver // A day in Vancouver

Vancouver Travel Blog

Vancouver, uitzicht vanaf Stanley Park // View from Stanley Park

English version can be found below!

Na een heerlijke nachtrust hebben we in het restaurant van het hotel goed ontbeten en daarna gingen we op pad om Vancouver te leren kennen.

We hadden vouchers voor de Vancouver Trolley. Deze gaat heel downtown door en je kunt naar believen in- en uitstappen. Eén van de opstapplaatsen was om de hoek van ons hotel dus daar waren we al snel. Om kwart voor elf stapten we bij halte 7 op en een aantal haltes verder waren we in Stanley Park waar we uitstapten. Dit was op de plek waar de totempalen staan. We zijn hierna een stuk gaan wandelen in dit park waarbij we mooie uitzichten hadden en zelfs een wasbeer tegenkwamen die, tot vermaak van vele omstanders en ons ook natuurlijk, een heel stuk over het wandelpad bleef lopen.

Vancouver, uitzicht vanaf Stanley Park // View from Stanley Park

Bij de Rose Garden, nog steeds in Stanley Park, hebben we even wat gegeten en gedronken waarna we op deze plaats weer op de eerstvolgende trolley wachtten.

We reden nu mee tot de halte Aquatic Central Sunset Beach. Hier zijn we naar de waterkant van de English Bay gelopen waar we met een klein pontje overstaken naar Granville Island.

Hier hebben we even wat rondgelopen en ook in een restaurantje wat gegeten waarna we weer op zoek gingen naar de dichtstbijzijnde halte van de trolley. We hadden door het pontje te nemen wel een stukje trolley misgelopen maar dat maakte niet zo uit.

Uiteindelijk reden we nu door naar het eindpunt en ook beginpunt van de trolley.

Pal naast deze halte was het Storyeum.

Vancouver, Stanley Park totempalen // Stanley Park totempoals
Hier werd op een haast Disney-achtige manier de geschiedenis van British Columbia verteld en uitgebeeld. We werden hier telkens een ruimte verder geleid waar dan weer een toneelstukje werd opgevoerd over weer een nieuwe periode van deze geschiedenis.

Weer buiten waren we dichtbij de Vancouver Lookout. Met een lift ging je hier naar de 50e etage waarvandaan je een geweldig uitzicht had. Het was helder weer dus het kon niet op.

Weer beneden vroegen we of we met hetzelfde kaartje in de avond nog een keer naar boven mochten en het bleek dat je net zo vaak mocht op de datum waarop het kaartje was gekocht.

We gingen nu naar het hotel waar we even een paar uurtjes zouden “uitrusten”. Rond een uur of acht gingen we weer op pad en liepen we eerst naar een plek waar we wat konden eten. Dit werd een wokmaaltijd en die smaakte prima.

Vancouver, Stanley Park totempalen // Stanley Park totempoals

Ongeveer kwart voor negen waren we weer bij de Vancouver Lookout waar we zeker nog zo’n drie kwartier hebben rondgehangen. Het was vreselijk helder weer dus we hadden echt een schitterend mooi uitzicht en we genoten van een mooie zonsondergang en van het uitzicht over de stad.

Even na tienen waren we weer terug in het hotel waar we nog wat tv hebben gekeken en een spelletje hebben gedaan.

After a good night’s rest and a good breakfast we were on our way again to explore Vancouver. We already had vouchers for a hop-on-hop-off bus called the Vancouver Trolley. This bus had a stop very close to the hotel so we were on board of the bus very quickly. The first stop we “hopped off” was at Stanley Park.

Vancouver, Stanley Park
This is the park where the famous totempoals are located. Here in the park we walked around for a while enjoying the beautiful weather and the views along the waterfront. We even saw a racoon that stayed on the footpaths for a while. Near the Rose Garden, still in Stanley Park, we sat down to eat something and then walked to another stop of the trolley.

This time we got off near the Aquatic Central Sunset Beach. From here you could walk a small distance to the English Bay where you could take a ferry across the bay. This ferry took us to Granville Island where we walked around a little more and here we also had lunch. We now headed to the nearest trolley stop and this time drove all the way to the end of the line. Next to this stop we found the Storyeum. This is a museum that shows the history of this part of the world in an almost Disney-like way. Every time we were guided to a different room where another part of the history was played.

Outside again we were close to the Vancouver Lookout.

Vancouver, Stanley Park
With an elevator we were taken to the 50th floor where a spectacular view was in front of us. All around the lookout you could see very far due to the clear weather. The ticket we bought to get up here was valid all day long so we could come back at sunset to watch this as well.

We now headed back to the hotel to take a little siesta.

Around 8 pm we were back on the streets again where we first tried to find a nice place to have something to eat. After dinner we went straight back to the Vancouver Lookout where we enjoyed a beautiful sunset.

A little after 10 pm we were back at the hotel.

Vancouver, uitzicht vanaf Stanley …
Vancouver, uitzicht vanaf Stanley…
Vancouver, Stanley Park totempalen…
Vancouver, Stanley Park totempale…
Vancouver, Stanley Park Girl in w…
Vancouver, Stanley Park "Girl in …
Vancouver, Stanley Park
Vancouver, Stanley Park wasbeer //…
Vancouver, Stanley Park wasbeer /…
Vancouver, Stanley Park Beaver Lake
Vancouver, schelpenafzetting aan d…
Vancouver, schelpenafzetting aan …